'Zit je in een rolstoel?' Nee dat ding heb ik voor de sier genomen Tijdje na de bevalling: 'Zit je nog steeds in de rolstoel?' Ja ik kon niet naar Lourdes voor magisch herstel En dan heb je gelijk de reden waarom ik niet graag in de rolstoel door onze straat ging, ik bleef nog liever thuis buuf liep zelfs naar mijn moeder toe om het erover te hebben dat ik in de rolstoel zat. Enig! Die opmerkingen waren niet uit gemeende interesse namelijk. Ze vond t namelijk maar raar voor zo'n jonge meid
Oef, sommigen van jullie hebben het zwaar te verduren met die vele opmerkingen zeg! Hier krijg ik er maar één, wel altijd en van iedereen: "Oh, slaap je slecht ja? Dat wordt er zometeen niet beter op, haha. Nja, dan ben je er zometeen tenminste al aan gewend, haha." Nou, ik kan er inderdaad ook hard om lachen ja. Vanaf week 3 (nu week 21) ontzettend beroerde nachten, dus echt even kappen met die negatieve uitspraken (verder heb ik helemaal geen kort lontje door het slaapgebrek ofzo en kan ik het heel goed hebben als ik de reactie weer krijg ).
Haha, hier werd bij het schoolplein ook al gevraagd hoe oud ik ben, toen bleek dat ik in verwachting was van zoon 4. Ik kwam door de keuring. Met mijn leeftijd moest dat nog wel kunnen (33). Gelukkig maar, stel je voor dat ze mij te oud hadden gevonden
Omg ja ik herken alle reacties tot nu toe. Nog een die ik vervelend vind... ik heb gekneusde ribben van het gedraai en getrap van dochterlief en ik zei iets over de pijn. "Tja, je kiest er toch echt zelf voor" kreeg ik terug. Wat is dat voor reactie, wat heb ik daaraan ?! Ah je kiest zelf voor een babytje en zwangerschap dus je mag het nooit als zwaar ervaren ?! Ja ik heb pijn, maar ben echt niet minder dankbaar hoor?!
Ooh wat een ONZIN kramen mensen toch ook soms uit he. Idd, ook al kies je er voor, mag je het dan niet zwaar vinden? Zwanger zijn is gewoon een noodzaak voor het uiteindelijke doel haha.
Haha ja hier vaak ook! Bij A de laatste keer ontelbare keer gehoord in de trant van "huh alweer zwanger?! Ben je net van de slapeloze nachten af.." J. Slaapt nog steeds niet door
"Geniet nog even van je zwangerschap" Ik had een app draaien die de dagen voor me aftelde tot de uitgerekende datum...Rolstoel, in 2 benen een aderontsteking, bekken, rug, maagzuur... "Geniet nog even van de rust!" Welke rust? "Je zal je handen wel vol hebben straks met twee" Ja een voor de leuning/fles en een voor de baby. Wordt weer even omschakelen dat deze niet zelfstandig loopt, drinkt, eet.
- wat is je buik klein - je moet zeker nog wel even (met 36 weken) - groeit de baby wel goed.? (Ja ze loopt 2 weken voor) - je weet het geslacht niet?! Is dat niet lastig? - dit keer hoop je wel op een jongen zeker, das wel zo leuk voor N. - als N er bij was zei die altijd ik hoef geen broertje hoor, ik wil nog een zusje want dan blijf ik altijd mama’s liefste vriend ❤️
In het algemeen kan ik die opmerkingen wel hebben. Maar opeens horen dat ik een 'vette pens' heb is wel ordinair. Ben maar 2 kg aangekomen tot nu en buik zit netjes op schema.. maar goed, verder ben ik trots op mijn buikje.
Toen bleek dat ik een vroege keizersnede moest: "Oh lekker joh!" En veel opmerkingen opeens met "ik had ook een keizersnede, dat is helemáál niet eng/erg/.." Nou, ik vond het dus wél héél erg en héél eng en ik had daar zó geen boodschap aan.
"Is deze dan weer niet gepland?" (M was niet gepland en was 5 maanden toen ik bewust zwanger werd van nr 4) "En dan nu eindelijk een meisje!" Ehhhh ja.. dat klopt ja. Maar een jongen was ook goed geweest.
Ik hield vanaf week 20 veel vocht vast. Vooral in mn gezicht, echt heel vervelend en ik voelde me zo onzeker. Een invaller op mn werk vond het tot 3x toe nodig om te zeggen;"wow, je hebt wel echt een dik gezicht he?" Echt, waarom?
Hier 2 zoons waar ik super blij mee ben en het echt niet anders zou willen hebben maar hoe vaak mensen zeggen en ga je niet nog voor een meisje. Echt mensen beseffen niet hoe blij je mag zijn als je überhaupt zwanger raakt en een kindje op de wereld mag zetten.(komt denk ook dat m'n eerste zw een mk werd en m'n 2e een jaar duurde voordat ik zwanger werd, 3e zw heeft dat weer goed gemaakt met gelijk zwanger.) En wat mij denk nog het meeste stoort, dat je het gevoel krijgt dat je jongens niet goed genoeg zijn. Want jah het is geen meisje. Ik kan een hele hoop hebben kan ook bij een hele hoop opmerkingen wel denken dat sommige mensen bepaalde dingen in hun ogen goed bedoelen. Maar dat van jongens en meisjes echt grrrrrr.