kan iemand helpen aub?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door onbekend1, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onbekend1

onbekend1 Actief lid

30 aug 2010
    361
    76
    28
    Bediende
    Somewhere
    Hallo,

ik volg de onderwerpen hier al een tijdje ( ben eerder een stille lezer). Nu heb ik zelf een vraagje...

Volgens de calculator ben ik vandaag het meest vruchtbaar en heb ik morgen mijn eisprong...

(21 maart 2011 eerste dag laatste ongie en heb een cyclus van 32 dagen)

Nu is het zo dat ik ovulatietesten gebruik en ik had op zondagavond heeeeel erge pijn aan mijn rechterkant. Ik heb die avond een ovu test gedaan en was wel positief, dag erna weer in de middag ovu test gedaan en hij was duidelijk positief...

We hebben sinds zondag elke dag geklust tot gisteren. Mijn vraag is dan: klopt de calculator of heb ik mijn eisprong net een dag of 2 eerder gehad?

Wat raden jullie me aan? Vandaag en morgen ook klussen voor de zekerheid?

2. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Voor de zekerheid kan nooit geen kwaad zolang je er plezier in hebt ;)

De calculator gaat er vanuit dat je op dag 14 je eisprong hebt en op dag 28 je ongi. Dat is een gemiddelde en niemand is gemiddeld. Bij jou gaat ie uit van een cyclus van 32 dagen met een luteale fase van 14 dus op dag 18 je eisprong, maar dat hoeft dus helemaal niet te kloppen. Je luteale fase kan korter of langer zijn.

Als je zondag en maandag een posi ovutest had dan zou ik er vanuit gaan dat je ei maandag, dinsdag (uiterlijk woensdag) is gesprongen.

Succes!

3. onbekend1

onbekend1 Actief lid

30 aug 2010
    361
    76
    28
    Bediende
    Somewhere
    Bedankt voor je reactie!

Dat dacht ik dus ook. ik heb op een andere site ook zo'n calculator gebruikt en die gaf zelfs pas zaterdag mijn eisprong :-s

Ik kan dus beter ovu testen vetrouwen... Ik gebruik ze overigens nog steeds gewoon om het verschil te zien.

Ivm dat klussen, je hebt gelijk maar het was vooral omdat men zegt dat je beter om de dag kan klussen en niet elke dag. Ons systeem is om de dag en de 'vruchtbare' dagen , elke dag, dus 5/6 dagen achtereen...

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je kunt er van uitgaan dat jou lichaam klopt;)
    zo'n calculator is leuk.. maar maar een gemiddelde algemeenheid.. en meer is het niet;)

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    5/6 dagen achter elkaar iedere dag is wel veel hoor, men zegt dat dat niet goed kan zijn voor de zaadkwaliteit.
    Om de dag is eigelijk altijd genoeg.
    Als je knalpositieve ovutest hebt springt je ei meestal de dag erna, dus zou je dinsdag een eisprong kunnen hebben gehad.

6. Damyar

Damyar Niet meer actief

Hier kluste ik vanaf dag 5 om de dag en daarna 5 a 6 dagen elke dag ( rondom vruchtbare periode). en dan weer voor de fun.
    Bij mijn eerste zwangerschap 1 ronde zwanger.
    Tweede zwangerschap 1 ronde zwanger werd helaas miskraam bij 9 wk en 3 dagen. Derde zwangerschap 1e ronde en 4e zwangerschap 1e ronde zwanger werd alleen helaas weer een miskraam. Nu gaan we de volgende ronde er weer voor. Ben even alles aan het laten bezinken. Voor het zaadkwaliteit denk ik dat het niet echt uit maakt als je rondom de vruchtbare dagen elke dag klust. In mijn geval verander ik daar niets aan.

7. onbekend1

onbekend1 Actief lid

30 aug 2010
    361
    76
    28
    Bediende
    Somewhere
    Sorry dat ik nu pas reageer, ik heb een heel druk weekend gehad, en was ook een beetje ziek :(

bedankt voor jullie reacties!

mijn volgende vraag zou dan zijn? wanneer vindt de innesteling ongeveer plaats? en heb je dan symptomen?

8. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh

Volgens mij is de innestelling tussen de 5 en 10 dagen na ei!
    En ik heb nog nooit wat gevoeld van de innestelling maar er zijn meiden die zeggen het wel gevoeld te hebben ;)

Deel Deze Pagina