Luizen controle instructie ( wie wilt helpen )

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik krijg al jeuk bij het idee......... :D

Wie hebben er een meisje in met lang haar in huis en willen voor mij een luizencontrole instructie filmpje maken? Ik heb dit echt werkelijk nog nooit gedaan ( en ik hoop ook dat het nooit hoeft haha! ) Wel onherkenbaar aub! :) Het is voor een opdracht van een opleiding. Ik moet dan gaan uitleggen in een verslag wat er precies moet gebeuren en hoe het moet gebeuren.

Het hoeft niet lang te zijn. Max. 10 minuten. Mag met mobiele telefoon.

PB me maar als je dit wilt. De rest bespreken we dan!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt toch lezen hoe het moet en zelf je dochter gebruiken oid?

3. xbabyxdx

Mijn oudste dochter woont bij haar vader en mijn jongste dochter heeft te kort haar. :) Ik heb al het buurmeisje gevraagd maar zij heeft een hekel aan gepriegel aan haar haren. Dus dat wordt het niet. Zelf maken was natuurlijk veel leuker geweest. Maar ik heb niet veel opties over.

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Op youtube kan je ook filmpjes vinden. Misschien dat je die kan gebruiken.

5. xbabyxdx

Daar heb ik inderdaad ook al gekeken, maar dat was dus niet de juiste methode. Baal baal baal.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Misschien kun je hier iets mee? https://www.youtube.com/watch?v=HNkgAIxy1zo
    Er wordt hier best wel duidelijk uitgelegd hoe je moet kammen en wat je moet doen als je luizen hebt.

Op youtube staan nog meer filmpjes.

7. xbabyxdx

Die heb ik inderdaad ook al bekeken. Maar als ik het goed las volgens de opdracht moest het met crèmespoeling en nat haar? Tenminste dat stond bij mij. Klopt dat? Ik zie op deze filmpjes helemaal geen crèmespoeling voorbij komen. Alleen bij het filmpje van de luizenkliniek.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dat is inderdaad een methode, maar je kunt op school moeilijk al die kinderen met cremespoeling gaan insmeren :p

Wij hebben verleden jaar hier allemaal luizen gehad, echt verschrikkelijk. Ik heb toen iedereen idd met cremespoeling ingesmeerd en ik ben toen gaan kammen.

Hier is wel een filmpje die het gebruikt: https://www.youtube.com/watch?v=VZmHQXcQWUo

Maar dat gebruikte ik alleen voor het kammen, ik kamde droog, zoals op de eerste video en met cremespoeling. Gewoon om alles mee te nemen.

Ik behandelde voor dat alles met een luizenmiddel zoals Lovepeet zegt en ging dan pas kammen.

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    zo moeilijk is dat toch niet
    helaas hier wel een luizenplaag op school

je koopt een pakketje met shampoo of spul wat je in kan laten trekken
    meestal zit er een kammetje bij
    dan doe je dat spul in der haren
    en kan je lok voor lok door
    en dat herhaal je tot je der hele haar hebt gedaan

10. xbabyxdx

Dankjewel! Dat is inderdaad wat duidelijk.

Nu nog een kandidaat zien te vinden met lang haar..... :)

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ruime ervaring als luizenmoeder hier

cremespoeling/nat haar: dat wordt gedaan omdat kam dan makkelijker door de haren glijdt en eventuele eitjes wat meer blijven plakken.

Je kamt met een metalen luizenkam, niet met een plastic kammetje want metaal verwijderd de neten en de luisjes, plastic alleen de luisjes.

de makkelijkste manier om thuis te doen is zorgen dat het haar goed doorkambaar is, dus geen klitten..

hoofd voorover laten buigen boven een wit papier en dan streng voor streng doorkammen van hoofdhuid af naar beneden. luizen zelf zijn redelijk makkelijk te herkennen, kunnen van vrij doorzichtig tot bruinig zijn. Neten zijn lastiger.. als een kind nog wat berg of roos heeft dan kan je er makkelijk overheen kijken. Levende neten herken je door ze tussen je nagels kapot te drukken, je hoort dan ook echt zon knapgeluidje. met lang haar heb je zon 20 min nodig om alles gekamt te hebben.

op school kammen we anders. dan worden met name de warme plekken op de hoofden gecontroleerd. bij de oren, de haargrens, achter in de nek. Bij enige twijfel kammen we het hele hoofd.

12. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik ben ook luizenmoeder.

Wij kijken alleen naar luizen en neten, wij kammen niet in de klas. Dat is praktisch onmogelijk, want kam moet na iedere streek schoongemaakt worden (anders herbesmetting), doekje weggooien, geen doen.

Je hoeft alleen maar dicht bij de haargrens te kijken. En even achter de oren. Neten zijn op blond haar wel moeilijker te zien, vind ik. Maar lang of kort haar maakt voor de controle niet uit.

Wel als je ze eenmaal hebt. Dan moet je met lang haar dus veel kammen. In strengen, vastzetten met klemmen en kammen maar. Ik kom ook bij ouders thuis omdat ze niet weten hoe ze moeten behandelen en kammen enzo. Maar het is heel simpel. Gewoon die Primoderm 15 min. erin, uitspoelen en kammen. Je kamt dus niet met dat spul erin!

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    als luizencontrole moeder heb ik geleerd in het midden te beginnen bij lange haren maak ik een luizenpad vanaf die basis doe ik streng voor streng nieuwe paadjes maken.
    met name achter de oren en achterhoofd de warme plekken controleer je extra.
    moet je nou een filmpje laten zien of wil je een filmpje die duidelijk maakt hoe jij het moet doen zodat je het in een verslag kan leggen ?

14. xbabyxdx

Een filmpje die het duidelijk maakt hoe het gedaan moet worden zodat ik het daarna zelf kan doen, en er later een verslag van kan maken. :) Het moest dus vooral bij iemand met lang haar. Ik had het dus eerst bij mijn zoontje gedaan. Maar dat mocht niet. Daarnaast deed ik het fout..... :)

Ik vind de tip over achter de oren wel heel handig. Dat was ik vergeten te vermelden terwijl dat best belangrijk is.

15. xbabyxdx

Dat zou ik dus wel gedaan hebben! Dat moet dus niet. Maar met de crèmespoeling doe je dat toch wel? Doorkammen?

16. xbabyxdx

Ik ben dus niet de enige.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Op de site van prioderm of xt luis staat volgens mij een instructiefilmpje.

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

De keren dat wij hier in huis hadden gebruikte ik Nyda. Dat spul vind ik veel beter dan prioderm.
    Ik kam daarna met een metalen luizenkam. Op die kam schuif ik een verbandgaasje. Helemaal tot onderaan. Daar blijven de luizen erg goed in hangen.
    En dan pluk voor pluk doorkammen.

19. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Nee dat moet niet, het is gif.
    Je schuimt het eerst op met shampoo en dan spoel je uit. Net zolang met shampoo wassen tot het haar niet meer vet is en lekker schuimt. Dit is bij kort haar de tweede keer meestal al.

Daarna ga je de gedode neten uitkammen. Die zitten vastgelijmd op het haar, ook al zijn ze dood. Met cremespoeling kammen heeft alleen als nut dat het kammen makkelijker gaat, je krijgt er niet meer neten mee uit het haar. Je kan ook neten kammen op droog haar. Dan poets je na iedere streek het kammetje af met een stuk keukenpapier wat je weg gooit. Als je met nat haar kamt, spoel je de kam na iedere streek af onder de hete kraan.

Na 9/10 dagen kunnen de eventueel niet gedode neten uitkomen,mdus daarom herhaal je de behandeling.

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    je hoeft niet persee die dure dingen te kopen ga naar de action heb je een luizen spul voor 3 euro! Wij kampen hier op school al een jaar omdat sommige ouders te lui zijn er wat aan te doen .
    en ik bleef maar spul kopen
    ik heb alles al geprobeerd.
    nu een maand luis vrij
    door continu te kammen .
    elke dag ochtend en avond.

een week niet gedaan ze is weer op school geweest en op de opvang en het was weer raak!

grrrr

Deel Deze Pagina