welke opties op babyfoon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kims, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tsja, ook zonder temperatuurmeter op mijn babyfoon voel ik wel hoe warm het is boven...

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    wij hebben de alecto DBX-85. Muziekjes hoef ik niet want die zitten al op het mobiel en daar zit een afstandsbediening bij.
    Mijn ouders hebben de alecto-99 voor als we bij hun zijn of als de kleine bij hun logeert.

3. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hier hebben we een philips avent (weet niet precies welk type, maar zonder lichtjes en muziek iig). Wij hebben hem alleen de eerste paar dagen thuis gebruikt, maar werden er allebei helemaal panisch van. Ieder zuchtje en kreuntje ga je op zitten luisteren.
    Hier staat hij dus nooit meer aan. Als de kleine huilt horen we het toch wel.
    Het is wel handig als je ergens naar een verjaardag gaat en je legt je kindje daar te slapen vind ik.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, ik dus niet.... gisteravond heb ik niet gekeken hoe warm het was en vanochtend had Eva het koud... ik had het zelf dus warmer dan het was, zeg maar ;) en Eva had dus te weinig aan.

Ik vind het dus wel fijn om alles te horen. Eva is een paar maanden geleden bijna gestikt in haar eigen braaksel, het is dat ik erbij was, maar mocht dit gebeuren als ze alleen in bed ligt en dan zonder babyfoon.... :(
    Maar ik zal wel een beetje panisch zijn hoor, ik ga eigenlijk elk uur wel even kijken ;) .
    Ik ken inmiddels trouwens alle geluidjes die Eva maakt, ze heeft ook maanden naast ons gelegen. Dus ik heb verder geen last van de babyfoon, maar vind het wel fijn om alles te kunnen horen.
    Terugspreekfunctie ga ik nooit voor Eva gebruiken, maar papa en ik gebruiken 'm wel eens.

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wij hebben een prenatal eigen merk babyfoon, die een exacte kopie is van de Alecto DBX 85. Volgens mij is deze iets goedkoper dan het origineel, terwijl de kwaliteit gelijk is. En gekocht tijdens de mama-mazzel-dagen, dus nog eens 20% goedkoper. We hebben hem pas gekocht in de zomer. Tot die tijd hoorden wij het zonder ook wel, maar als de kleine slaapt terwijl jij buiten ligt te zonnen, hoor ik dus niks.

6. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wij hebben de luxere uitvoering van philips Avent.
    Wij gebruiken de praatfunctie als 'walkie talkie' voor onszelf.
    Praten naar haar vind ze eng! Die lichtjes doe ik nooit aan.
    De muziekjes gebruik ik niet, omdat we zo'n opdraai-ding hebben.
    En ik kijk eigenlijk ook niet naar hoe warm het is op haar kamer.
    Heel veel leuke functies, maar eigenlijk gebruiken we het niet :oops:
    Het goeie van deze babyfoon: altijd bereik in huis, je hoort de geluidjes direct. (sommige babyfoons slaan pas aan bij wat hardere geluiden)

Voor bij mijn ouders heb ik een babyfoon bij de kringloop gekocht voor 3,50. Die werkt bijna net zo goed....

Deel Deze Pagina