Bloedarmoede

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man was al een paar weken heel moe. Afgelopen weekend lag hij gewoon al om 20:30 op bed en vandaag al om 20:00!

Nu heeft hij zichzelf vandaag even geprikt en nu blijkt hij dus bloedarmoede te hebben. Nu wou meneer nog niet direct aan de staaltabletten en het proberen op te lossen met voldoende ijzers te eten en dan donderdag weer even prikken om te zien of het helpt.

Maarja nu ben ik vergeten te vragen aan hem wat hij het beste kan eten, en morgenochtend zie ik hem denk ik niet:(. En om hem nu wakker te maken vind ik ook zo sneu.

Dus iemand tips wat ik het beste aan eten voor hem kan gaan kopen/koken?

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    volkoren brood, groene groenten, vlees en bonen. Roosvicee ferro schijnt goed te kunnen helpen en niet je melkproducten eten bij ijzerhoudende voedselproducten (dus ontbijten met volkorenbrood en een glas roosvicee, en dan 's middags pas je melk, toetje een halfuur na de maaltijd etc.)

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Biefstuk....filet njam njam..
    spinazie... stroop....

maar zelf zou ik gewoon het drankje floradix kopen... hielp hier beter als staalpillen.... (en wel gewoon naar wc kunnen)
    maaruhhh donderdag is wel snel hoor... weet niet of je zo snel resultaat boekt.. ??

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

heeft hij geen ijzertabletten voorgeschreven gekregen?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk idd niet dat je donderdag al verschil zal zien! Hoe hoog was z´n hb?

Ik zal floradix halen en de adviezen van hierboven opvolgen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Umm:Ja ik zei ook al tegen hem dat gaat echt niet zo snel,maarja eigenwijs he ;).
    Kan je floradix gewoon bij de drogist krijgen?

Luna: hij heeft zichzelf geprikt en toen maar zelf de conclusie getrokken niet direct aan de ijzertabletten te hoeven.

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Gedroogde abrikozen, paté op brood, rosbief, rood vlees, roggebrood, floradix, roosvicee ferro. Met dat eten ben ik binnen 6 weken van een hb van 3,6 na de bevalling naar 8,1 gegaan!

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

is je man dokter?

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    jaa die vraag kwam ook in mij op.

Als je zo moe bent en bloedarmoede hebt moet dat toch een oorzaak hebben. Alleen een beetje extra ijzer eten lijkt me eerlijk gezegd niet de oplossing.

Zou als ik hem was toch maar eens naar de dokter gaan. ( als hij dokter is is het natuurlijk een heel lastige patient

En wat was zijn hb.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

dan zou ik toch inderdaad even naar de dokter gaan, ik heb ook bloedarmoede en mijn huisarts zei dat ik toch echt aan de ijzertabletten moest. Mijn voeding aanpassen en normale voedingssuplementen zijn nu niet voldoende.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dit zij mijn HA ook! Mijn hb was van 9.2 naar 6.8 gegaan en ik had er echt veel last van ik wilde eerst even afwachten tot hij zou stijgen maar dat was na 3 maanden nog niet het geval...
    Een maand pillen geslikt nog niks omhoog en nu weer een maand geslikt en is hij eindelijk 8.0 ga over 2 maanden nog een keer mijn hb laten prikken hopelijk zit hij dan weer rond de 9.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij is arts in opleiding, dus vandaar dat hij zichzelf even snel heeft geprikt.

Ik heb hem zover gekregen dat hij morgen toch nog maar even zelf langs de HA gaat. Want hij ziet er gewoon ook zo ongezond uit en is zo energieloos! Heb al wel roosvicee ferro gekocht, maar hoop toch stiekem dat hij morgen gewoon ijzertabletten voorgeschreven krijgt.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Appelstroop zit ook veel ijzer in en floradix werkt ook super! *kruidenelixer*

14. Fayy

Fayy Niet meer actief

ahww ik ken t.. na me bevalling kon ik niet meer lopen niks meer..helemaal niet fit en zakte steeds onderuit..rot kraamweek gehad..had floradix gekregen..bah maar t hielp njiet wat bleek mn hb was 2.8 dus daar kwam een bloedtransfusie aan te pas

broccoli,spinasie zit lekker veel ijzer in!!

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb na de bevalling van mijn dochtertje een heel laag Hb gehad vanwege Hellp en moest toen ook ijzertabletten slikken. Jakkes wat een troep. Moeilijke ontlasting en mijn hele smaak ging naar de knoppen, ik proefde overal zo'n vieze bloed-ijzer smaak aan.

Dus goed dat hij naar de HA gaat, en ik zou het ook proberen met alle voedingsadviezen die je hier hebt gekregen en met Floradix. Ijzertabletten probeer ik in het vervolg te vermijden zo lang als het kan.

16. luuus

luuus Niet meer actief

ik heb echt heeel vaak last van bloedarmoede van kleins af aan en wat je echt het beste kan eten is biefstuk en banaan. die ijzerdrankjes van roosvicee helpen ook! en indd veel groentes eten..

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    floradix drankje is veel beter dan tabletten, van tabletten kan je niet schijten.

Ik ben van 4,3 naar 10,1 gegaan in 7 weken.

Deel Deze Pagina