Mijn zus die is vrij fors. Toen mijn ouders aan mensen vertelde dat ze opa en oma werden waren er 4 mensen die mijn zus feliciteerden.
- Jij bent ook niet dikker geworden.. hoeveel ben je aangekomen? "Ehm.. Eigenlijk nog niks" (en dan vooral familie/schoonfamilie, denk soms dat ze mijn antwoorden uittesten) - Huh? Eet je wel? Of ben je aan het lijnen? Groeit de baby wel? "Ja ik eet genoeg, 3x per dag met af en toe een tussendoortje. En ja mijn verloskundige houdt mijn gewicht nog steeds bij en zegt nog steeds dat aankomen geen verplichting is en dit de groei van de baby niet belemmert" (ik heb gewoon een buikje hoor) - (een week later) En? Inmiddels al wat aangekomen?? ..... - Hoe laat kom je haar (baby) straks brengen? En hoeveel dagen "krijg" ik haar in de week? Ik ben er 5 dagen hoor is helemaal prima! "Ik weet nog niet hoe laat ik de baby straks kom brengen, want de baby is er nog niet eens, en nee je mag niet 5 dagen op mijn kind passen. Het is namelijk mijn kind en ik wil haar ook nog wel eens zien, daarnaast ben jij niet de enige die heel erg uitkijkt naar de komst van deze baby en dus graag een dagje wilt oppassen." - Je kan die en die en die (verre (schoon)familie) ook best een (half) dagje op laten passen hoor, zijn gek op kinderen! En anders neem ik haar (baby) daar wel mee naar toe. "Ehm... Ik kijk zelf graag wie er wel/niet oppast, enne ik vind het niet prettig dat jij straks zelf gaat bepalen naar wie jij mijn kindje mee neemt" - zo laat eens zien die babykamer "Zoals ik al zei is dat nog even een verrassing, kamertje is nog niet af en wil het pas showen als alles gedaan is." (Het is nu nog een beetje van ons, ons plekje) - nouja, het is toch al bijna af, je zegt zelf dat de meubels in elkaar staan en het behang er op zit. Nee joh pfff laat gewoon zien doe niet zo moeilijk! ........ Voet bij stuk gehouden dus he haha. - Niet meer gaan werken hoor, baby is ons schatje en nu het allerbelangrijkste... (aantal keren aan moeten horen, ik werk nog steeds hahaha) - (DAGELIJKS, ook van wildvreemden!!) was het wel gepland? Ben je er wel blij mee? Ben jij zwanger?! Ik schrik er van?! (Wauw, gewoon wauw) - En? Hoe voel je je? " Heel goed eigenlijk, vol energie, mag zo wel blijven!" - Oh? Nou mooi? (Deze is niet zo erg, maar het verbaasde gezicht van mensen blijft hilarisch) - Zo... Wat zie jij er goed uit?! (Deze vind ik niet erg natuurlijk, moet altijd lachen om de verbaasde toon. En hoor deze dus ook elke verjaardag/visite, lekkere ego boost) - ik had het er over dat ik mijn ouders pas wilde gaan bellen dat ze naar het ziekenhuis kon komen zodra de bevalling "echt" begint. Maar dat ik ze natuurlijk wel eerst insein zodra het rommelen is begonnen. Heeeeeele verbaasde reacties op gehad. Toen ik vervolgens zei dat de bevalling ook stil gehouden wordt en wij pas laaaater bellen/appen als ze er is zodat wij eerst echt van baby kunnen genieten, zat de hele kaner visite me doodstil met open mond aan te kijken... Eeeh tja. En natuurlijk de goedbedoelde maar irritatie opwekkende adviezen: - geen rauw vlees eten hoor! - geen druppel alcohol drinken!! - niet te hard werken (ff serieus...) - je baby straks niet laten huilen hoor, altijd gelijk troosten. - wel een mooie naam uitkiezen, anders krijg je nog spijt... Valt erg mee dus!! Maar het, was het gepland? En de daar op lijkende vind ik wel verschrikkelijk. Vooral van wildvreemden.. Ben 23 jaar!
Ik werd vooral gek van: * Hoe lang moet je nog/wanneer ben je uitgerekend/Is het je eerste? Ongetwijfeld heel lief bedoeld, maar ik kon echt wel gillen op een gegeven moment als ik weer hetzelfde gesprekje moest voeren * Weet je zeker dat het er maar 1 is? Ja, ik heb een grote buik, maar ook alleen maar omdat ik zelf klein en slank ben. De omtrek van mijn buik valt hartstikke mee, ik draag alleen nogal naar voren (EN NEE, HET IS GEEN JONGEN!). De baby is niet speciaal groot EN HET IS ER INDERDAAD MAAR 1!
Dat vraag ik me ook af! Heb zelf drie kinderen en sommige dingen zou ik zelf niet snel zeggen of vragen aan een zwangere, ligt ook aan de relatie. Alleen als ik dingen zeg, is het uit interesse. Aan je buik zitten ongevraagd vind ik niet kunnen, alle opmerkingen met dikke, bolle ook niet, is het gepland...ook niet. M'n schoonmoeder die het met zes of acht weken al echt zag...(bedankt he, ik vraag me nog steeds af waar, echt niets te zien bij mij dan!). Geniet ervan zeg ik zelf ook wel, maar dan wel vaak als in probeer te genieten, maar dat zal nu wel lastig zijn bijvoorbeeld als iemand een zware zwangerschap heeft. Wat ik ook zo stom vond de opa en oma van mijn man die niet feliciteerden want het is nog zo pril, ook echt stom. Nu vertellen we het ze pas zo laat mogelijk Andere die zeggen, ja maar jij hebt ook van die makkelijke zwangerschappen...ja, alsof ik niet ook wel eens moe ben of mag klagen. Voelt net alsof ik dan niet "echt" zwanger ben ofzo. Aangezien ik minder klachten heb dan hun.
Owja idd ga je nu voor een jongen, ben benieuwd hoe vaak ik die deze zwangerschap wel niet te horen zal krijgen! Ik zei vaak, nee voor een meisje.
Na voor de zoveelste keer spugen op t werk zegt een collega (zonder kinderen ) Ja, maar je krijgt er zoveel voor terug..... Dacht dat ik haar wel kon wurgen haha
Sowieso als je een vraag voor de tigste keer hoort is het irritant Is het je eerste? en bij de 1e als ik dan ja zei was het antwoord: spannend he! nou.. Is het gepland? weet je wat het wordt? is het geheim of ga je het vertellen ben je tevreden met het geslacht? wanneer ben je uitgerekend je bent al zeker bijna uitgerekend hoe lang moet je nog weet je zeker dat het er geen twee zijn geniet er van je krijgt er een hoop voor terug bolle ben je zwanger? (met 30 weken en duidelijke buik. uh nee te veel gegeten nou goed) oh leuk een jongen en meid. koningskoppel! Nu ben je klaar! 2 is mooi genoeg hoor als ik jou was zou ik niet aan een derde beginnen wacht maar tot ze er is/slapeloze nachten/ ze gaan lopen/ puberteit
*Slaap nog maar even goed, straks is dat voorbij hoor! --Alsof ik die laatste weken nog kon slapen haha.. Ik sliep met pasgeborene beter dan in de laatste weken van m'n zwangerschap! *buik ongevraagd aanraken! Afhankelijk van wie het was, maar als zelfs mensen die je nog nooit gezien hebt dat gaan doen, dan is de lol er zéker wel af.. Ohja nog iets; De naam proberen te raden! Terwijl het heel duidelijk is dat je dat geheim wilt houden.. (hetzelfde voor het geslacht, als je die geheim wilt houden!) Wat is daar nou leuk aan? Ben je echt blij als je de naam/geslacht weet, terwijl de mama/papa zitten te balen dat ze zich hebben versproken?! ..
- oh de vloer is gescheurd (net nadat ik er overheen gelopen heb) opmerking van collega's Pff ja ja daar komt de olifant (terwijl ik een bescheiden buikje heb) - wat wordt het? Terwijl ze dondersgoed weten dat het geheim is - oh daar komen ze
Mijn vader zei gister dat ik een dikke kont had gekregen, een lol dat hij erom had.. Dat vond ik niet zo aardig.
Ik heb nu voor de 3de keer bi en er zijn echt mensen geweest die me vroegen waar ik aan begonnen ben nar 2x bi en nu dus weer. Mn broer met een zucht "nog zo een erbij" ja laten we het maar ff niet over jou hebben dan. Of het gepland is. (De jongste is bijna 5 als ik bevallen ben) En opmerkingen als dat mn kinderen nu mooi mee kunnen helpen met de kleine omdat ze al wat ouder zijn. Ze mogen helpen als ze dat willen, maar als ze niet willen ook prima. En dan de standaard dingen nog.
De meeste standaard opmerkingen kan ik prima hebben, het hoort er ook een beetje bij. Maar vragen/opmerkingen over mijn gewicht vind ik irritant. Je hoort gewoon niet zo brutaal naar iemands gewicht te vragen of er domme opmerkingen over te maken, dat doe je ook niet wanneer iemand niet zwanger is, waarom dan wel wanneer iemand zwanger is... Daarnaast vind ik de opmerkingen in de trant van 'vroegah was alles beter' onwijs irritant. Ik kan daar niks mee. Als je gewoon verteld hoe het vroeger was, maar ook interessant vind hoe het anno 2015 gaat vind ik dat prima. Maar bepaalde mensen in mijn directe omgeving vinden alles dom en stom en vroeger was alles veel beter. Ze kunnen niet nalaten om dat élke keer even te melden. Dat vind ik echt gruwelijk irritant! 'Vroeger mocht je dat allemaal gewoon eten hoor, gelukkig ben ik nu niet zwanger' 'Vroeger bestond er geen maxicosi, mocht de baby gewoon in de kinderwagenbak op de achterbank, overdreven gedoe allemaal' 'Vroeger...' Bah! Haha
Wat ik vervelend vond was dat we een keer met een vrienden groepje naar een pretpark waren gegaan, daar ging iedereen in zo'n wild water baan, ik dus niet. Zei 1 vriendin 'nou je had er best wel ingekunt hoor', later ging ze in zo'n rad die zo snel draait dat je op ondersteboven komt te hangen. 'hier kan je ook wel in hoor!' Eeehh, nou nee dank je! Mensen dus die denken dat ze het beter weten.... erg vervelend.... Verder toen ik er achter kwam dat ik een meisje kreeg, zei mijn moeder 'je bent geen meisjes mama!' 'okay, waarom dan niet' 'eeh ja, dat weet ik eigenlijk niet'. Okay mam, bedankt voor je waardevolle bijdrage ?!? Als laatste de opmerking slaap nu nog maar extra veel want straks kan het niet meer... alsof ik slaap kan opstapelen en een stukje nemen wanneer ik het nodig heb ? hahaha
Ik ben nog maar net zwanger en er zijn er maar 4 die t weten, maar de opmerkingen..... - Je man zal wel blij zijn met nog grotere boobs (ehm... net of die anders te klagen heeft) - Eet je al rare dingen? (nee hoor ik eet net zo raar als altijd) En ML zijn opmerkingen... - Ow dan worden je boobs ook veel groter - Dan ben je straks een MILF Maar ML is nog al dol op dat soort geintjes. Om dat soort opmerkingen kan ik altijd wel lachen, zolang ze niet kwetsend ofzo zijn. Wel weet ik dat ik iets ga bestellen met don't touch en voor op verjaardagen iets maken met aanraken kost 10 euro. Ik heb niet zo'n zin dat iedereen maar aan mij zit wanneer het hun uit komt. En echt dooddoeners voor de zwangerschap.. - Wanneer beginnen jullie nou eens aan kinderen - Straks ben je te oud voor kinderen - Ergens op kraamvisite of feest... en nu jullie he Die laatste hebben we ook vaak te horen gekregen op een bruiloft... en nu jullie he.. en altijd van dezelfde. We hadden al zoiets van zullen we dat op een begrafenis terug zeggen.. kijken of zij het leuk vinden. Maar m'n schoonmoeder spande de kroon... - ik zag laatst een stuk op tv over een operatie van een liesbreuk bij een man en die man was daardoor onvruchtbaar, dat heeft hij ook gehad is hij toch wel vruchtbaar. - hints over baby's geven... etc gewoon vermoeiend soms, maar in de hoop dat we iets zouden zeggen dat we bezig zijn om zwanger te worden. op den duur heb ik gezegd dat zolang zij het vraagt wij nog niet aan kinderen beginnen, sindsdien hoor ik haar er niet meer over
Ik vind de opmerkingen nu minder vervelend dan de opmerkingen afgelopen 4 jaar zo ongeveer....Elke keer dat gevraag wanneer er een tweede zou komen, of we er al mee bezig zijn, wanneer we het dan zouden willen. Een andere erge opmerking die mijn vriendin na mijn vorige bevalling steeds maakte...jij hebt een makkelijke bevalling gehad hoor. Het was een gewone bevalling van 8 uur zonder verdoving, dus ik heb echt wel pijn gehad. Zij had toen zelf trouwens nog geen kind.
Jaa! Daar hebben mijn ouders, vooral mijn vader, het ook altijd over. Die maxi-cosi komt steeds voorbij (heb ik afgekapt met: pap, het is nu eenmaal verplicht) en dat mijn moeder gewoon doorrookte (oh, zou ik daar die hyperventilatie van hebben?). Ja... Vroeger...
Ik weet dat ik een behoorlijke buik heb maar ZO extreem is het toch ook weer niet? ! Vanmiddag in het ziekenhuis komt er ineens een vrouwtje naar me toe rennen. Wijst naar mijn buik en zegt: "waauuww hoeveel heb je er daar inzitten?! 3 ?!" uuuh drie?! Ben ik nou echt zo reusachtig? Waar is die hele flauwe cliche-opmerking gebleven van "weet je zeker dat het er geen twee zijn?!" Dat wordt bij mij maar overgeslagen, we gaan meteen naar 3 Was heel blij dat ik nog kon antwoorden dat het er twee zijn en niet een... Voel me nog dikker dan ik al was...
Joh! Laat t! Misschien is ze wel hartstikke jaloers omdat het bij haar niet luktt mensen hebben vaak geen idee wat ze zeggen! Wees blij met je tweeling en ja, daar hoort een flinke buik bij! En het mens is gek! Zo!