Ik spreek je als het zo ver is! 😄 Het is echt irritant om steeds hetzelfde te horen, vooral als het heel flauw (zijn het er echt geen twee) of betweterig (dat moet je echt niet eten hoor) is. Het is meestal goed bedoeld maar soms lijken mensen te vergeten dat je echt wel weet waar je mee bezig bent. En ik ben sowieso allergisch voor het woord genieten. Dat wordt te pas en te onpas gebruikt. 😝
Niet echt irritant maar meer een gebrek aan enthousiasme als je iets leuks verteld: Het is een jongen en een meisje! Reactie: oh..oké..kun je ze iig uit elkaar houden. En dat was het enige. Achteraf gezien kan ik er ook wel om lachen want zo'n reactie had ik van die persoon kunnen verwachten. Maar toch een 'wat leuk' is leuker om te horen. Weet je wat het ook is met opmerkingen die je niet leuk vindt, waar je je aan irriteert of je zelfs boos of verdrietig kunnen maken..zegt vaak meer over die persoon zelf dan over jou of je kind. Dus dan kun je maar beter denken Ach ik weet wie het zegt en het je verder niet laten frustreren!
Ik stoor mij ook niet zo snel hoor.. Geniet ervan of iets dergelijks is alleen maar goed bedoeld, vind ik dan ook geen irritante opmerking.. Soms hoor je dingen wel meerdere keren per dag, maar voor die mensen is het de 1e keer die dag dat ze je zien, dus logisch dat ze dan iets willen zeggen toch.. Ik zie het probleem daarin niet zo Sommige kwetsende dingen die hier echter voorbij komen wel hoor, mensen kunnen blijkbaar erg ver gaan.. Gelukkig hier nog niet meegemaakt dat soort dingen!
Ik vind het best wel schokkend dat het altijd om dik en dun draaid. Nu ik zwanger ben houdt iedereen in de gate hoe 'dik' je wordt en heeft daar een mening over. Je buik lijkt wel altijd te groot of te klein. Het ergste vind ik nog dat dit zelfs zo is bij baby's! Bij mijn neefje zeiden mensen, zo wat een dikke baby! Waar halen ze het lef vandaan! Ik heb wel besloten dat ik het niet ga pikken in mijn zwangershap, ga mij niet onzeker laten maken door de kieskeurigheid van anderen!
Ooh wat herkenbaar allemaal!! Dit vind ik de ergste: Vertelde iemand dat ik zwanger was was toen 10 weken na een vorige miskraam, Tja ik feliciteer je nog niet want de vorige keer ging t ook mis pas na de 3 maanden feliciteerd ik je ! (Uuhm LUL ) Ooh het was zeker erg schrikken toen je erachter kwam !!?Nou nee het was gepland. En dan mn oh zo leuke schoonmoeder die vind dat zwangere vrouwen van tegenwoordig zich aanstellen ze moeten gewoon 40 weken blijven werken , het kind eruit poepen en binnen een week weer verder gaan met werken en alles. Ik moet als zij in de buurt is echt opassen wat ik zeg als ik namelijk ook maar een negatief dingetje zeg over de zwangerschap bijv van ik ben moe vandaag of last van de rug: Uuuhh hallo je bent zwanger hoor en niet ziek!!! (en dat dan echt op een b*tchy toon grrrr ) Zelf is ze nooit zwanger geweest trouwens....
Mijn oma (vaders kant) had aan mijn moeder gevraagd of we nu ook gingen trouwen.. en toen het antwoord negatief was vroeg ze of de zwangerschap dan wel gepland was.. Ik kan er wel om lachen, mn moeder was woest Verder al die opmerkingen over wat wel en niet eten en dat ik al echt een buik krijg enz enz, daar kan ik vooral heel hard om lachen. Wat ik wel gruwelijk irritant vind is als mensen heel hard beginnen tegen te sputteren als ik iets op til waarvan zij vinden dat het te zwaar is; laatst een boodschappen tas waar enkel chips, brood ed in zat, mn handtas weegt nog meer
Ik vind Heeee moeders, of heeee mammie! Echt de aller aller ergste! Ik kan niet eens leuk reageren als iemand dat zegt.
Ja idd heee moeders is echt zo vreselijk. En waar ik me ook heel erg aan irriteer is oh in juni uitgerekent dat heb je goed gepland lekker heel de zomer vrij. Nou geloof me na 2 miskramen plan je helemaal niks. Of ja super leeftijdsverschil 3.5 jaar met je zoontje. Als het allemaal goed was gegaan hadden we nu een baby van een half jaar. Sommige mensen denken echt niet na.
Hier idem dito meegemaakt, 18 weken lang kots en kots misselijk, 7 kilo afgevallen, daarnaast b.i bij beide beide zwangerschappen en als toetje ook nog eens opgenomen ivm dreigende vroegbevalling, en t
Hier idem dito meegemaakt, 18 weken lang kots en kots misselijk, 7 kilo afgevallen, daarnaast b.i bij beide beide zwangerschappen en als toetje ook nog eens opgenomen ivm dreigende vroegbevalling, en toch heb ik tussendoor echt wel genoten van het feit hoe bijzonder het is dat er een leven in mij groeide. Denk ook dat mensen dat meer bedoelen als ze zeggen geniet, dan dat je helemaal niet mag klachen over kwalen en onhebbelijkheden. Als het allemaal zo erg zou zijn, zou geen 1 vrouw nog meer dan 1 kind willen.
2 mensen in de familie wilden ons niet feliciteren toen ik 5 weken zwanger was van de 1e en we het net verteld hadden, 'want het kan nog mis gaan'. Pas na de echo konden ze het geloven (achteraf was het jaloezie omdat we eerder waren dan hun..). Oja en er werd me nog wel bij verteld dat het kind later wel naar de peuterspeelzaal moet, anders is het kindermishandeling. Dus daar heb ik me wel aan geërgerd. En verder dat mensen denken te weten wat voor geslacht het is.
Een zwangerschap is een proces dat leidt tot een doel. Een rijles net zo. Het doel is waar je het voor doet, ik tenminste wel, en ik denk dat we er gevoeglijk vanuit mogen gaan dat de meeste vrouwen in onze cultuur niet zwanger worden om het zwanger zijn, maar om het product. En juist omdat het niet vanzelfsprekend is dat het allemaal goed gaat, en ik meer ervaring heb met zwangerschappen die niet tot een baby leiden dan ik zou willen, vind ik het zo gek als mensen doen alsof de zwangerschap zelf het vieren waard is. Het is bijna net als op je 43ste je 50ste verjaardag vast vieren, alsof die in the pocket is. Zul je ook wel een rare vergelijking vinden, denk ik.
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik heel vaak te horen; * Weet je zeker dat er niet 2 in zitten? * Oef wat ben je dik verder was er iemand die iedere week vroeg "weet je al wat het wordt?!" ze wist dat wij het niet wilden weten van tevoren. En daarna zei ze "ik zie aan je buik dat het een meisje wordt"
Bij de eerste: is het gepland. Ja, maar we hadden het niet aan de grote klok gehangen. Bij de derde: is het gepland. Eh ja ( groot leeftijdsverschil tussen de oudste twee en deze dame). Mensen die je sterkte wensen voor je verlof.... Mensen die zeggen dat bevallen geen pijn doet, als je maar........ (ontspant, rustig blijft.... Vul maar in).... Nou mijn bevallingen deden echt wel verrekte pijn, maar toch heb ik het er drie keer voor over gehad. En ga zo maar door....... En nee, soms zijn ze niet zo kwetsend bedoelt als het over komt, maar toch irriteert het me wel.
Maar het is natuurlijk wel degelijk waar dat als je probeert te ontspannen dat het minder pijn doet. Ik heb dit namelijk zelf ervaren. Ik moest me bedwingen om niet in paniek te raken en het douchen en de massages van m'n vriend hebben me er door heen geholpen. Zelfs tijdens een weeënstorm. Dus ik begrijp de irritatie niet?
Nog een paar: De bedrijfsarts (die duidelijk nooit zwangere vrouwen bij zich krijgt): 'prettige bevalling'. Pff, bevallen is het noodzakelijk kwaad dat erbij hoort in mijn ogen! Net bij de slijterij werd gevraagd of ik nog lang moest. Dus ik geef aan dat ik overtijd ben en elk moment kan bevallen. Zegt de medewerker 'geniet ervan'. Ik ga er maar van uit dat hij niet op de bevalling doelde
Ik bespeel een blaasinstrument en mensen staan er blijkbaar van te kijken dat dat nog gaat met 30+ weken. Ik kreeg de opmerking: blaas hem er niet uit, hè? Antwoord: nou, als het zo gemakkelijk ging... Niet echt irritant, wel erg flauw. Moest er achteraf wel een beetje om lachen. Zag mezelf al met mijn sax in de verloskamer liggen. 😂
Met stip op 1: weet je zeker dat het er geen twee zijn?! Zo mevrouwtje dat duurt niet lang meer... Uuhm nog 3 maanden. Oooo, sterkte!! Moeders van leerlingen: moet je nog zolang!! Jeetje wat een buik dan al Ik kan aan je gezicht zien dat het een meisje is, die trekken je schoonheid eruit. Je krijgt een jongen want je word ook echt breed, maar je had natuurlijk altijd al een buikje.... (Van achter zie je niet eens dat ik zwanger ben) Ow, je wil thuis bevallen. Nou je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik dat had gedaan dan was ik er nu niet meer geweest...
Ik kan me hier ook totaal niet aan storen hoor. Net zo min als de vraag of het gepland is of dat het er 2 zijn. En ja, die vragen hoor ik ook regelmatig. Mensen tonen interesse en vragen tenminste dingen in plaats van erover te speculeren. Weet zelf soms ook niet zo goed een originele opmerking te bedenken tegen een zwangere Neemt niet weg dat sommige opmerkingen wel heel kwetsend en lomp zijn.
Nou toen ik in het ziekenhuis lag met uitdroging door HG en ik een kaartje ontving van collega's en drie kwart er in schreef: geniet er van. Vond ik dat zeer apart. Waar van?