Naar voren hangen in Maxicosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sabkesam, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Jay (bijna 6 maanden) hangt de laatste tijd continu met zijn hoofd naar voren in de Maxicosi.
    Zal ik hem dan al in de "opvolg" autostoel doen, maar dan in de ligstand? Of zal het gewoon even een fase zijn en gewoon afwachten?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou hem wat strakker insnoeren (zonder jas/dikke kleding) en het zo laten. Nog geen 6 mnd is wat mij betreft echt veel te jong. Zo lang mogelijk in een mc is niet voor niks.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jelmar begon dat ook te doen idd, maar die was al tegen de 8 maand en zit nu dus sinds 2 weken in een vervolgstoel, maar 6 maand is nog wel wat klein.... alhoewel, hoe groot, zwaar is hij?

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

5. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Maxicosi staat gewoon goed. Hij doet het namelijk ook als ik de mc op de kinderwagen-onderstel zet.
    De tuigjes zitten ook gewoon strak. Schoudertjes blijven ook gewoon in de mc, hij "tilt" echt alleen zijn hoofdje op.
    Ik vind het zelf ook nog veel te vroeg voor zo'n opvolgstoel. Het gaat allemaal al hard genoeg. Maar het lijkt me ook niet echt veilig als hij continu met zijn hoofd naar voren zit.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als hij zijn hoofdje zelf naar voren doet zou ik hem wel gewoon in de mc laten. Zijn hoofdje naar voren doen is nog altijd minder slecht dan de gevolgen die een aanrijding op zijn nek zou hebben.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter heeft dit ook een periode gedaan. Was voor mij geen reden haar over te doen naar de vervolgstoel.
    Nu zit ze nog steeds in de maxicosi en komt ze echt naar voren om om te kijken bijvoorbeeld. Laat haar nog steeds lekker zitten. Er zit nog een centimeter of 3 boven haar hoofdje haha. (de vervolgstoel staat wel klaar)

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Maik doet dit ook constant, en die is pas 4,5 maand..
    nu is hij erg vlot en erg flink 7,5 kilo maar hij blijft in de mc tot het echt niet meer kan ;)

9. Que

Que Niet meer actief

Hier heeft de kleine man dat ook gedaan. Ze willen graag zitten, maar als ik jouw was zou ik hem nog niet in de volgende auto stoel doen hoor. Hij is nog maar 6 maanden.

Hier is de kleine man met 7,5 maand al overgegaan naar de volgende autostoel, omdat mijn maxi cosie maar tot 9 kilo ging. Hij was 9,5 kilo toen de mc ging kraken als ik hem optilde vanaf dat moment durfde ik hem daar niet meer in te doen. Nu ligt hij in de vervolg stoel hij is al bijna 11 kilo en nog maar 8 maanden. Flinke bink dus!!

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helemaal mee eens. En hij doet het zelf zijn hoofdje omhoog dus dan zal hij er geen last van hebben. Het is niet gevaarlijk of wat dan ook en bij een aanrijding zal hij weer plat in de mc gedrukt worden zodat er zo min mogelijk kracht op de werveltjes komt te staan.
    Een kindje van 6,5 maand is niet sterk genoeg om een klap op te vangen in een vervolg stoel hoe goed en stevig ze ook kunnen zitten.

11. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje van 4,5 mnd doet dit dus ook steeds...ook als ik hem voed, of in de wipper, hij wilt totaal niet meer liggen...maarja tis niet anders! Uiteindelijk wordt ie wel moe van dat nekje steeds aanspannen

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is wel normaal hoor, zeker zo rond de 4-5 maanden. Dan beginnen ze de buikspieren te trainen zodat ze strakjes sterk genoeg zijn om te kunnen zitten.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies, tis wel grappig hoe het hem frustreert af en toe...hij wilt zoveel..maar helaaaas haha hij kan nog niks :p

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier hangt Simone alleen met haar hoofdje naar voren als ze slaapt in de maxicosi. Het ziet er heel eng uit zo'n slap hoofdje naar voren 'geklapt'. We hebben gisteren maar een beetje vals gespeeld door de maxicosi wat naar achteren te kantelen want hij stond eigenlijk juist goed recht.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb je de mc dan niet gewoon te veel omhoog staan zag maar. Ayla valt in de auto bijna altijd in slaap in de mc, maar die heeft nog nooit met haar hoofdje naar voren gehangen. Is ook niet de bedoeling volgens mij.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kan me er ook niets bij voor stellen. Hier is er echt wel 'kracht' nodig om haar hoofdje op te tillen. Het kan met geen mogelijkheid naar voren 'vallen'. Behalve als je hem te ver naar voren hebt staan misschien?
    Of zit ze toevallig al in de vervolgstoel? (kan het me niet voorstellen, maar het lijkt me in de vervolgstoel wel mogelijk dat het hoofdje naar voren valt..)

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik weet bijna zeker dat de mc niet goed in de auto staat als het hoofdje zo naar voren valt tijdens het slapen.

De mc moet het het middenstuk van de bodem plat op de achterbank staan, dan ligt het kindje echt in een kuipje. De voor- en achterkant van de bodem zijn dus los van de achterbank. Veel mensen zetten 'm echter met de achterkant van de bodem plat op de achterbank, waardoor de mc dus teveel rechtop komt...

Deel Deze Pagina