Voor onze kleine meis hebben we preventief ors in huis. Nu mama zelf gestrekt ligt met buikgriep dus zelf aan dr ors maar mijn hemel wat een bocht! We hebben die van etos en ookal ben ik een volwassene die dondersgoed begrijpt waarom het nu ff belangrijk is, het is echt te gruwelijk voor woorden en dan drink ik soms een glas zout water als mn bloeddruk die al niet hoog is ineens naar beneden keldert (gevolgd door vele glazen water) dus dan ben je al wat gewend zou je denken. Laat staan om die aan een meisje van 15 maanden te moeten geven. Weet iemand een ors die wel fatsoenlijk drinkbaar is? Want als de tijd komt dat we t hier nodig hebben weet ik 1 ding zeker, zonder force feeding krijg ik dit er met geen mogelijkheid in.
Wij hebben met sinaasappel smaak en dan van die bruistabletten. Volgens mij van care plus maar weet het zo even niet zeker.. Let wel dat de smaak van een kind niet hetzelfde is als die van jou.. onze kleine heeft soms een vitamine c drankje die ik nooit zou kunnen drinken vanwege de smerige smaak en zij vind het heerlijk.. Edit: beterschap! Hopelijk ben je er snel weer een beetje bovenop!
Heb je weleens de fv geproefd? Ik ging bijna over mn nek terwijl dochterlief stuiterend van blijdschap de fles leegdronk. Wie weet is t met ors ook zo. Beterschap!
Wij hadden zoiets. Dat dronken ze hier wel. https://www.google.nl/search?q=ors&oq=ors&aqs=chrome..69i57j69i60j0l3.2286j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=ku5tFyibCybdRM:
Ja van frisolac en nutrilon werd ik beiden niet heel vrolijk. Moest weten wat dr te wachten stond zodra we om gingen switchen destijds, dan nog liever frisolac dat is net milkshake zonder fruitsmaak. Appelsap is mn lifeline op t moment, dat gaat goed en voorzichtig de eerste boterham weer naar binnen. Ben gewoon aan t testen voor als de kleine t aan de hand krijgt én ik val wat kilootjes af, bekijk t maar positief (met mn emmer in rijkwijdte).
Als je nog steeds moet overgeven, zou ik die boterham nog even laten. Vocht is het belangrijkst, ORS is echt wanneer uitdroging dreigt. Dus als appelsap ok gaat, je nog regelmatig plast etc, is ors echt niet nodig. Voor een beetje zout wat slokjes slappe bouillon. En wanneer drinken weer goed binnen blijft, voorzichtig wat hapjes eten en ook dat weer rustig opbouwen.
Nee dat is gelukkig weer over alleen de eerste twee dagen gooide ik alles er uit wat er in kwam ongeacht of dat water was of appelsap. Kwam er met dezelfde vaart weer uit en na de eerste dag op twee kanten volledig leeggelopen te zijn stonden mn ogen niet echt best aldus mn man. Donker, ingevallen en mini plasjes per 12 -14 uur en een barstende koppijn. Derde dag ging ik weer wat binnenhouden en tegen eind van de avond berehonger. Dus dan toch maar wat eten, maag was er niet helemaal mee eens maar mn lijf was er blij mee. Vandaag gaat t redelijk 2x beetje gegeten, kwam beneden en snakte naar pindakaas (of all things) en wat is dat dan zaaaaaaaalig. Best pittig op je maag maar ging goed. Volg dan altijd maar wat mn lijf zegt. Deed ik ook voordat ik zwanger werd, had een crush voor verse jus, begreep naderhand pas dat dat een foliumzuur bommetje was...ooooooh!
De ors van het Kruidvat eigenmerk Is ook wel te doen, heeft sinaasappel smaak. Onze dochter heeft het als baby wel gedronken zonder protest.
Mijn dochter dronk het zonder problemen, alsof het siroop was... Sportdrankjes (isotoon, dus geen AA ed, behalve dan de isotone variant natuurlijk) zijn ook prima, net als cola (maar cola zou ik dan weer niet aan een klein kind geven ).
Haha, dat kregen wij een keer als advies van de huisarts toen een van de kinderen een keer flink ziek was. Cola zonder prik en naturel chips. Kind was een jaar of 3. Werkte wel prima trouwens! De ORS van kruidvat is best te drinken hoor. Heb het zelf een jaar of anderhalf geleden gehad nadat ik ook dagen niks binnenhield. Voelde me daarna zoveel beter (wel tig glazen van gehad op een dag)