welke opmerkingen krijg jij te horen tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee dat is het hem nou juist, mensen weten vaak gewoon niet wat ze moeten zeggen en dat is ook moeilijk. Mijn buurman en buurvrouw hebben eind januari hun zoontje van 14 maanden verloren. Wat zég je tegen die mensen? Dat is moeilijk hoor ;)!

Toen ik zwanger was maakte een vrouw op het postkantoor een opmerking: 'Goh is het bijna zover of zitten er soms twee in?' ... :( De brutaliteit! Zo'n grote buik had ik niet hoor :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hier nog zulke schoonouders. Niet direct, maar ze hebben het zelfs eind februari van dit jaar geboekt. Ik ben 23 april uitgerekend en ze gaan 7 april tot en met 13 april weg. En inderdaad, wel even wachten he! :evil:

En verder:

- Dat jij nog rondloopt, zwaar zeg!
    - Je bent het zeker goed zat met zo'n buik

Het valt dus mee, gelukkig.

3. Sanny

Sanny Niet meer actief

Heb ook een kleine buik:

"zit er echt wat in?"
    "jij bent raar zwanger, alles wordt dikker behalve je buik"
    "wacht maar als je een maand of 4/5 zwanger bent komt t wel" ik ben nu bijna 6 maanden zwanger :(
    "wees blij met een grote buik heb je alleen maar meer last" heb bekkeninstabiliteit dus heb al genoeg last, pronken met mijn buik zou leuk zijn.
    "groeit ze wel goed?" volgens de echo en de VK wel ja
    familie van me vroeg aan mijn moeder waar ik zwanger was, nou ze groeit niet in mijn kont :rolleyes:

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    1 maal heeft iemand gezegt (niet direct, kende haar niet, ze was in een groepje, een jaar of 15)

Jeetje dat is echt een olifant! :confused: :confused:

Tja was 1 dag voor mijn bevalling, maar toch.. :(

Heb savonds ook gehuilt, vond het echt een lelijke opmerking en ik was er zelf ook wel helemaal klaar mee.

Groetjes Kalush

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja normaal zou je niet op of omkijken van een opmerking van een 15-jarige die net komt kijken (ik niet iig :) ).. maar als je hoogzwanger bent is de hele wereld ineens anders :rolleyes: !

6. Jose1979

Jose1979 Actief lid

18 aug 2006
    169
    0
    0
    eindhoven
    Ik ben net 8 weken zwanger en krijg al opmerkingen over de baby kamer ed...
    Heb je al een thema uitgezocht welke kleuren ga je doen...

En ja ik ben er al overuit dat was ik al voor ik wist dat ik zwanger was...

En vragen over misselijkheid benje misselijk, moet je braken, heb je pijnlijke borsten..

Nee niets van deze kwaaltjes, alleen erg moe

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik heb vanavond een verjaardag van waar mensen komen die mij met mijn zwangerschap nog niet gezienhebben, ben benieuwd wat daar uitkomt.

Zit 1 miep bij die is zo afgunstig als wat dus die zal wel weer lekker wat te roddelen hebben achteraf...tsss :( .

Ik krijg regelmatig te horen dat ik wel een erg grote buik heb :confused: ...ten 1e groeit er een beeb in dus tja, en ten 2e een TE grote buik kan toch helemaal niet(of wel ;) )

groetjes

8. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    niet normaal joh wat mensen wel niet kunnen zeggen

zitten er geen 2 in weet je zeker dat het geen tweeling is toen ik 28 weken was al ik heb echt een buik dat is ook zo maar pfff moet ik dit in elke winkel horen van je gaat toch niet spontaan bevallen hier ter plekke he nou eerlijk :evil:
    wat een stomme raren vragen waar ik niet op zit te wachten
    en heeeeeel erg moe van wordt pfff toch denk ik bij me eigen bekijk het maar lekker ;) wat ben ik dan weer blij als ik lekker thuis zit :p

9. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Nee, mijn opmerkingen waren lekker.

-was het een foutje; nou nee, ik ben 29 al 8 jaar samen en 2,5 jaar getrouwd, klinkt niet echt als een foutje.
    - jeetje je bent wel erg dik; was de meest zwangere van mijn klas en had het kleinste buikje!
    -wat 9 kilo al aangekomen, nou in mijn tijd mochten we maar 6 kilo aankomen (komt zeker uit de middeleeuwen.

Ach ja, nog 3 weken en dan hoop ik weer lekker alles te kunnen doen!

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik krijg al mijn hele zwangerschap te horen '' Zo weet je zeker dat er daar maar eentje in zit '' :( ... en dat doet best wel pijn want ik ben van mezelf vrij fors dus ik weet gewoon dat ze bedoelen dat ze me er gewoon dik uit vinden zien.. pfff.... zouden ze wel door hebben wat ze zeggen :(

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mijn schoonmoeder (best lief mens) zei binnen een uur na het horen van het gelukkige nieuws:

als het fout gaat weet je in ieder geval dat je zwanger kunt worden.

Ik wist net dat ik zwnager was begint zij over een miskraam!

12. Niet meer actief

Hahaha, sorry hoor, maar moet er wel om lachen!

13. Niet meer actief

Ik krijg op mijn werk elke dag van klanten te horen "hoe lang moet je nog?" Alsof ik een straf uit zit!

Wat ik wel leuke reacties vind zijn "Is dit je eerste" en "Spannend hoor". Dat zijn tenminste niet van die negatieve reacties en deze vind ik wel beleefd. Dan krijgen ze van mij een glimlach!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, die ken ik ook zo een 'waar laat je dat kind?'

15. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Die is lache...
    Had laatst iets:
    Net na de bevalling, de kleine was een kleine 8 weken oud, ga ik naar de apotheek. Had een recept namelijk.
    Vragen ze? Bent u zwanger?
    Ik zeg: nou hoop het niet ben pas bevallen.... :rolleyes:

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    oh ja, laatst liep ik in een winkel.

IK had mn jas aan, die is vrij ruim dus het is niet dat mn buik echt uitsteekt. Zegt een vrouw: zooooooo jij bent dik! Maar wel leuk dik hè?! :confused:

ik was echt verbaasd! Wat nu als ik niet zwanger was geweest.. dan was het behoorlijk lomp geweest.. :(

17. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Geertje trek je dr lekker niets van aan! Bedenk wel dat op het moment die meiden aan de kids gaan ze misschien wel pas achter in de 30 zijn met alle bijkomende problemen van dien... duh.. Ik was 25 met de eerste en ben 34 met de 4e en ik heb altijd alles gedaan wat ik leuk vond.. Heb m'n eigen bedrijf én ben lekker thuis met de kids... Ideaal... dus het leven houdt zeker niet op na kids; sterker nog; het wordt er alleen maar leuker op! just let it go..

Ohja... opmerkingen; Huh.. loop je nog steeds, ik dacht dat je al wel bevallen zou zijn....(moet nu nog 4 weken en deze opmerkingen kreeg ik 8 weken geleden ook al...) wat ben je mooi zwanger, jij blijft ook slank voor de rest (mega super buik) ahum... ben 22 kg aangekomen aaarrrggghhhh

greetz Hilde

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bij 12 weken: "weet je al wat het wordt'?" :confused:
    en verder wenst iedereen mij te pas en te onpas 'sterkte' als we afscheid nemen.
    Vast goed bedoeld...

Amber

19. Sanny

Sanny Niet meer actief

Idd heel herkenbaar vanaf begin af aan vroegen ze al wat t was.
    En nu ze t weten vragen ze naar de naam, kreeg wel de opmerking als je er geen geheim van maakt dat t een meisje wordt, kan je net zo goed de naam zeggen. Nou sorry dat vindt ik werkelijk nergens op slaan.
    En nu je t zegt iedereen wenst me sterkte en success............

20. Niet meer actief

ik heb tot nu toe alleen nog maar leuke dingen gehoord
    wauw een tweeling wat gaaaffff
    je zou bijna zeggen dat je op het eind loopt he als ze mijn dikke buik zien hihihi
    geen kwaaltjes wat goed zeg
    nee mensen zijn uitermate positief misshcien omdat ik uit een klein dorpje kom mensen kijken met zijn alle uit naar de 2ling de laatste 2 ling die geboren is hier zit nu bij mijn dochter in de klas en zijn 5 jaar

Deel Deze Pagina