Ik had gezworen geen kv2v5 testen meer te kopen, na 3 keer eerder vals positief te hebben getest, maar ja... ze zijn zo lekker goedkoop en verslavend he Nu ben ik vandaag 11 DPO en ik heb er gister en vandaag weer een kv testje tegenaan gegooid. Die van gister zat eerst een beetje een soort schaduwlijntje op en na een paar uur kwam er toch duidelijk een 2e roze streep. Ik beschouw dit als negatief, want mijn andere testen (toen ik niet zwanger bleek) waren precies zo. Vandaag weer een testje gedaan en die bleef wit, ook nu een paar uur later is ie wit. Maar die van gister had ik gedaan met middagurine en daarom dacht ik: ik doe een extra drupje voor de zekerheid, dus heb er 5 druppels urine op gedaan. Vandaag met ochtendurine getest en gewoon 4 druppels gedaan. Zou dit misschien het verschil kunnen maken tussen een negatieve en een vals positieve test, dat ene druppeltje urine extra? Iemand anders dit toevallig opgevallen?? Tja, voor alle zekerheid houd ik me nu dus maar echt strikt aan die 4 druppeltjes
toen ik niet zwanger bleek) Hoe weet je dat je niet zwanger was? Kan ook gewoon een vmk zijn geweest. Hier nog nooit vals posi gtest met kv. Alleen 5 keer een vmk. Vroeg positief getest en dan toch op of net na NOD 'ongesteld'. Verder weleens voor de check middenin de cyclus getest en toen nooit positief getest. Dus vals positieve kv? Nee... vmk? Ja. En 4 of 5 druppels maakt niet zoveel uit hoor!
Ik ben 3 keer zwanger geweest en wist t altijd als ik zwanger was. Meestal vanaf 11 of 12 dpo misselijk en sterke reuk. Dat had ik de laatste keer niet en ook nu niet. En was dus ook gewoon netjes op tijd ongesteld geworden, dus ik geloof er eigenlijk niet zo in dat ik een vmk had... Tja, ik weet ook niet of t de druppels zijn die t verschil maken. Misschien zijn die kv testen gewoon echt niet aan mij besteed ofzo..
nou ja er staat duidelijk dat je maar 4 druppels erin moet doen en geen 5 sterker nog volgens mij staat er in de bijsluiter dat de test met 5 druppels niet geldig is ( hou me er niet aan vast weet het niet zeker)
Dat ie met 5 druppels niet geldig is vind ik niet in de bijsluiter hoor.. Ja, ik weet ook dat je er 4 op moet doen, ik vraag me gewoon af of dat ene extra druppeltje de oorzaak kan zijn voor een vals positieve test..
Wat wel zo is, is dat een test na een aantal uur niet meer geldig is.. Vaak na tien minuten al(dacht ik)
Ik keek het altijd even aan, soms had ik goede dikke druppels en liep de test héél vlot door, maar soms had ik kleine druppels en duurde het soms een eeuwigheid tot de test doorgelopen was. Toen durfde ik er wel eens een druppel of 2 bijdoen, en dan liep hij mooi door. Nooit problemen mee gehad.