Hallo dames, Ik ben al 8 dagen bezig met ovu testen maar nog geen positieve gezien Afgelopen 2 dagen had ik 2 mooie cyclussen van 29 en 30 dagen dus daarvan uitgaande verwachte ik ongeveer 30 mei mijn eisprong. Ik ben dus de 28e begonnen met de ovu testen en tot vandaag geen positieve gehad... Ik word er een beetje onrustig van omdat mijn moeder vroeger PCO heeft gehad en ik gelezen heb dat dit erfelijk kan zijn, of ik ben gewoon een beetje ongeduldig Kan het misschien zijn dat mijn LH-piek maar een paar uur was en hij dus tussen de testen door is geweest? Of moet het minimaal 24uur te zien zijn op een test? (ik test elke dag) Ik hoor graag jullie ervaringen! Ik gebruik trouwens de dipsticks van zwanger&kids, en die zijn extra gevoellig heb ik me laten vertellen
Normaal duurt het hoogtepunt van de piek zo'n 12 uur Bijv: Dag 11: beide strepen even donker ( C en T streep) Dag 12 s morgens: teststreep knalt echt en is donkerder dan C Dag 12 enkele uren later: teststreep word lichter Dag 13: ovutest negatief Dan is op dag 12 s morgens de piek geweest en 12 uur na de piek vind vaak je ei plaats Als je het begin van de piek spot ( dus dag 11 in m'n voorbeeld) dan moet je 24-48 uur verder rekenen voordat je ei springt
Ja ik heb wel een paar keer een lichte streep gehad, maar die dan weer afnam. Maar dus geen echte knaller. Kan het zijn dat ik die knaltest gemist heb, ookal test ik elke dag?
Ik zou wel wat eerder beginnen met testen dan 2 dagen voor je vermoedelijke piek.... Ik testte altijd vanaf dat 9 t/m enkele dagen na mijn piek. Deze was de ene keer op dag 12, de andere keer op dag 20... Dat verschilde dus wel eens. Het moment van de piek kan namelijk de ene maand best eerder komen dan de andere maand... Misschien heb je de piek daardoor gemist. In het gunstigste geval moet je piek nog komen.
Ja oke, maar kan het ook zijn dat ik mn piek tussen de testen door gemist heb? Dat ik bijv elke dag om 12uur een getest heb en er een piek van bv 16 uur tot 20 uur was ofzo? Of hoelang duurt zo'n piek? Kan die minder dan 24uur zijn?
beter test je 2x perdag om bijv 10 uur en 18 uur en ik begon gewoon na mijn menstruatie tot dat ik de piek had.
hoi dames, Ik wil ook graag wat kwijt/vragen. mijn testperiode begon de 28e van juni, hij werd donkerder en heb volgens mij mn ei gevoeld. dus daarna werden de testen ook minder. gister dacht ik nog even kijken of hij nu echt wit is en wat denk je, hij is veel donkerder dan gister. ik snap er niks meer van. hij vandaag ook 1 gedaan, die is iets lichter als gister, maar donkerder dan eergister. echt ik ben ff de weg kwijt. ik zit ook op een ander onderwerp op t forum, en daar vragen ze al waarom ik geen zw test doe? wat denken jullie? (mn zusje zij vandaag ook ineens an zijn je tieten groter geworden of wat haha)
Een LH-piek duurt niet altijd 12 uur, het kan ook korter zijn. Als je één keer per dag een ovulatietest doet, kun je de piek met gemak missen. Eigenlijk zou je twee keer per dag moeten testen, maar dat wordt een dure en intensieve aangelegenheid. Ik heb hem wel eens gemist met testen, terwijl dan achteraf uit bloedonderzoek bleek dat er wel degelijk een eisprong was geweest.
@jippie, jaa dat is ook zo, maar heb hem vanmorgen gedaan (dit is de 7e testdag vanaf de 31e, vandaag ook 2 gedaan en allebei een 2e streep duidelijk te zien. terwijl mn piek op tussen 1en 3 lag. toen werd hij al lichter, en nu ineens dit.
@Angelaa1988:Hcg(zwangerschapshormoon) kan een positieve ovulatietest veroorzaken.Doe idd eens een zwangerschapstest!
Oke, dat geeft me weer een beetje 'hoop'. Ik ga denk ik vanaf volgende maand toch ook maar een maandje tempen om zeker te weten of ik een eisprong heb. Mede doordat mn moeder dus PCO had en het erfelijk kan zijn Ik verwachtte dat ik rond 30 of 31 mei mn eisprong moest hebben en heb nu vandaag bruinverlies, dus er gaat al gelijk door mn hoofd of t misschien een innesteling kan zijn... Pfff haha nu nog een week wachten...
@yj81, oke, nou ik heb t net gedaan en was wit, maar heb ook gelijk een ovu gedaan en weer die 2 strepen! Vreemd toch?
@yj81, zeker, misschien toch te vroeg. Maar 2 dagen geleden begon ik me in de nacht niet lekker te voelen, Werd gister erger met onwijze rugpijn, hoofdpijn wat al 3dagen niet weggaat, buikpijn, misselijk met vlagen, keelpijn en sinds gisteravond koorts met eerst 37 toen, 38,5, daarna 39,5!! Echt vreemd nu nog steeds plat op de bank, me nek doet ook zeer, een griep dus. Misschien een voorteken?