Onze zoon is bijna 8 maanden oud. Hij heeft steeds borstvoeding gekregen (vanaf +- 20 weken kreeg hij wel groentenpap en daarna fruitpap er ook nog bij). Ik kolfde ook op het werk en gaf bv mee in flesjes voor bij de onthaalmoeder. Dan kwam er een periode dat de flesjes bv steeds maar terug kwamen, hij dronk het niet meer op. Daarom besloten om af te bouwen = niet meer te kolven op het werk. Hij drinkt nu sinds bijna drie weken enkel maar 's morgens en 's avonds bv (live). Voor de rest geen melkvoeding overdag. Dat leek me altijd weinig maar hij leek tevreden. En dat is altijd mijn barometer geweest in alles... Sinds een dikke week merk ik op dat ik heel weinig melk meer heb en dat hij niet meer genoeg heeft. Ik probeer dat nu op te vangen met mijn voorraadje afgekolfde diepvriesmelk en zogenaamde "baby-yoghurtjes". Ik zal blijven bv geven zolang als ik kan maar ik vrees dat ik hem toch wat ga moeten bijgeven van "opvolgmelk". Zoonlief is dus echt niet gewoon om kunstvoeding te krijgen (hij heeft het in totaal 2 of 3 x gekregen). Nu ben ik op zoek naar een opvolgmelk die sterk lijkt op borstvoedingsmelk. Weet er iemand soms welke opvolgmelk ik dan het beste neem? Of andere tips zijn ook welkom. Dankjewel voor het meedenken!
Sowieso geen opvolgmelk geven maar gewoon de nummer 1 zuigelingenvoeding. Opvolgmelk voor zuigelingen : onnodig en ongeschikt - Anurati Op basis van geitenmelk moet dan inderdaad het dichts bij komen.
Dankjewel voor het verhelderende artikel! Totaal onnodig dus! Van zodra hij 9 maanden is vervangt yoghurt, kaas enz. een melkvoeding las ik. Ik ga dus een maandje overbruggen met naast bv nog zuigelingenvoeding nummer 1 te geven.
Er is geen enkele kunstvoeding, of het nou nummer 1 of opvolgmelk is, die op moedermelk lijkt. Nummer 1 wordt wel iets beter verdragen. Ik zou in elk geval vaker aanleggen, probeer voor je naar je werk gaat, als je thuiskomt en bij het slapengaan als minimum aan te houden. En op dagen dat je niet werkt vaker. Probeer in elk geval zo lang mogelijk zelf te voeden, want alleen jouw melk bevat precies wat je kind nodig heeft. En door zelf regeldagen bijv. in het weekeinde in te lassen krijg je ook wel weer meer melk.