En ja hoor, daar ben ik weer met een vraag Mijn dochter is nu 6 maanden en ongeveer een maand geleden rolde ze voor het eerst zelf van buik naar rug. Dit heeft ze een week of zo enthousiast gedaan maar sindsdien...helemaal niets. Als ik haar nu op haar buik leg, wil ze eigenlijk kruipen volgens mij. Ze doet dan haar knietjes onder lijfje, billetjes omhoog, maar ze grijpt kleed vast met haar handen waardoor ze niet vooruit komt; en dan wordt ze heel boos! Maar ze rolt dus absoluut niet meer, is dit wel normaal? En van rug naar buik heb ik haar nog nooit zien doen, is dat ook wel normaal voor haar leeftijd? Als ik Oei ik groei zou moeten geloven, moet ze nu zo'n beetje dansend door de kamer bewegen
Het oei ik groei boek moet je niet zo letterlijk nemen Ieder kindje ontwikkelt zich op hun eigen manier op hun eigen tempo, schijnbaar kan je beeb al wel van buik Naar rug rollen want dat heeft ze laten zien haar interesse ligt daar denk ik gewoonweg niet, kindjes van 6 mnd horen volgens het Cb op hun zij te kunnen rollen, dus dat draaien hoeft helemaal nog niet Waarschijnlijk laat je meisje het vandaag of morgen zien
Hier eerst van buik naar rug, toen van rug naar buik maar niet meer terug, altijd over een kant en toen ze begon met kruipen nog maar heel weinig. En nu alle kanten op, vooral op het aankleedkussen. Lijkt me vrij normaal, als ze iets nieuws leren is dat weer leuker toch. Dat oei ik groei somt bij elk sprongetje alles op wat ze kunnen, wil niet zeggen dat ze dat al meteen kunnen.
Onze dochter is 6 maanden (wel 2 maanden te vroeg geboren) en ze kan rollen, maar doet het ook echt zelden. Als ze het doet doet ze het wel bewust, eerst was het meer per ongeluk zeg maar. Ik geloof dat ze het gewoon saai vindt, de oudste vond rollen leuk en deed het constant.
Dank! Dus als ik jullie goed begrijp, heeft het ook gewoon puur met interesse te maken. Dat zal het dan wel zijn, haar interesse is dat ze vooruit wil, maar het lukt dus nog niet Weet wel dat je oei ik groei niet letterlijk moet nemen en dat het de vroegste leeftijd is waarop bepaald gedrag wordt waargenomen; maar ondanks dat ik dat allemaal weet, word ik toch op een gegeven moment een beetje onrustig als zij dat dan nog niet doet/kan.
Geen zorgen maken hoor! Hier rolde ie met 4 maanden van buik naar rug Paar keer Toen weer met 5 maanden een paar keer En nu de afgelopen 2 dagen 1x per dag haha Ow en allemaal van buik naar rug... Het komt vanzelf wel
Niet ongerust maken meid Omrollen horen ze pas echt met 9 maanden te kunnen. Elk kindje bepaald zijn of haar eigen tempo. Mijn meisje gaat te snel en dat is ook niet leuk. Ze zit al dik een maand uit haar zelf,trekt zich op tot staan en staat los en zet nu ook stapjes langs de tafel en in de box aan de rand. Teigeren ook,kruipen doet ze achteruit ipv vooruit hihi,is best raar om te zien. Rollen kon ze al vanaf 1 week oud. Ik wil haar klein houden maar dat lukt dus niet. Haar lengte en ontwikkeling willen gewoon te snel. Ze word dan ook erg boos als iets haar niet lukt. ?aak zeg ik dan tegen haar: lieverd je bent 6 maanden,niet te snel gaan. Het oei ik groei boek kijk ik niet in,mijn meisje is 2weken en 5 dagen eerder geboren dus sprongetjes komen wat later en maken mensen soms onzeker. Juist omdat het ene kindje dit kan en het andere kindje dat. Mensen schatten haar al vaak bijna een jaar, en dat vind ik best jammer
Heb natuurlijk best een keer in het boekje gegluurd wat ie nu zou 'moeten' doen maar gaat het ene oog in en het andere oog uit... Heb 'm alle kanten al op zien rollen maar als ie van rug naar buik gaat wil ie niet meer terug, de combinatierol zoals ik 'm noem zit er nog niet in...wel lastig aangezien meneer sinds kort op z'n buik slaapt.
Heel herkenbaar! Rollen is hier ook niet meer interessant en het liefst zou hij ook gaan kruipen, maar dat kan natuurlijk nog niet! Ik neem het gewoon zoals het is!
Geen zorgen maken hoor. Er kan zoooo veel verschil zitten tussen kinderen hun ontwikkeling. Mijn dochter loopt al rond de tafel (das helaas geen baby meer ) terwijl meisje bij haar op de crèche nog niet rolt. en verschillen maar een weekje van leeftijd. Komt allemaal vanzelf