Ik ben eind aug. met de pil gestopt (dus nu een maand of 9) maar ben nu net voor de 6e keer ogesteld geworden. Aangezien mijn cyclus nog steeds zeer onregelmatig is (ontpillen), wil ik gaan temperaturen. Niet rectaal, maar in het oor. Ik weet dat deze temp kan afwijken van de rectale methode, maar er zal zeker een patroon in te ontdekken zijn.. Volgens mij heeft Braun wel goede oorthermometers, maar er zijn zoveel types te koop! Wie heeft ervaring met de oorthermometer en welke kan ik het beste kopen? en hoe zit het met de hygiene? Alvast bedankt!
Ik heb er gewoon eentje van de Blokker, en hij doet het goed. Maar voor mijn temp.lijst gebruik ik een rectale van de Kijkshop.
Ik weet niet welke je het beste kunt kopen. Volgens mij heeft iedere oorthermometer een hoesje dat je er over doet er na gebruik weggooid.
Mijn gyn zei dat het niet uitmaakt, als je maar telkens op dezelfde manier doet.Ik doe elke dag op dezelfde manier en met dezelfde thermometer.
Tempen voor je kaartje kan rectaal, vaginaal of in de mond (wel de hele cyclus dezelfde methode aanhouden, dus blijf bij je keuze). Volgens de info die ik heb is meten onder de oksel of het gebruik van een oorthermometer ONNAUWKEURIG! Mijn moeder is arts en die zegt ook dat oorthermometers niet erg nauwkeurig zijn.
Ik zou zelf niet in de mond tempen, maar op FF en in een boekje dat ik heb, staat dat het wel kan. Rectaal lijkt mij het beste, en wat is er mis mee? Zo gebeurd...
nou ja, er is niks mis mee, maar een oorthermometer lijkt me handiger, gemakkelijker en sneller.. maar als deze minder nauwkeurig is.. Alleen kan ik er nu helemaal geen pijl op trekken, en meten is weten! Maar zijn die verschillen zo minimaal dat je met een oorthermometer niet een indicatie zou kunnen krijgen van wanneer de eisprong evt. plaatsvindt?
Daarom heb ik dus een nieuwe digitale thermometer gekocht, vooor rectaal. Meet binnen 10 sec. Is dus erg snel. Nu is een oorthermometer ook wel snel, maar dit vind ik ook ideaal. In vergelijking tot mijn oude digitale thermometer die er 3 min. over doet.
Wel vreemd ik werk in het ziekenhuis en wij tempen altijd met een oorthermometer. Zou toch wel nauwkeurig zijn dan denk ik. Misschien de huis tuin en keuken thermometers niet?
In een ziekenhuis wil je koorts meten. Of iemand 38.3 of 38.5 heeft, maakt dan niet zoveel uit. Koorts is koorts. Maar hier wil je heel subtiele verschillen meten. Of je 36.4 hebt of 36.6 kan het verschil maken of je temp omhoog gegaan is of niet.
Ik temp ook rectaal en zag er een beetje tegenop om dat te gaan doen. Maar het stelt echt niks voor! Is zo gebeurd en kost helemaal geen moeite.