Pffff ik weet even niet waar ik moet beginnen mijn partner heeft al een jaar last met zijn blaas. Nu na diverse onderzoeken en na een cystoscopie vandaag, is er uit gekomen dat er op de beelden te zien was dat mijn partner diverse rode vlekken (meer dan 25) in zijn blaas heeft. Hij moet komende week direct voor een CT scan Er is vandaag niet duidelijk gezegd wat dit kan zijn, maar als ik Google (wat ik uiteraard niet had moeten doen maar toch) kom ik steeds weer uit op blaaskanker. wie werkt er op urologie of is uroloog of medisch onderlegd en kan mij enigszins geruststellen ? ik ben er zo gespannen van, dit was totaal niet hoe wij verwacht hadden 2023 te beginnen
Pff, dat is niet het nieuws waar je op hoopt! Hopelijk is er na de ct-scan snel duidelijkheid! Ik zou dat dan ook aan de arts vragen (of zelfs nu nog bellen). Heel veel sterkte met het wachten!
He bah, zeg. Ik heb niks zinnigs toe te voegen maar wilde ook niet zomaar weg klikken. Heel veel sterkte, ik duim dat het niks is!
Klopt ! Dat hebben ze alleen waarschijnlijk al uitgesloten omdat ze dan dus ook bepaalde bloedwaarden kunnen meten ik ben zelf totaal niet medisch onderlegd dus ik ben zo benieuwd wat ze dan op een ct kunnen zien
Idd zoals @Neuzeke zegt. Je kan dan een 'hunner ulcus' hebben (dat zouden die rode plekken kunnen zijn) of puntbloedinkjes, maar dat word anders omschreven (petechiën). Hebben ze geen biopten genomen van de rode plekken? Dat blaaspijnsyndroom in je bloed is aan te tonen is mij echt onbekend... Meestal vullen ze tijdens een operatie (onder narcose) je blaas en bij het ontstaan van die bloedingen ben je er al flink verdacht voor. Ook is het aantal mestcellen in het weefsel wat daar een verhoogde verdenking voor kan geven. Heeft de arts niet gezegd waar ze aan denken? Evt kijken of je zijn dossier kan inkijken om te zien waar ze hem van verdenken? Wat voor klachten heeft je vriend? Sterkte, erg naar zulke onzekerheid.