Advies bepaling eisprong gevraagd :-)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ssannie, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan verschaffen!

1 maart jl ben ik bevallen van ons sterretje Gijs. Voor deze zwangerschap had ik een regelmatige cyclus met een duidelijk te voelen eisprong. Na mijn bevalling heb ik echter helemaal geen grip meer op mijn lichaam. Alle methodes (Billings- en ovulatietest methodes) laten me in de steek!

Mijn laatste menstruatie begon op 6 mei, ik ben daarna op 9 mei begonnen met temperaturen. Ik ben met ovu testen begonnen op maandag 16 mei en had met de kruidvat testen direct een licht streepje, maar dit zou echt nog veel te vroeg zijn voor een eisprong. Omdat ik deze testen erg onduidelijk vond heb ik die van Sensitest besteld (dipsticks). Hiermee heb ik echter nog geen enkel positief resultaat gehad terwijl mijn eisprong ergens tussen 19 en 23 mei moest zijn. Tevens heb ik geen overduidelijk extra slijm kunnen vinden.

Het temperaturen (wat ik overigens niet helemaal juist heb gedaan... Doe dit nl nadat ik al uit bed ben en ontbeten heb..) lijkt echter een eisprong te laten zien omstreeks 21 mei..

Kan 1 van jullie hier wijs uit??

9/5 36.4
    10/5 36.4
    11/5 36.1
    12/5 36.2
    13/5 36.6
    14/5 35.4
    15/5 35.9
    16/5
    17/5 36.1
    18/5 36.6
    19/5 35.1
    20/5 36.5
    21/5 36.1
    22/5 36.7
    23/5 36.8
    24/5 36.7

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
    Ssannie

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Na een zwangerschap en bevalling kan je cyclus een poos in de war zijn. Sommige vrouwen hebben een halfjaar lang geen of een onregelmatige cyclus. Ook al geef je geen borstvoeding, dan nog kan je lichaam in de war zijn na alle zwangerschapshormonen. Aangezien je op 1 maart bevallen bent, zit je dus nog niet zo heel erg lang na je zwangerschap en bevalling.

Temperaturen is alleen betrouwbaar als je het voor het opstaan doet, rectaal en elke dag op hetzelfde tijdstip. Jouw lijstje zegt dus helaas niks, omdat je na het opstaan gemeten hebt.

Ik zou het even tijd geven. Waarschijnlijk herstelt je cyclus vanzelf weer.

Sterkte met het verlies van jullie zoon Gijs!

Deel Deze Pagina