Sinds ik de borstvoeding afgebouwd heb, geef ik flesvoeding op verzoek. Ik bood meestal als hij honger had flesjes van 180/6 aan en hier liet hij dan nog een klein beetje van staan. Aan vier van deze flesjes en dan nog net voor het slapen gaan (rond 20.00 uur) nog een klein flesje had hij genoeg. Hij sliep ook de nacht door! Hij is een flinke jongen (bij de geboorte al 9 pond), en bij 3 maanden 64 cm en 7,4 kilo... Nu is hij twee weken helemaal niet lekker geweest. Hij heeft in die periode erg weinig gedronken. Een paar dagen sowieso maar echt het minimale wat hij binnen moest krijgen (of zelfs daar nog iets onder) en daarna wel ietsje meer, maar nog steeds weinig. Sinds een dag of drie krijgt hij gelukkig weer echt honger en eet hij prima. Hij komt ook 's nachts voor de fles, dan valt hij er echt op aan en heeft écht honger! Vier uur later (meestal is het dan een uur of zeven/acht) heeft hij weer enorme honger. Ik vind het allemaal prima, hij heeft het vast nodig en hij heeft wat in te halen denk ik. Alleen gaat hij zo over de liter heen...en dat is met flesvoeding toch niet de bedoeling... Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Tijdelijk toestaan (ik verwacht dat hij dit prima zelf regelt en straks weer minder nodig heeft), of is dit echt niet goed voor hem? En wat anders? Ik kan hem ook geen honger laten lijden. Wie heeft er tips?
Misschien kan je dit topic even lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/328334-baby-heeft-momenteel-niet-genoeg-180-6x5.html Daar staat ook een link in van nog een ander topic, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad...
hoi, kan zijn dat het maar voor een paar dagen is. of je kan savonds indikken of je kan verzadigendere voeding gaan geven. succes
mij is vertelt dat ze tijdens een ontwikkeling of groeispurtje vaak wat meer voeding vragen, zolang dit tijdelijk is is het niet erg. Hier hebben we bijna 1 week 6 flesjes van 180/6 gegeven. Nu zittenwe we op 4 flesjes van 180/6 en laatste 210/7 ( op advies van CB). Nu slaapt ze de nacht weer door, en komt rond 6.00 weer voor haar eerste fles ( laatste rond half 9 savonds). Ook hebben wij in delaatste fles wat rijstebloem toegvoegd toen waardoor ze die nacht hem gelijk helemaal doortrok weer. Het mag pasvanaf 4 maanden maar wij zijn er 2 weekjes eerder mee begonnen.
Als je flesjes van 150/5 geeft kun je 6 flesjes blijven bieden. Daarnaast kun je misschien een bv-fles kopen (er zijn verschillende) zodat hij veel meer moet werken voor zijn melk (net zoals aan de borst). Bv-kindjes hebben meestal last van doordrinkeffect bij een fles, omdat de melk makkelijk stroomt en de stroom altijd constant is.
Daarnaast mag je na een fles als ie niet tevreden is altijd gewoon even aanleggen. Dat geeft vaak troost.