Welke opmerkingen/vragen over de zwangerschap vind jij irritant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Novastar, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Weet je zeker dat het er geen twee zijn?!?!?

Ja ik weet het dat ik een dikke buik heb en alles naar voren draag!!!

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gefeliciteerd als je zwanger bent vind ik belachelijk. Ga maar na.Je hebt niets aan een zwangerschap, je zegt toch ook niet gefeliciteerd met je rijlessen of gefeliciteerd dat je met een opleiding bezig bent. Ze mogen me feliciteren als er een gezond kind is :)

Geniet ervan staat met stip op twee. En 'probeer ervan te genieten' als je aangeeft dat je genieten als opdracht aan zwangere vrouwen overschat vindt staat op 3

3. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Loussa: de reactie van jou vind ik ook wel erg lomp. Als je er zoveel jaar over hebt gedaan om zwanger te worden mogen ze me best feliciteren dat we een kindje in het vooruitzicht hebben.
    Een zwangerschap is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

4. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vent op mn werk met 20 weken zwangerschap: Je kijkt zeker wel uit naar je verlof?

Nee hoor, voel me prima, zou niet weten wat ik de hele dag thuis zou moeten. Achteraf moeten zeggen: Jij kijkt zeker wel uit naar je pensioen (hij is pas in de 30 haha)

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik schrik echt van sommige opmerkingen.

Mijn (jonge) collega's vonden dat ik mij aanstelde over het eten van sommige dingen (bijvoorbeeld leverworst en sushi) totdat een oudere collega bepaalde dingen bevestigde.
    Veel mannen riepen bij de mededeling dat ik zwanger was 'het is niet van mij!'. Ehm, nee, inderdaad niet. Lesje biologie nodig?
    En ja, de opmerking 'je bent/wordt dik', maar meestal met een knipoog.
    Ook vervelend toen ik minder ging werken door stress/harde buiken, dat collega's aan collega's op de afdeling vragen wat er is ipv aan mij. Gelukkig waren mijn afdelingscollega's zo discreet om niks te zeggen en ze naar mij te verwijzen.

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Iemand op facebook via een privebericht: "Nu word je een milf"
    Ik heb hem ontvriend.

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al die opmerkingen grandioos vind. Ik hou zelf wel van die grove humor en zou er dan ook kostelijk om kunnen lachen wanneer ik zulke opmerkingen krijg.
    Snap zelf niet zo goed dat mensen zich druk kunnen maken over zulke opmerkingen. Je weet toch zelf wel beter!

8. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    - toen we voor de 12 weken aan wat mensen vertelden dat we een kindje verwachten, opmerkingen krijgen als:' hoever ben je..? Ooh dat is nog maar pril..! (Alsof je daardoor ook meteen 'minder' zwanger bent ofzo??:s. Heb dit best vaak gehoord waardoor ineens de pret gedrukt leek. Vond dat niet leuk. )

- 'was het gepland?' ( van vrienden van ons, vond ik niet netjes! We zijn de eerste maar zeker niet jong 27 en 29)

-'zitten er echt geen twee in?'

- bij uitjes ed. :' geniet er nog maar van, jullie leven zal nooit meer hetzelfde zijn'. (Duh!)

Lekker topic dit!::-D

9. mila85

mila85 Lid

13 feb 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Was het gepland?? Hoezo is dat belangrijk om te weten??

Schoonmoeder
    Waar wil je bevallen..ja ik denk in een centrum. .tjaa ik deed t altijd thuis..geen probleem maarha dat moet jezelf wetenn
    Oh ik at dronk deed dat wel gewoon hoor...uh ja 30 jaar geleden

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Van mijn hele hele dikke mannelijke collega "begint dat eten voor twee nu al?". Ik nam een koek bij de thee. Hij zat met een appelflap, kaasbroodje en een cappuccino... Tja.

Hij maakt vaker van dit soort opmerkingen. Heb bedacht dat ik de volgende keer ga zeggen dat hij geen recht van spreken heeft zolang zijn buik dikker is dan de mijne. En dat als hij niets aardigs kan zeggen, hij beter niets kan zeggen. Zo vervelend!

11. cat2

cat2 Niet meer actief

Is het gepland ja. Vind ik echt een rare vraag. Heb die vraag vaak gehoord.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Misselijkheid, ik geef elke ochtend en elke avond meermalen over.
    "Dat hoort erbij hé" " Je moet er wat voor over hebben".

Echt, dat snap ik ook wel. Is het zo mogelijk om te zeggen dat het vervelend voor me is?

Tijdens vorige zwangerschap:
    - weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Had een heel bescheiden buik tot aan het eind.
    - mensen die ongevraagd aan je buik zitten, ik kon ze wel wat doen. Heel vervelend vind ik dat.
    - onbekenden die je de hemd van het lijf vragen. Interesse is leuk, maar sommige mensen gaan wel heel ver.
    - hey dikke! Collega heeft dat een keer gezegd, ik heb hem zo boos aangekeken dat hij even later zijn excuses aan kwam bieden :)

Vast nog wel meer dingen. Mensen zijn zo brutaal, lomp of hoe je het ook wilt noemen. Verbazingwekkend...

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dit dus!!

14. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Je bedoelt het misschien niet zo, maar het is wel degelijk een felicitatie waard, het is gewoon allemaal niet zo vanzelfsprekend!
    Vind het een rare vergelijking die je maakt, totaal onlogisch ook.
    En aangezien het voor mij wel iets heel bijzonders is, zeg ik wel geniet er van tegen een zwangere vrouw, het is niet voor iedereen weggelegd.

15. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat moeten mensen eigenlijk wel zeggen? Haha

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Met het eerste gedeelte ben ik het helemaal eens. Maar aan de opmerking "geniet ervan" erger ik me ook. Voor mij is een gezond kind ook niet vanzelfsprekend maar zwanger zijn vind ik niet steeds even leuk, ook al heb ik weinig te klagen. Ik kan niet wachten tot de baby er is. Daar doe ik het voor, niet voor de zwangerschap. Ik heb ook geen geniet-knop die ik even aan kan zetten als mensen vinden dat je moet genieten.

Maar eh... We zouden niet negatief op elkaar gaan reageren hè? Doe ik dus ook niet meer vanaf nu! ;)

17. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Toen ik aan mijn zus vertelde dat ik zwanger was zei ze tegen mijn man Ooh dan wordt ze weer net zo een hormonaal kreng als de vorige keer...

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Geniet er van.... Staat hier wel stipt op nummer 1.

Ja het is bijzonder dat we een kindje mogen krijgen. En dat daar ben ik heel erg dankbaar voor.
    Maar 9 maanden zwanger zijn is voor mij niet echt genieten.
    Nu en bij de eerste behoorlijk misselijk geweest. Maar dat is/was een eitje bij de bekkkeninstabiliteit die ik bij de eerste zwangerschap er achteraan kreeg.
    Ik kwam amper van de bank en liep op krukken, ik wist op dat moment niet meer precies waar ik dan van moest genieten;)!

19. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ikhou ook wel van grove humor, maar als je 10x per dag dezelfde cabaretshow moet kijken dan komt het ook je neus uit.
    Zelfde met de opmerkingen.. Keertje is niet erg, maar zovaak & zoveel hetzelfde is best vermoeiend.

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Idd!!

Ik verbaas me er echt over dat iedereen zich hier zo aan stoort. Ja kwetsend opmerkingen snap ik maar dingen als geniet ervan etc. Alleen maar goed bedoelt
    Nu ben ik zelf niet zwanger maar ik geloof niet dat ik me daar zo aan ga ergeren en alle vragen die mensen stllen
    Haha en ik moet wel heel onbeschoft zijn als ik jullie zo moet geloven :D

Deel Deze Pagina