eisprong na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liefssuus, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefssuus

liefssuus Lid

24 aug 2014
    27
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag.
    helaas heb ik 2 weken geleden een vroege miskraam gehad met 4 weken en 5 dagen. Na 5 dagen bloeden was het gelukkig gestopt.

Ik zit momenteel weer rond mijn eisprong.

Nu is het zo dat je veel hoord dat je na een miskraam vruchtbaarder bent.

Ik heb al een aantal dagen onwijs veel cervixslijm en mijn eisrpong is onwijs heftig en super pijnlijk al 2 dagen.

Normaal heb ik bovenstaande ook, maar niet zo in extreme zeg maar.

Nu is mijn vraag of jullie een idee hebben of dit ermee te maken heeft of ik nu vruchtbaarder ben?

We willen zo graag weer zwanger zijn.

Ik weet ook wel dat ik 2 weken moet wachten enzo. Maar hoop dat jullie positieve verhalen hebben.

Groetjes

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ohh wat vervelend die miskraam :(
    Bij mij had het totaal geen meerwaarde...na mijn miskraam na 6 maanden nog niks...weet ook niet of er bij 4 weken en 5 dagen al voldoende hormonen aangemaakt zijn om nu vruchtbaarder te zijn.
    Ik help het je hopen maar ik vrees dat je niet meer kunt doen dan gezellig klussen samen. Wel wens ik je heel veel sterkte....zo vervelend he?! In je hart ben je bij een positieve test al moeder. Sterkte!

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ook niet extra vruchtbaar, sterker nog de eerste ronde had ik helemaal geen ei..daarna na vijf maanden weer zwanger..

Het klinkt in ieder geval als een eisprong, dus klussen maar :D
    Hopelijk ben je snel weer zwanger, maar houdt er rekening mee dat het even kan duren.

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Helaas hier ook totaal geen meerwaarde, na de eerste MA en daarna MK had ik juist het idee dat het van binnen totaal ontregeld was. Heeft daarna precies een half jaar geduurd. Daarna weer een MK, dus nee hier geen succesverhalen.

5. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik moet het verhaal nog afwachten ;) ik heb 12 december miskraam gehad met 6 weken maar 3dagen hevig gebloed en 2 dagen minimaal. 10 dagen later vruchtbaar slijm en 26 december positieve ovulatie test. Nu op het wacht bankje.
    spannend..duimen dat we knallen straks.
    hoeveelstw ronde was jij zwanger?
    Ik 3e ronde.

succes

6. liefssuus

liefssuus Lid

24 aug 2014
    27
    0
    0
    pffff wat een onzekerheid en wat een rot verhalen.
    we blijven positief:) dank voor jullie antwoorden.
    hier zwanger met ronde 7. hopelijk duurt het niet weer zo lang. maar zoals jullie ook al zeggen geen garanties dat het nu direct raak is.

Aan onze motivatie kan het in ieder geval niet liggen. ;)

7. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Na mijn miskraam had ik wel de donkerste ovulatietest die ik ooit gehad heb, maar of dat wat zegt over de vruchtbaarheid? Uiteindelijk maakte het bij mij niks uit en heeft het nog 9 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was. Hopelijk duurt het bij jullie niet zolang! Heel veel succes verder en plezier natuurlijk ;)

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Na mijn curettage eerst een rare cyclus. Daarna meteen zwanger. We hebben net het hartje zien kloppen. :D

9. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik ben 3 weken naar mijn mk weer opnieuw bevrucht. En dat gaat tot nog toe goed☺
    Ik geloof er wel in dat je extra vruchtbaar bent omdat je lichaam nog staat ingesteld op zwangerschap en het dus de perfecte omstandigheden heeft voor de zaadjes.
    Maar waarschijnlijk heb ik gewoon erg veel geluk gehad..

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Wat naar dat je een mk hebt gehad...

Helaas zegt de heftigheid van je eisprong en de pijn niks over of je vruchtbaarder bent...Ook de hoeveelheid slijm niet...

Ik zit nu in de 3e ronde na de mk en mijn eisprong zit eraan te komen... Hopelijk mag het nou weer raak zijn, maar ik lees dus helaas ook enorm veel verhalen dat het na de mk juist lang duurde :(

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij mij sloeg de eerste cyclus na een miskraam met 5wk de eisprong helemaal over. Werd wel rondom de normale tijd ongesteld, maar zonder eisprong. De cyclus daarna weer rondom de normale tijd een eisprong, maar de eerstvolgende zwangerschap duurde toch gewoon meerdere cycli. Ook die ging weer niet goed (al heel vroeg) en toen weer iets van 5 a 6 cycli wachten. Toen deze zwangerschap en die bleef gelukkig plakken! Zegt dus niks over hoe vruchtbaar of niet, na een miskraam. Bij mij was het vooral nadelig, omdat het even duurde voor het hcg uit mijn systeem was, ondanks dat het al in een vroeg stadium misliep.

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat naar dat je een miskraam hebt gehad :(
    De cyclus na je miskraam is vaak wat ontregelt en dat zorgt juist niet voor een verbeterde vruchtbaarheid. Wat ik wel vaker hoor (en ook zelf heb meegemaakt) is dat het gevoel dat er een eisprong aankomt, de pijn en ook de hoeveelheid slijm, na een miskraam heel anders kan zijn dan je gewend bent. De ene voelt zijn eisprong niet meer en de ander heeft juist veel meer pijn tijdens de periode dat de follikel groeit. Dat laatste had ik ook, wel een week lang.
    Helaas kun je niet zoveel doen om er zeker van te zijn dat je ei springt. Een ovulatietest kan positief uitslaan tot zes weken na een miskraam omdat het nog reageert op rest hcg. Dus uitsluitsel biedt dat niet.
    Je kunt het wel gezellig maken met zn tweeën en hopen dat het toch raak is.
    Wij hebben de eerste eisprong na de miskraam van afgelopen jaar juist niet 'geklust', omdat ik mijn lichaam wat rust wilde geven. De ronde erna was het meteen weer raak. Het verschilt enorm per persoon hoe het gaat verlopen. Ik wil je veel sterkte wensen met het verwerken van de miskraam, maar ook veel geluk in het proberen opnieuw zwanger te worden.

13. liefssuus

liefssuus Lid

24 aug 2014
    27
    0
    0
    wat lief dat jullie een reactie geven, en wat een verschillende dingen.
    ik baal ervan dat jullie niet allemaal zeggen dat ik vruchtbaarder ben ;) maar ook wel logisch natuurlijk! hihi

Ik ben blij dat ik zoveel verhalen lees! geeft mij veel rust!
    ik hoop stiekem dat het raak is over 2 weken en ik weet nu al dat ik weer verdrietig ga worden als het weer niet zo is, helaas hebben we niet alles zelf in de hand en moeten we geduld hebben net als veel andere mensen.

14. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je er niet mee helpen. Wel wil ik je sterkte en succes wensen. Hopelijk ben je snel weer zwanger!

15. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik lees hier even mee. Ik ben benieuwd! Dat mijn lichaam nu ontregeld is is mij wel duidelijk. Ben nu al 8 dagen ongesteld en nog steeds helderrood...

16. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    zover ik weet heb je na een miskraam vaker niet dan wel een eisprong.
    Dus in dát opzichte ben je niet vruchtbaarder.
    Waar het idee vandaan komt is vooral dat een bevrucht eitje zich beter zal nestelen in de baarmoeder na een miskraam omdat het baarmoederslijmvlies dan nog dik is en in een soort "zwangerschas-modus" zit.

Ik denk dat ik geen eisprong heb gehad (wel posi ovu test, maar niet 'gspronge' denk ik) in de eerste cyclus sinds de miskraam, deze ronde heb ik hem ook duidelijk gevoeld.

Fleurop
    Bij mij was de eerste menstruatie ook veel langer en heviger met meer bloed, stolsels en pijn. Dit blijkt dus normaal te zijn...
    Grote schoonmaak van de baarmoeder. In dat opzichte ben ik blij dat ik niet direct na de miskraam zwanger was.

17. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gad gewoon weer het startsignaal van de verloskundige.het is niet slecht om al weer te beginnen. Als je een eisprong krijgt is je lichaam er weer klaar voor ik kreeg 14 dagen na miskraam weer een eisprong. Ovulatietest en temperatuur.
    Kan niet missen. Bij de controle echo was ook zichtbaar dat er nieuwe slij. In aanmaak was.
    dat klopte 5 dagen later eisprong.

Duim voor je dat het raak is.

18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb dan wel geen miskraam gehad, maar ben wel vroegtijdig bevallen met 15 weken. Ik werd precies 28 dagen na de bevalling weer ongesteld. De eerste maand hebben wij bewust overgeslagen, en na de controle bij de gyn in December ervoor gegaan, en nu weer zwanger.
    Ik heb in 2012 ook een miskraam gehad, en had precies 4 weken daarna een positieve test in handen :) En deze zwangerschap is goed gegaan!
    Het zal hoe dan ook per vrouw verschillen, maar mijn duimen draaien voor je!

Sterkte meid!

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.533
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook geen succesverhalen na MK helaas.
    Wij moesten zelfs 2 maanden wachten totdat we weer mochten klussen! Nou.. dat doe ik dus nooit meer he!!! Potjandrie!
    We wachtten al zoooooo lang!

Bij mij ook m'n lichaam totaal ontregeld na MK. Kreeg stemmingswisselingen van hier tot Tokio en even hoefde zelfs het leven van mij niet meer, ondanks dat ik een kerel met een gouden hart heb!

Cyclus duurde maar liefst 9,5 maand nadat we tijdelijk stopten met Clomid.....

Hoop dat het de TO beter af gaat!

20. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier in oktober curettage gehad en tot nu toe nog steeds geen eisprong gehad. Ik hoop dat deze snel komt dus hier ook geen succesverhaal.

Deel Deze Pagina