Ik zit vandaag op CD 9 en mijn cyclus is de laatste tijd rond de 35 dagen. Mijn NOD zou dan 29 maart zijn. Ik heb een aantal tests besteld bij zwanger&kids en er zijn nog een aantal onderweg (in totaal heb ik dan 30 tests). Ik was van plan 2x per dag te testen, of is dat teveel voor de eerste dagen? En wannneer adviseren jullie om te starten met testen?
https://www.sensitest.nl/ovulatie-berekenen.php hier kan je je ovulatie ongeveer berekenen. of dat echt klopt, geen idee! ik zou pas 2x gaan testen als je streepjes donkerder beginnen te worden zodat je je piek niet mist. Maar er staat bij die ovulatie berekenen ook wanneer je zou kunnen beginnen met ovulatie testen doen!
Ik testte altijd, op advies van fertiliteitscentrum waar ik liep, 1x per dag rond half 11, omdat ik voor 12 uur gebeld moest hebben voor een iui op de volgende dag. Ik gebruikte dan die ovulatietesten van cb met smiley. Dat was lekker duidelijk. (Ik haat tuur testen!) 2x per dag testen is echt niet nodig, en niet testen met ochtendurine maar in de loop van de ochtend. Even genoeg drinken en vanaf 8u plas op houden, dan is rond 10- half 11 prima moment om te testen! Ik dronk altijd wat bij de ochtend overdracht op mijn werk, en na de overdracht ging ik dan plassen. En ik bekeek bij een negatieve test altijd even de cassette om te kijken hoe ver ik er nog vanaf zat. Dat kun je wel een beetje inschatten. (Streepje moet echt goed donker worden voor de smiley te zien is).
oh, en omdat ik best wel regelmatig was gebruikte ik maar ongeveer 4 testjes per cyclus. Kosten vielen dus ook best mee.