welke opmerkingen krijg jij te horen tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    met ruim 20 weken vroeg de apotheek me:

"Slikt u de pil?"

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Proest,.... die is erg!

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou vond het op dat moment niet echt leuk :( kan er nu om lachen :)

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik ben nu net de zogeheten 'zwembandfase' voorbij en het bolletje wat nu groeit laat duidelijk zien dat ik zwanger ben.
    Echter, in mijn vorige fase wilden sommige nog wel eens tegen elkaar grappen: pfff die wordt dik!

Leuk is het dan als je kunt zeggen: Ik ben zwanger! Wat is jouw excuus! :)

Verder door bekenden niets dan leuke berichten, ze weten immers al een tijd dat we dit graag willen :D

Groetjes,
    Danielle

5. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Die vind ik erg leuk! ik kan niet wachten om dat eens te zeggen! ik heb nl best een opgezette buik momenteel , maar ja dat zijn gewoon mn darmen.Niemand weet nog dat ik zwanger ben in mijn omgeving maar zien die opgezette buik wel!

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wat een snuggere zeg! Ik kwam net uit het ziekenhuis ivm uitdroging toen de UWV belde over mijn ziekmelding. Na mijn ziekenhuisverhaal vroeg ze doodleuk: Heb je al een dokter geraadpleegd?! :confused:

Ehhh, nee ik ben zelf naar het ziekenhuis gegaan en ben daar gewoon lekker in bedje gaan liggen!

7. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik vind het erg als vreemde me aanspreken en vragen: Sooo hoeveel kilo ben je al bijgekomen? :evil: :evil: :evil: 22 kilo :c: Denk ik dan. Maar ik zeg met mijn liefste lach: Genoeg :confused: En ik heb er ook moeite mee dat vreemde mensen mijn buik aaien. Maar op het moment hoeft men maar iets te zeggen en ik zit alop de kast.. Zullen de hormonen wel zijn :oops:

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik zal ook trouwens een opbiechten welke niet zo snugger bleek achteraf

ik kwam een meid tegen die ik al heel lang niet had gezien. ZIj is altijd vrij dik geweest en om eerlijk te zijn zag ik niet dat ze zwanger was.
    komt ze naar me toe lopen en zegt hey na-aper... Dus ik kijk dr aan en vraag bloedserieus, ben jij ook zwanger? zegt ze ja al 32 weken :oops: :oops: :oops:

mijn vriend zei achteraf nog dat dat echt keihard overkwam. noujah sorry hoor als ik had gevraagd ben je zwanger en het was niet zo was het erger denk ik.......

9. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik krijg nu alleen nog maar te horen

STERKTE..... :S:S:S (ivm naderende bevalling)

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb nog niet echt van die opmerkingen gehad.
    Maar toen ik 6 weken zwanger was, had ik het alleen nog maar tegen mijn ouders en mijn schoonouders verteld. En een oud klasgenootje zei tegen mij, je straalt zo, ben je zwanger? dat was echt heel raar. Want me vriend en ik hadden ook tegen niemand gezegt dat we er mee bezig waren!

Liefs Kiss

11. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was ben ik meteen naar de HA gegaan.
    Toen ik daar kwam vroeg hij dus wat er was.
    Dus ik vertelde, nou ik ben zwanger.
    En hij er meteen boven op; En het is niet gewenst?

:confused: :evil: :confused: :evil: :confused: :evil: :confused: :evil:

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dat soort reacties hoor je vaker. Toen ik de HA belde zei de assistente "U klinkt wel heel vrolijk" ze dacht zeker ook dat het ongewenst was.

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Toen wij met ons blijde nieuws naar de huisarts gingen reageerde die ook met 'ach, nee toch'

dacht dat het een foutje was met de pil, maar het is dus heel erg gewenst.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Voel me zelf ook wel een beetje schuldig achteraf.

Mijn vriendin had erover om zich te laten steriliseren. Of een spiraaltje. Ze wist het niet zeker. Maar ze was net (ca. 2 maanden te voren) bevallen, en twee vond ze voldoende. Ze had alleen nog geen zin gehad om een afspraak te maken. Niet lang na dit gesprek was ze de hele dag misselijk en had ze opvliegers. Dus ik zei voor de gein dat ze zwanger was. Ze dacht dat het niet mogelijk was. Tot ze zich realiseerde dat ze pil drie dagen was vergeten, midden in het meest vruchtbare deel van haar cyclus. Twee weken later trok ze me apart en zei ze dat ze in het weekend getest had. Ze was zwanger. Mijn eerste gedachte was, leuk, gefeliciteerd. Maar het eerste dat ik zei was: "En nu?"

PS. Ik feliciteerde haar toen ze zei dat ze het wilde houden. Overigens was dit de reactie van alle collega's.

15. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    heerlijk ja die opmerkingen af en toe.

Zij een collega laatst .... "last van zwangerschapsdementie?, ..Ooo ben je zwanger dan?""
    Nou weet ik dat ik wat reserve vetjes heb maar zo erg toch niet....? :confused:

Dit was vorige week zo, nou als je naar de laatste foto in mijn album kijkt moet het toch duidelijk zijn,... en die is zelfs van 7 wkn geleden :confused:

Of nu moet ik van de VK rustiger aan doen ivm met BI en harde buiken die ik ieder kwartier heb.....
    Lig je de halve dag op bed, kom je uit bed om te plassen krijg je gelijk mensen over je heen dat je wel rustig moet doen.........
    DAT DOE IK OOK ALS IK KAN.............. maar ik heb wel nog 2 kids die ik niet aan hun lot kan overlaten wel dan?

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn collega die zelf halverwege haar zwangerschap zat met een grote buik tegen een patient met een schattig klein buikje. "Oh, leuk... jij bent ook al zwanger! tIs zeker nog pril hè?"
    "Nou, nee zegt de patiënt. Over twee weken moet ik al bevallen."

Die kop van mijn collega toen. Schitterend :)

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou de stagaire bij de VK vroeg me vanmorgen hoe ver ik was. ik zei 36+5 "Oh ik dacht dat je verder was." zegt ze, nou als je in mijn album kijkt kan ik me DAAR dus echt niets bij voorstellen.

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maar de ergste opmerking blijft toch "tja, de laatste loodjes he?"

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    En van die mensen die aan je buik kunnen zien of het een jongen of meisje wordt.... om te gillen gewoon! Slaat echt nergens op.
    Of de opmerking: Wat! Moet jij nog 10 weken, niet normaal hoe dik je al bent.....
    Tja, het zit er nou eenmaal aan..
    Groetjes, Anakin.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het komt er gewoon op neer, dat mensen altijd maar wat te zeggen willen hebben, en daarbij vaak niet nadenken. Sommigen bedoelen het goed,maar komt dan verkeerd over en anderen zijn ronduit jaloers.

Ik heb een collega die is 10 weken later is uitgerekend, en die vraagt gewoon niet hoe het met mij gaat, die praat alleen over zichzelf....kijk die heb je er natuurlijk ook tussen en daar word je ook niet vrolijk van. Negeren is gewoon maar het beste.

Deel Deze Pagina