is dit raar? ovulatietesten action

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Music Mama, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey meiden..

Ik ben vanaf dag 10 ovulatie testen aan het doen van de action... maar tot nu toe heb ik alleen een piep klein streepje op dag 10 gehad.. het is net of ik mijn eisprong al gehad heb! dit is toch vreemd!? of ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon nog even door testen?
    En kan het ook zijn dat deze testen gewoon niet gevoelig genoeg zijn?

Er is in 2012 pcos geconstateerd bij mij.. maar ik ben d.m.v. clomid zwanger geraakt.. in juli 2013 bevallen van een prachtige dochter.. en nu willen we voor een 2e gaan...
    Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik pcos heb (gehad)?

Ik heb overigens ook cb digital ovulatietesten gehaald vandaag.. zou ik die beter kunnen gebruiken? (ik wilde ze eigenlijk in combinatie met de action testen gebruiken)

Bij deze een foto van mijn 4 ovulatietesten:

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zou nog geduldig doortesten. Lh schommelt altijd wat, dus af en toe een licht streepje en dan weer minder is normaal. Hij knalt vanzelf.

Ik heb zelfs al 8 dagen en 2 dagen geleden een positieve test tussendoor. Teststreep even donker als controle streep, maar vandaag cd26 pas echt een knaller. Teststreep veel donkerder dan controlestreep, dus nu komt hij pas bij mij.

Succes.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zou idd even doortesten.
    Heb zelf geen ervaring met deze testen, alleen met Sensitest en Clear Blue en die zijn bij mij verder duidelijk!

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ovulatietesten zijn niet betrouwbaar bij PCOS.

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Weet ik... maar na de bevalling van mij dochter hoopte ik nu dat de boel gereset was..

en VOOR dat ik erachter kwam dat ik pcos had.. en zwanger werd van mijn dochter heb ik ook ovulatie testen gebruikt.. toen waren ze juist heel vaak positief.. dit is dus nu de omgekeerde wereld...

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Bij mijn weten heb ik geen PCOS en ik heb met de actiontesten al 5 dagen lichte streepjes, iets donkerder dan jouw "dag 10" Vorige maanden bleven ze behalve rond de eisprong min of meer omowit dus wat het nou is?

7. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik heb wel pcos en die van de action werken prima! Altijd wel een heel licht streepje, maar als ik dan een eisprong ga krijgen dan ineens knalt hij er af!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe lang zijn jouw cyclussen dan?

Zijn die steeds keurig 28 dagen?

Want als je cyclussen langer zijn, is de kans zeer groot dat je eisprong nog moet komen.

Bij een 28 dagen cyclus kun je je eisprong verwachten tussen dag 10 en dag 18 van je cyclus.

Bij een cyclus van 35 dagen tussen dag 17 en dag 25 van je cyclus.

Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Kortom:
    Doortesten dus!

Succes!

9. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    mijn cyclussen variëren nog wel... na mijn bevalling vorig jaar had ik dagen van: 31,32,30,38,41,30,42,34 en de laatste cyclus was 31 dagen...
    Dus gewoon door gaan met action? ik heb vanmorgen een cb gedaan.. ie was negatief

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een cyclus van 42 dagen komt je eisprong tussen dag 24 en dag 32 van je cyclus.

Bij een cyclus van 34 dagen komt je eisprong tussen dag 16 en dag 24 van je cyclus.

Bij een cyclus van 31 dagen komt je eisprong tussen dag 13 en dag 21 van je cyclus.

Dus helemaal niet raar dat je nog geen positieve ovulatietest hebt!

Overigens is het beter om ovulatietesten niet met ochtendurine te doen trouwens.

Verder zou je eventueel nog kunnen gaan temperaturen. Dan weet je zeker of je wel of geen eisprong hebt (ivm PCOS). Alleen weet je dan wel pas achteraf je eisprong.
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken temperaturen en dit invullen op bijvoorbeeld Fertillity Friend. Liefst starten op dag 1 van je cyclus.

Voor nu kan ik je alleen adviseren door te gaan met ovulatietesten, in elk geval tot en met dag 24 van je cyclus. Is die dan nog niet positief, dan heb je mogelijk weer een langere cyclus dan 34 dagen.....:(

11. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank je wel! Temperatuur opnemen doe ik ook al.. dat werkte de vorige keer heel goed! Maar ik wilde nu ook met ovu testen kijken of ik m'n ei kon vinden. .
    Ik ga gewoon nog ff door met testen en laat het wel weten als ik hem gevonden heb ;)

En de cb kun je wel met ochtend urine doen toch?
    Wat is de beste tijd om de action testen te doen? Die doe ik nu rond 15.00 uur

12. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Mijn action ovu van vandaag! er is weer een klein streepje te zien! i.p.v helemaal niets.........;)

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ovulatie en zwangerschapstesten van de action zijn vaak onbetrouwbaar; andere proberen!

14. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    zijn er een bepaald merk dat je aanraad? ik heb nu ook de cb digital.. is die beter?

15. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Misschien dat iemand mij hier wat kan helpen (kreef in ander onderwerp geen reactie haha)

de eerste foto (met 3 testjes) ia de onderste van gister ochtend (donkerste) middelste gisternacht en de lichtste van vandaag

tweede foto is van zojuist... zoals jullie zien is het aan het afnemen... kan het toch zijn dat (ondanks de lichte streep) gisteren/eergisteren (toen was het wat donkerder) mijn eitje gesprongen is?

ik vind deze krengen maar vervelend volgende keer maar een ander merk

16. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ik wou dat ik zo'n donkere kreeg! Ik denk dat je ei indd al geweest is.. ik vind van je eerste foti met de drie testen de meest rechtse de dokterste... heb je wel geklust? ;)

17. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    De meest rechtse is de van eergisteren :D hahah omdat ik een tijdje in buitenlandwas hadden we veel in te halen dus braaf aan het klussen/genieten geweest ( elke dag :/) ben benieuwd hopelijk is het gelukt :(

jij nog aan testen?

18. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ja.. zie mijn test van vandaag in een eerder bericht...

vanmorgen ook een clearblue digital gedaan.. ik ben van plan om die nog elke dag te doen tot aanstaande dinsdag..

19. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    De mijne was pas positief of cd 22 hoor. Dus gewoon nog ff door testen. Heb ook wel eens pas een positieve gehad op cd 56, of op cd 31....

20. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Aah ik zie het! Inderdaad doortesten. Heb zojuist ook weer even getest me streepje was even licht/zelfs lichter dan die van jou :/ denk dat mijn eitje al gesprongen is :eek:

Deel Deze Pagina