welke opties zijn een echte must op een babyfoon?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben wat aan het rondkijken naar babyfoons en zie zoveel keuzes en opties..
    Ik zelf hou van het neest simpele apparaatje zonder al teveel poespas..
    Maar welke optie gebruiken jullie echt veel of vinden jullie belangrijk bij een babyfoon?
    Ben zwanger van mijn eerste dus weet ook nog niet echt waarbij ik moet opletten.

Thamks

2. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet van teveel poespas houdt zou ik voor een standaard alecto gaan! Wij hebben 1 met schermpje en 1 zonder schermpje. Die met schermpje (kun je de graden op zien etc.) bevalt mij beter omdat die andere "uitvalt" wanneer het stil is. Dit vond ik maar niks toen onze zoon nog baby was omdat ik àlles wilde horen. Maar beide zijn hele goede babyphones :)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het voorsl belangrijk om m'n kind te kunnen horen. :p

Verder is, nu hij wa ouder is, eenn volumeknop ook wel handig. Onze zoon houdt er van om Heel Hard te zingen in bed. Op zich wel leuk om te horen, maar als ik een goede serie wil kijken, vind ik het ook wel lekker om hem even te dimmen, haha.

Ik heb nog nagedacht over een babyfoon met temperatuurweergave. Maar dat voel ik zelf wel als ik ons kind naar bed breng. Toen hij nog een baby was, lag hij sowieso niet uren op zijn kamer zonder dat wij er waren. Inmiddels 's nachts natuurlijk wel -gelukkig-. Maar dan nog kijken en voelen we altijd wel even bij hem voor we zelf naar bed gaan.

Een video-babyfoon zou helemaal niks voor mij zijn. In het begin had ik dan de hele tijd naar dat ding zitten staren. Maar er zijn ook wel situaties waarin ik heel goed snap dat beeld wel geruststellend of noodzakelijk is.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier een alecto dbx 88. Versie met schermpje. Ik vind de functies superhandig. Temperatuursaanduiding (kan je ook instellen dat hij bij een bepaalde temperatuur gaat piepen) terugspreekfunctie, volumeknop, slaapliedjes die je vanaf ouder unit aan en uit kan zetten (scheelt heen en weer lopen).

EN belangrijk, een dect. Deze zijn echt storingsvrij.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Als je zelf al zegt dat je niet van teveel poespas houdt, moet je gewoon voor een simpel modelletje gaan. Wij hebben er 1 waar je op afstand een muziekje en een nachtlanpje aan kan zetten, en met temperatuursaanduiding... allemaal nog nooit gebruikt, commerciele onzin, wat mij betreft.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, ga inderdaad voor dect. Dat is storingsvrij. Bij de grootouders hebben we een goedkope analoge. Ondingen! Niets dan ruis.

Wij hebben voor onze zoon de alecto 85 en hebben deze voor de komende baby weer aangeschaft. Blokker heeft soms een leuke aanbieding waarbij hij echt fors goedkoper is en die kwam pas weer langs, dus hebben we hem gelijk aangeschaft. Ik zag wel dat dit weer net een andere versie is, met eco functie. Ik weet nog niet hoe dat bevalt.

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wij hebben ons wat aan laten smeren haha.. achteraf allemaal niet nodig.
    wij hebben een alecto. kun je uiteraard de baby mee horen, liedjes mee afspelen op afstand, temperatuur op de babykamer mee zien, voedingstijden instellen, datum tijd weergave, zaklamp etcc. geen camera ofzo hoor.
    maar uiteindelijk gebruiken we alleen de functie om de baby te horen. de rest vind ik allemaal onzin en zonde van het geld.

8. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Volume en temperatuur

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    volume en muziekje. dat laatste is vaak onze "redding"

10. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben ook een alecto met temperatuur en liedjes.Dat je de temperatuur kan zien vind ik wel fijn aangezien het best snel warm wordt op de kamer van mijn dochter. De liedjes gebruiken we altijd. Voor de rest zit er ook een nachtlampje en terug spreekfunctie op maar die gebruiken we nooit.

11. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier ook. en vooral de muziekjes kunnen we niet zonder.

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier een simpele met een camera!

Reageert alleen op geluid zodat die aanspringt,
    Je kan ook muziek erop afspelen indien nodig dus 2 knopjes zitten erop

Ideaal

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb zonder camera, dat was 5 jaar terug minder. Maar had graag gehad...
    in begin niet zo, maar vooral als ze ouder zijn, slapen ze nu? klimmen ze uit het bedje?
    Als je gaat kijken gaat toch de deur open en worden ze misschien wakker
    En muziekje is ook fijn.

14. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Grappig hoe persoonlijk dit toch ook weer is, wat de 1 een must vind vind de ander nutteloos. Waarschijnlijk heb je dus weinig aan de antwoorden :D

Wij hebben een Philips Avent met temperatuurweergave, liedjes, nachtlampje en terug spreek functie. Ik vind het een ideaal ding, vooral de liedjes die je op afstand aan kunt zetten zijn hier echt heel fijn.

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wij hebben er twee van alecto, 1 met en 1 zonder digitaal schermpje. Wij zetten de babyfoon ook wel eens bij de buren en de dure versie is degene met het slechtste bereik :x. Wat wel fijn is aan de die met t schermpje, dat wanneer de verbinding wegvalt, dat de babyfoon gaat piepen (natuurlijk niet die op de babykamer). De beste babyfoon is hier degene zonder piepwaarschuwing. Wij zijn er redelijk tevreden over.
    Het muziekje, nachtlampje en dergelijke gebruiken wij niet, wel de volumeknop.

16. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Als ik dit allemaal lees hebben wij een hele simpele. Enkel een volumeknop en op diegene op de kamer kan je een lichtje aandoen, zoals een nachtlampje. Het geluid wordt op de parentsunit ook met lichtjes aangeduid moest je het geluid willen afzetten, ook dit is standaard.

Helemaal tevreden hierover! Mis het terugbabbel, temperatuur en muziekgedoe helemaal niet. Het heeft ons dan ook maar 5 euro gekost.

17. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Ik heb ook een hele simpele nog van mijn oudste zoon en die is inmiddels 5.
    Je kunt het volume regelen en hij kan mee naar buiten en thats it...

Meer vind ik persoonlijk niet nodig, je betaalt je scheel en wanneer je het allemaal gebruikt weet geen mens... als ze huilen ga ik toch altijd even kijken dus dan zet ik bij het bedje wel gewoon een muziekje aan...

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hadden ook de Alecto (weet type nummer niet meer) Was er zeer tevreden over. Helaas is hij na een paar jaar stuk gegaan. Waarschijnlijk omdat onze zoon hem had ontdekt als ding om mee te spelen (op knopjes drukken en dan muziek horen is natuurlijk prachtig voor een 2,5-jarige)

Belangrijkste is dat je je kind goed kan horen.

Handig: volumeknop, lichtindicatie (dus dat er lapjes gaan branden als er geluid is. Dit is vooral handig op bijv een druk feestje of als je muziek aan hebt beneden).

Liedjes hebben we niet veel gebruikt, aangezien we zo'n knuffeltje met muziek hadden.

Die van ons had ook een klein nachtlampje. Dat was wel fijn.

Temperatuur op de kamer vond ik wel prettig te weten, maar geen absolute must.

Verder hadden we terugspreekfunctie, en dat is vooral handig als ze wat groter zijn. (kun je via de babyfoon laten weten dat ie nu echt op moet houden met spelen en gaan slapen).
    En ook grappig: Nadat papa slaap kindje slaap heeft gezongen even laten weten dat ie dat mooi gedaan heeft. hihi.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de goedkoopste van alecto.

Geen beeldscherm niks.

Stekker in het stopcontact op zelfde signaal zetten klaar.

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij gebruiken normaal geen babyfoon.... horen onze dochter zo ook wel.
    We hebben er wel een, soms is het wel handig namelijk (op vakantie bijv). We hebben een simpele, er zit een terugspreekfuntie op (nooit gebruikt) en hij geeft aan wanneer het contact vervalt. Oja, hij heeft een flink bereik, van 300m, vonden we wel handig.
    Prima ding, het is een Philips Avent SDC510.

Deel Deze Pagina