Hey meiden, Ik wil een oorthermometer kopen. Nu de kinderen af en toe eens verhoging hebben, vind ik het zo'n gedoe met steeds die thermometer, aan de andere kant, ga je dan misschien elke keer meten terwijl ik dat nu ook niet doe (?). Ik dacht eerder altijd dat het minder nauwkeurig was maar in het zkh gebruiken ze het ook. Moet je er wat bij optellen? Ben benieuwd welke jullie gebruiken en de ervaringen.
De Cresta TH838 kwam als beste uit de test van de consumentenbond, is verkrijgbaar bij blokker.. Er staat wel bij te gebruiken vanaf 1 jaar..
In het ziekenhuis gebruiken ze ze ook, maar ga er niet vanuit dat dat de standaard huis-tuin-en-keuken thermometers zijn, meestal zijn die wel wat geavanceerder. Bij m'n man in het ziekenhuis meten ze het altijd nog gewoon rectaal na als ze echt heel exact een temperatuur willen weten.
Wij hebben hem bij de apotheek gekocht... ik weet even zo gauw niet het merk. Hij kostte rond de 40 euro. Hij is redelijk nauwkeurig, maar toch grijp ik bij langdurig koorts voor de zekerheid naar de rectale.
Ik heb een braun oorthermometer en ik vind hem ideaal. Ik heb die gekocht voor mijn zoontje toen hij baby was en ik gebruik het heel vaak bij hem. Als ik twijfel of hij koorts heeft dan 'piep' ik even en weet ik globaal of hij wel of geen koorts heeft. Het makkelijke hieraan is dat ik het ook kan doen als hij slaapt en je hebt geen geworstel met een thermometer tussen de billen, hij vind een zetpil al helemaal niets, laat staan een thermometer. Mijn meisje is nu vijfenhalve maand en ik gebruik bij haar nog een rectale thermometer, maar als ze groter is ga ik ook de braun gebruiken. Het valt trouwens wel mee met vaker meten. Als ze ziek zijn zie je het aan je kindje (koud, warm aanvoelen, rode wangen, rillen) en dan meet ik er mee, maar dat zou ik ook met een normale thermometer doen. Als ze ziek zijn betrap ik mezelf er bij de oudste wel op dat ik het vaker doe, maar het is niet echt vervelend omdat het zo snel klaar is. En ik vind het wel een prettig idee. De HA en KA hebben toen (vijf jaar geleden) beide aangegeven dat een rectale thermometer het nauwkeurigst is, maar voor een globale meting is het goed (dit kan nu wel veranderd zijn hoor, de thermometers worden natuurlijk ook steeds verder ontwikkeld). Ik gebruik hem ook vooral als idee hoe erg de koorts is. 38.9 39.4 of 40.2 is hoge koorts, maar niet levensgevaarlijk. Gaat de koorts naar de 41 of 42 graden wordt het een heel ander verhaal en kan je beter met een rectale thermometer meten (denk ik, ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt). Maar als ze zo'n hoge koorts hebben merk je het lijkt me ook zonder thermometer wel aan je kindje dat hij/zij echt heel ziek is en die symptomen alleen al zijn genoeg om naar de dokter te gaan. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Groetjes
thnx voor de reacties! sorry voor mijn late reactie maar ik was een een par dagen afwezig door.....hoge koorts...... had het zelf ook wel fijn gevonden, ik ga shoppen en vergelijken! ik heb trouwens ook de braun thermometer met flexibele uiteinde die vind ik ook super.
ik heb er wel een maar gebruik hem nu dus nooit meer. dit omdat ik dit eerst dus wel deed dacht ook idd goh handig zon ding lekker snel enniet zon gedoe voor de kids. nou kreeg toch op me mieter in het ziekenhuis. ze gebruiken hem idd voor volwassenen wel maar meestal bij kids dus neit omdat er dus een afweiking inzit en ook omdatj e oren erg veel invleoden van buiten hebben zoals miss bad water of erop liggen of wind etc etc. ons meisje had hem vaak op 39,5 of 39,8 dus iok dacht dan goh das hoog maar achteraf bleek ze dus dan al boven de 40 te zitten en ze werd dus ook gevoelig voor koortstuipen heb een aantal keer met dr in ziekenhuis gelegen hierdoor. dus ik raad het iedereen af. of je meot hem eerst zo af stemmen dat je tegelijk tempt met anaal en oor en je de afwijking weet per persoon. of idd ff als voormetiing en als ie dan boven de 38,5 zit je alsnog met de andere doet.
Met zulke jongen kinderen zou ik altijd een rectaal thermometer gebruiken. Deze zijn veeeeeel acurater!
Net de proef op de som gedaan bij mijn dochter. oorthermometer: 39.1 rectaal: 40.1 Ik heb 't 3x na gemeten.