Hoi allemaal, Ik weet niet of iemand van jullie er iets van af weet, maar ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit met Nutrilon standaard 2 en 3. De overige soorten voeding gaan maar tot nummer 2. Mijn dochtertje krijgt nu 3 flessen van nutrilon 2 standaard. Omdat ze nu bijna 10 maanden is, vraag ik me af of het nodig is om over te stappen op nummer 3. Groetjes
Je mag ook gewoon tot 12 maand nr2 blijven gebruiken en dan over naar gewone melk. Nr3 mag ook wel met 10 maand, maar omdat je met 11 maand al kunt oefenen met gewone melk, hebben wij gekozen om voor die paar weken gewoon nr2 te blijven geven. Het CB vond dat ook een goed idee. Wij hadden wel een ander merk waarbij je met 10 maand over mocht naar de peuterversie ( is vergelijkbaar met nr3).
Wat is eigenlijk het verschil tussen 2 en 3?? (qua voedingsstoffen denk ik?) Was er hier ook al over na aan het denken, aangezien ons meisje volgende week ook alweer 10 maanden is... Maar de optie die jij geeft deepfreeze is ook een goeie.
Bij nr3 zijn de verhoudingen geloof ik weer iets anders. Meer afgestemd op een dreumes. Maar er zit niet zoveel verschil tussen dat je perse over moet met 10 of 12 maand. Je mag nr2 ook wel langer geven..
Heeft vooral als bedoeling je langer als klant te houden. Nummer 2 is prima na 6 maanden en normaal gesproken kun je tussen de 9 en 12 maanden rustigaan overgaan op gewone melk. Na 1 jaar hoeft opvolgmelk niet meer. Nummer 3 gaat door tot 18 maanden (in Nederland, in andere landen staat op de verpakking dat het tot 3 jaar is).