Ik heb mijn ouders gebeld, en mijn man zijn eigen ouders.. Had totaaaaaal geen behoefte aan mn schoonmoeder op dat moment Denk dat we dat deze keer weer gaan doen.. maar dan niet zo snel na de geboorte.. dan wat meer tijd als gezinnetje.
Mijn vriend gaat na de bevalling ouders, schoonmoeder, zus en broer bellen en wanneer het allemaal goed gaat kunnen ze de kleine dezelfde dag nog komen bewonderen.
Mijn vader en bonusmoeder! Mijn moeder kan ik niet bellen helaas, die is in oktober overleden. Bij de oudste thuis bevallen en alleen mijn vader&bonusmams hoeven bellen, was samen met mijn moeder omdat de "donor" er niks van wilde weten. We hebben die mensen(zijn ouders, we waren jonggggggg) wel ingelicht overigens, ergens in de loop van de dag erna. Interesseerde ze geen biet, zijn ook niet langs gekomen. Mijn vader stond smorgens om 7 uur op de stoep met zijn fototoestel Bij de R. haalden mijn paps&bonusmams D. op tijdens de bevalling. Dit was midden in de nacht, volgende morgen hebben we hen, mijn moeder en mijn s-ouders op een christelijk tijdstip gebeld(8 uur ofzo). Mijn paps&bonusmams lagen trouwens nog op een oor hihi, die waren kapot na het nachtelijkse uitje. Geen idee wie we als eerste hebben gebeld eigenlijk. Nu zullen ze de jongens weer ophalen dus weer als eerste gebeld worden. Ze wonen namelijk om de hoek en s-ouders niet. Maar als het kindje er is, geen idee wie we dan als eerste bellen dan ben ik veelste druk met mn baby.. Wel wil ik dat mijn ouders met mijn jongens als eerste komen zodat D. & R. eerst kennis kunnen maken met hun zusje(bij D. & R. ook zo gedaan). Dit vind ik vanuit mijn jongens wel belangrijk! Verder maakt het me niet uit, zal wel pittig zijn dat ik mijn moeder moet missen. Ik denk dat ik me, als ik me ergens druk om maak betreft ouders, daar druk om maak.
bij de 1e heeft mijn (inmiddels ex) man zijn ouders en mijn ouders en een oom en tante gebeld.. oom en tante hebben de rest van de fam op de hoogte gesteld van de geboorte. bij de 2e heeft mijn man eerst zijn moeder gebeld, daarna zijn vader en vrouw (die hebben de thuiswonende broertjes op de hoogte gesteld) en zijn broer. daarna heeft hij de buurvrouw gebeld omdat de oudste bij haar was. zij is samen met de oudste naar het ziekenhuis gekomen. omdat wij een nachtje moesten blijven zijn alleen de moeder, vader en vrouw met broertjes van manlief in het ziekenhuis geweest. mijn vader en zijn vrouw zijn een dag later thuis geweest (die wilde ons rust gunnen)...
ik heb in de auto onderweg al mijn ouders gebeld (echt persweeen die ik al bijna had) enja in het ziekenhuis was hij er al na een paar minuten en heb ik mijn ouders ook als eerst weer gebeld.. daarna de rest pas bij mn eerste waren mijn schoonmoeder en moeder in het ziekenhuis dus wisten ze het tegelijk (ik werdt ingeleid)
Ik ben op mijn vaders verjaardag bevallen dus heel de family zat al bijelkaar dus dat probleem heb ik niet gehad
Bij ons is het heel sterk afhankelijk van de band die je met je ouders en je schoonouders hebt. Mijn ouders bellen en komen als allereerste. Mijn broer en zus zullen vlak daarna gebeld worden.. en dan daarna komen de ouders van mijn vriend....... klinkt misschien gemeen. Maar het is beter voor de sfeer als mijn schoonouders die het heel goed bedoelen maar heel dwingend zijn apart komen, in rust en wij dan ook in rust aan kunnen geven wat we wel en niet willen. wij hebben dit ook heel bewust van te voren besproken met ze, dat wij aan gaan geven wanneer ze welkom zijn. Anderzijds hebben wij af gesproken dat ze dan ook echt welkom zijn, en we ervoor zullen zorgen dat ze dan net als mijn ouders echt even de tijd hebben om kennis te maken. Maar tegelijk, of te snel, dan overdonderen ze ons geheid, domme opmerkingen, negatief gedoe, heel druk... daar komt ruzie van.
Wij hebben niemand gebeld, haha! Mijn ouders en schoonouders waren zo ongeduldig/ongerust, dat ze zelf waren gaan wachten in het ziekenhuis! Ik had een geplande keizersnede en mn zoontje deed het heel erg slecht in mijn buik, vandaar de ongerustheid! Zoontje is om 15.20 uur geboren en om half 7 hoorden ze het... Zolang hebben ze zitten wachten!