Welke oogkleur wordt dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anemittaw, 26 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemittaw

    Anemittaw Lid

    24 feb 2023
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    onze kleine man is inmiddels bijna 9 weken oud. Wat denken jullie dat zijn oogkleur gaat doen? Mijn man is half Moluks en heeft donkerbruine ogen. Ik heb groene ogen met een klein randje bruin rond de pupil. Onze eerste zoon heeft donker bruine ogen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Ik ga voor bruin! Als hij nu met 9 weken al deze kleur heeft verwacht ik niet dat het blauw of groen gaat worden. Wel mooi, ik hou echt van bruine ogen!
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Ik zou ook denken bruin, maar volgens mij kan het nog best wel een tijdje duren voor zijn ogen hun definitieve kleur hebben.
    Hier beide dochters bruine ogen, maar allebei al vanaf de geboorte donkere ogen (beetje blauwig/groenig als pasgeboren baby, afhankelijk van de lichtinval, maar echt heel donker al). Mijn neefje had als baby echt felblauwe ogen, die zijn uiteindelijk ook bruin geworden zelfs.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Oef, ik gok bruin omdat dat vaak een dominante kleur is. Onze zoon (nu ruim 2 jaar) heeft ook bruine oogen (papa heeft ook bruine ogen) maar hij heeft wel ruim 6 maanden hele mooie donkerblauwe ogen gehad voordat ze gingen verkleuren.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Dit heb ik dus ook begrepen en was er dus altijd vanuit gegaan dat mijn kinderen zèker mijn bruine ogen zouden krijgen en geen blauwe, zoals mijn man.

    Van de drie heb ik er 1 met donkerbruine (bijna zwarte) ogen, 1 met grijsblauwe ogen en 1 met blauwe ogen. :roflmao:


    @ TS - ik zet in op bruin, maar het is nog vroeg, kan nog alle kanten op :p
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Hahaha allemaal verschillend dus :)
     
  7. Anemittaw

    Anemittaw Lid

    24 feb 2023
    7
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt, ik ben benieuwd!
     
  8. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Hier werd dit bruin!
     
  9. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Bruin is dominant. Dus als jij bruine ogen hebt heb je waarschijnlijk een gen bruine ogen van je ene ouder gekregen en een gen blauwe van je andere ouder. Dat uit zich bij jou in bruin.

    Jouw man heeft blauwe ogen. Met bruin dominant heeft hij dus geen bruin gen, maar 2 blauwe. Dat uit zich dus blauw.

    Dus met 1 bruin gen of 1 blauw gen van jou en sowieso een blauw gen van je man is uiting in blauw niet gek.
     
  10. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Dit waren die van de oudste en die werden zelfs bruin. Dus ik ga voor bruin. De jongste heeft nu ook zulke blauwe ogen maar verwacht dat ze nog bruin worden. Haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina