Welke ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lucky7, Sep 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lucky7

lucky7 Lid

Sep 29, 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn deze maand voor het eerst begonnen met de Clearblue digital ovulatietest.

Maar nu lees en zie ik hier allemaal streepjes en dingen.

Bij de Clearblue is het een rondje of een smiley. Leek mij heel duidelijk en makkelijk.

Maar ik krijg maar geen smiley, terwijl ik dat volgens mij al had moeten hebben. Ik test nog even door.

Maar is er verschil dan tussen de testen? Bij de Clearblue staat 99% betrouwbaar ;) Wat gebruiken jullie?

2. elina joan

elina joan Actief lid

Mar 8, 2007
    183
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb van de maand voor de 2e keer clearblue gebruikt en het bevalt prima... ben zwanger :) De clearblue is echt heel betrouwbaar ook van meerdere meiden gehoord!! Als je het testje eruit haalt hoe ziet het eruit de streepje(s) dan hey... En ik weet dat je daar niet naar mag kijken maar zo zag ik wel dat mijn ei eraan kwam :)
    Veel succes en gewoon klussen om de dag...:)

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik gebruik dipsticks van Zwanger & Kids... stukken goedkoper, en zeker betrouwbaar :)

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ik had sensitest en daarnaast gebruikte ik alleen bij (twijfel)posi-testen van sensitest, de digitale van CB. Dat was voor mij de ideale combinatie. CB is best duur en zo scheelde dat een hoop geld.
    Nu hebben we predictor, ook prima, maar ook aan de prijs.
    Ik hoop ze niet meer nodig te hebben, maar anders word het sensitest icm cb.
    Succes!

5. CenM

CenM Bekend lid

Dec 20, 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook de zwangerenkids testen. Vind een streepje aflezen veel fijner dan zo een smilie. Stukken goedkoper ook.

6. lucky7

lucky7 Lid

Sep 29, 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Oke bedankt. Maar die streepjes aflezen leek mij wat lastiger. Bij de andere heb je smiley of niet ;)
    Waarom vinden sommigen de streepjes dan fijner (als het niet om de prijs gaat)?

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Lucky, het is denk ook puur persoonlijk wat je het prettigste vindt werken.
    Ik vind het voordeel van streepjes aflezen, dat je ziet dat je ei eraan komt, dat je LH aan het opbouwen bent. Tenminste, ik heb dat wel, een duidelijk verloop in opbouw. Ik zie het streepje steeds duidelijker worden. En, je kan ze bewaren en vergelijken. Een smile verdwijnt, al kan je die test wel uit elkaar halen natuurlijk.
    Je kan natuurlijk ook streepjestesten nemen en de cb ook ernaast gebruiken als je het bijna zeker weet of twijfelt.
    Bij onze eerste werkte dat super, ik deed maanden ovutesten met streepje, en 1 maand met cb erbij en....zwanger! Zal meer toeval zijn dan geluk, maar toch ;)

8. lucky7

lucky7 Lid

Sep 29, 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    OKe dankjewel. Helemaal duidelijk!:)

9. CenM

CenM Bekend lid

Dec 20, 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde, vind het fijn om de opbouw te zien. Alsof je een kijkje in je lichaam neemt.

10. lucky7

lucky7 Lid

Sep 29, 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik ga voor de volgende maand dan ook eens een test met streepjes proberen. Ik zie er in de drogist nooit zoveel liggen, alleen Clearblue en van de kruidvat die goedkope variant nog.

11. roxena

roxena Lid

Sep 16, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo lucky,
    ik ga deze week beginnen met de ovulatietesten, en mij lijkt de clearblue ook het handigst, maar wel erg duur zeg !!!

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Lucky, kruidvat wordt hier veelal afgeraden, omdat deze een hele cyclus lang streepjes kan geven. Ik heb zelf voor mijn vorige zw.schap 1 maand kruidvat gebruikt en er was idd altijd een streepje te zien. Bij mij wel in opbouwende lijn,maar ik denk dat die dingen te gevoelig zijn ofzo.

13. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik gebruik op dit moment ook die van de kruidvat en heb ook elke keer een streepje. Maar hij bouwt wel op naarmate de dagen verstrijken. Soms vind ik het wel meoilijk om t ebeoordelen of ie nou even donker is als de controle streep of dat ie toch nog lichter is. Maar vaak is dat ook wel wat je graag wilt zien haha, net als bij de zwangerschapstesten zelf. Mijn hersenen geven heel wat verkeerde signalen a als het om testen gaat haha.

14. lucky7

lucky7 Lid

Sep 29, 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Oke dankjewel. Dat wist ik niet. Dan maar geen Kruidvat ;)
    Ik ga voor de duidelijkheid ;)

15. Boukje L

Boukje L Actief lid

Oct 3, 2011
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook net begonnen aan de CB ovulatietesten digitaal.
    Ik heb ze op internet gekocht, 20 stuks voor 40 euro, incl. verzendkosten. Ze zijn duur ja, maar ik ga voor zeker. Heb al 2 keer die van Kruidvat gebruikt, nou: :( Die bevallen mij echt niet!!

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Boukje...waar heb jij die cb digitaal gekocht?
    Ik heb namelijk ook weer testen aangeschaft, van sensitest EN cb, omdat dit bij de eerste super werkte. Alleen betaalde ik 49,95! Dat scheelt toch een tientje nietwaar?

17. Boukje L

Boukje L Actief lid

Oct 3, 2011
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mexicang: Ik heb ze op thuistesters.nl gekocht. Je kunt er dan ook meerdere kopen, wordt de prijs nog minder, maar ik vond 20 stuks wel even genoeg... ;)
    En wat je zegt: je steekt toch weer een tientje in je zak! Al die testen mogen toch al wat kosten ;) !!
    En binnen 2 werkdagen zijn ze bezorgd.

Share This Page