Welke opmerkingen/vragen over de zwangerschap vind jij irritant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Novastar, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger was en bekend was dat we een meisje kregen was het vaak van ow je ziet dat je een meisje krijgt want je gaat in de breedte ipv de lengte

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik stond laatst met een zwangere vriendin te kletsen, komt er iemand bij staan en zegt tegen haar: "hee walvis!"

Vond ik geen leuke opmerking, en die vriendin ook niet.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wat is er erg aan geniet ervan? Ik ben bij mijn 1e 9 maanden non stop ziek geweest en bij de 2e had ik bi, maar ik heb toch echt wel van mijn zwangerschappen genoten en vond het fijn dat mensen mij dat ook toe wensten. Wat wil je dan horen? Ik hoop dat je een vervelende zwangerschap hebt waar je de rest van je leven nachtmerries van krijgt?

Ik heb wel een paar heel kwetsende opmerkingen gehad:
    Bij de 1e, kun je niet nog een of andere pil pakken zodat je een miskraam ofzo krijgt? En een aantal keer of ik hem niet weg liet halen want ik verpesten mijn leven. Mijn mond viel echt open!!
    Bij de 2e, ooh wat zijn jullie dom, dat jullie hier aan gaan beginnen. Dat bepalen we nog altijd zelf.

En dat eeuwige is het gepland, bij de eerste begreep ik het maar op een gegeven moment wordt je er zo gek van.

De rest kon ik vaak wel om lachen, als ik de opmerkingen niet al zelf maakte :p

4. gaai

gaai Lid

6 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijkbaar waren de meest standaard vragen, omdat ik jong en Antilliaans was, of het een ongelukje was en of de vader nog in beeld was.
    Aangezien ik een stabiele relatie had en het een weloverwogen keuze was om er vroeg voor te gaan, werden die vragen vrij snel heel irritant!

Later was het vooral vervelend dat ik altijd werd aangezien voor de oppas (de vader is een blonde Nederlander en m'n jongens zijn vrijwel blank, vooral de oudste). ;)

5. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    @Gaai
    Ik kreeg die vraag zelfs nog bij mijn 2e zwangerschap of het wel gepland was -.- ook omdat ik nog jong was/ben. Het was idd irritant om dat steeds te horen! Mijn schoonmoeder vond zichzelf ook nog te jong om oma te worden... Was 51 jaar, zo jong is dat niet

6. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    OMG en als je in verwachting bent van 1 kindje en je zegt ik wil geen BV geven dan is dat ook weer niet goed! Het is ook niet snel goed hoor bij mensen :);)

7. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Het enige wat ik vervelend vind is dat als we over de bevalling praten ( ik heb snel pijn en kan niet tegen bloed of naalden) dat me schoonmoeder dan zegt, een beetje pijn hoort erbij hoor, dan weet je dat je aan het bevallen ben.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik vind het heel vervelend wanneer mensen vragen of het wel gepland is.

Wij verwachten een 5e kindje.

Vorig jaar tijdens kamperen in Frankrijk vroeg iemand of mijn man ook de vader is van de 4.. ook dat vind ik een nare vraag.

Toen ik ziek was in de eerste 4 maanden van de zwangerschap zei iemand: Tja, ik zeg altijd maar bezint eer ge begint.. ook heel vervelend.

Het meest lastige was toen iemand als reactie gaf (bij het horen dat wij in verwachting zijn van de 5e) "het lijkt bij jullie wel een legbaterij" toen heb ik gezegd dat gewoon een felicitatie ook een mogelijkheid was.

In het begin van de zwangerschap had ik er veel moeite mee, nu maakt het me niet uit wat anderen vinden of zeggen.

Deel Deze Pagina