Een tijd geleden was er een topic over de meest uiteenlopende opmerkingen die je naar je hoofd krijgt als je zwanger bent. Ik heb zo gelachen om de kortzichtigheid van mensen en de opmerkingen die mensen durven te geven als je zwanger bent. een greep uit de opmerkingen die ik gehoord heb: -ja je moet nu voor twee eten he -ow je loopt tegen het einde aan he, (hmmz moet nog 12 weken hoor) -ow ben je nog samen met de vader?, eeuuhm ja is dat zo raar? -ben je een keer assertief tegen iemand. zo zo je hebt wel last van de hormonen he
Wat er nu tegen mij gezegt wordt, oei ben je niet te vroeg met vertellen? Dan zeg ik ja hoor , maar ik vind het zo ouderwets om mijn mond te houden.... Mocht het mis gaan dan zijn jullie mijn luisterende oren omdat jullie het nu weten zeg ik dan ook. LIEK.
ik kreeg een opmerking van de echoscopist. ik was nog al zenuwachtig, was mn eerste echo. ik dacht van nou dat lijkt me best wel logisch toch? omdat je dan het kindje voor het eerst ziet hoop je dat het er goed mee gaat. daarom dus. dus ik zei dat zo tegen hem dat ik nog al zenuwachtig was, zegt hij: ''is het dan niet gewenst"!. ik dacht van ''goh zo iemand moet dat toch wel kunnen begrijpen als het pas je eerste keer is"!
Ik ben al vijf weken thuis omdat ik extreem misselijk ben. Toen ik in het ziekenhuis lag ivm uitdroging, waren dit wel de twee 'beste'opmerkingen! - Ja meid, het is een gezonde ziekte. - Gelukkig ben je er met negen maanden zeker vanaf (ehhmmm, ik zit in week 11!)
haha lekker opbeurend he pfff maar het beste is om het maar zo te zien dat die mensen er niks aan kunnen doen gewoon weglachen
Dat doe ik inmiddels ook wel. Maar toen ik daar als een dood vogeltje aan het infuus lag, vond ik het toch minder grappig. Net als de opmerkingen na mijn miskraam: -Je weet nu in ieder geval dat je zwanger kunt worden (ja, nu nog zwanger blijven) - Als het mis gaat was er vast een goede reden voor (dat kan ik zelf ook wel bedenken. Maakt het helaas niet minder moeilijk) - Joh, je hebt nog alle tijd. Je bent nog jong (ja en wat nou als wij twee jaar geleden al graag een kindje wilden!) Heerlijk die goed bedoelde adviezen! Ik kan het zo ook niet echt kwalijk nemen. Ze bedoelen het goed!
Ik ben nu 29 weekjes zwanger, maar heb nog niet een buik voor iem. van 29 weken. Wat ik nu te horen krijg elke keer is.... "je hebt nog helemaal geen dikke buik" Ja....daar zit je op te w88, ben wat dat aan gaat best wel onzeker, en dan gaan ze dat ook nog zeggen...pffff
- "Het is voor een goed doel he?" - "Nog een paar weken" - "Straks ben je alles vergeten" (Als je een keer zegt dat het niet zo goed gaat) Zit namelijk al vanaf 16 weken thuis met bekkeninstabiliteit en heb suikerziekte, dus heb niet echt een superzwangerschap tot nu toe gehad. - "Hoe lang moet je nog? (nog 2 maanden) Oh, dan krijg je zeker een tweeling?" -"Je hebt wel een erg grote buik he? Weet je zeker dat er geen 2 inzitten?" (Ach, ik krijg iedere 2 weken een echo...dan zullen ze dat toch onderhand al gezien hebben? ) Ik kan er vast nog wel meer verzinnen hoor, maar dit zijn de meest voorkomende die ik te horen krijg
zit jij daar ff trots te wezen op je buikje, krijg je dat! maar geloof me andersom is ook niet wat. zo je bent bijna klaar nou eeuuh nee. haha ow nou dan kan je aan het deinde niet meer lopen hoor zo groot zal je buik zijn. pff
Ik had trouwens ook een geweldige oude collega, die super opmerkingen had aan het begin van m'n zwangerschap. Bij de eerste echo klopte het hartje nog niet en werden we voorbereid op een miskraam. Gaat ze vertellen over haar vriendin die een miskraam heeft gehad. . Gelukkig bleek de week daarop alles goed te zijn, gaat ze over een andere vriendin vertellen die het kindje in een veel later stadium verloren heeft ...Dat is toch om te huilen, hoe iemand zo onsubtiel kan zijn?
inderdaad zeg en het gekke is dat ze het waarschijnlijk niet eens express doen. ze begrijpen misschien niet wat er op zo'n moment door je heen gaat afgelopen tijd beginnen meiden ineens te vertellen hoe verschrikkelijk een bevalling kan zijn. dan steek ik mijn vingers in me oren IK WIL HET NIET HOREN zeg ik dan. ik zie wel hoe het gaat, een bevalling kan ook goed gaan toch. Ik zal er hoe dan ook aan moeten geloven.
Idd, ik krijg ook de meeste gruwelverhalen te horen...Ik zeg dan altijd..laat me lekker naïef die bevalling ingaan! Het is m'n eerste, ik heb er nog een geromantiseerd beeld van . Ik zal waarschijnlijk snel genoeg erop terugkomen
Ik tilde altijd nog alles nu is door mijn man en mijn zwangerschapscursusleidster mij verboden om zware dingen te tillen. Mensen reageren er zo op (na het zien van mijn buik/lijf): Oooh je komt pas net kijken..... Wat een onzin dat tillen. Over een maand of 4/5 dan moet je eens zien hoe zwaar het gewicht wordt wat je meezeult en dat moet je dan meezeulen. (Humm ik begin aan week 30! 30mei/1juni uitgerekend)
Toen ik heel trots mijn echo foto liet zien, kwam er een iemand met de opmerking "ik kan hier helemaal niks van maken" (zie album), vraag dan van wat zie ik erop!? Ze wil zelf geen kinderen (eigen keuze natuurlijk) maar laat mij dan ook in mijn waarde omdat ik super trots ben op die kleine uk op de foto
pff whaha, lekkere opmerkingen idd! volgens mij is het gewoon nooit goed...of je buik is te groot, of hij is te klein! Nou, ik vind mijn buik gewoon mooi zoals ie is! (en gelukkig m'n vriend ook )
ik heb in t begin veel te horen gekregen *ohh je hebt vast een tweeling in je buik! *zozo je hebt een dikke buik en gek genoeg ben ik in totaal maar 4,5 kilo aangekomen
@angelinaatje : gelukkig gaat het inderdaad daarom! Mensen blijken niet te begrijpen dat iedereen anders draagt. En de 'oudjes' hadden het altijd slechter..... -Wij mochten vroeger alles eten -Wij gebruikten gewoon dekbedjes etc etc etc
ja over dat eten. als ik zeg, dat ik file american heeeeel erg mis. zeggen ze ach dat mocht vroeger ook gewoon. ja en je mocht ook roken........ pff
Ja inderdaad, maar als ze dan gehandicapte kinderen kregen dan stopten ze die weg in een kliniek ver van de bewoonde wereld en noemden ze ze "niet normaal". En daar bedoel ik niet mee dat daarom kinderen persé gehandicapt worden hoor, maar ik bedoel maar: daar hoor je ze niet over!
Mijn schoonouders vragen niet hoe het met mij gaat maar hoe het met mijn baas gaat..... ja duh! Mannelijk collega, ooh ik heb ook wel eens pijn als ik te lang heb gezeten op een stoel. Zwangere collega maakte afgelopen week ook een prachtige opmerking (nu met verlof) ooh ik heb ook last van mijn banden en bekken, gewoon ff doorbijten. Tja 6 weken dat trek ik ook wel ja :s Ik heb enkele jaren terug mijn bekken aan de voor en achterkant gebroken gehad, en werk daarom nu 1/2 dagen en zoals het er uit ziet zit ik op korte termijn voor 100% thuis. Echt lekkere opmerkingen enz krijg je als je wat gaat mankeren.