Vroege test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mmm, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Het is vast al vaker besproken hier, maar ik kan nergens een zoekfunctie vinden (als iemand dit me kan vertellen, graag!). Maar wat zijn testen waarmee je al extra vroeg kan testen of je zwanger bent?

Edit moderator: Verplaatst naar Zwanger Worden --> Ovulatie- en zwangerschapstesten

2. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik geloof die van de kruidvat die zou tot 4 dagen voor nod gaan pas op dit is niet in alle gevallen zo

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Je kunt via internet testen van sensitest bestellen die vanaf 6 dagen voor je nod kunt gebruiken

Ook via marktplaats worden er testen van one step verkocht die vanaf 6 tot 10 dagen na bevruchting kunnen worden gebruikt

De testen van kruidvat hebben weinin hcg nodig, maar kunnen officieel pas gewoon op ej nod worden gebruikt!

4. wolly

wolly Niet meer actief

De zoek functie "zoeken"staat links in het kollommetje waar ook in en uit loggen staat ;)

Maar over eerder testen...ik zou wachten tot je aan je NOD zit of net 1 a 2 dagen ervoor, om terleurstelling te voorkomen.
    Je hoort en lees heel vaak dat er meiden testen hebben gebruikt die je 6 dagen voor NOD kan doen en dan nega testen en later toch posi testen.

Heel veel succes.

Liefs wolly :)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    ja of helaas andersom...

Deze testen geven positief aan terwijl je wel gewoon ongesteld wordt op je NOD. Je hebt dan een vroege miskraam gehad waarvan je ander s nooit iets had geweten. Dit komt best regelmatig voor, het os dan ook beter te testen na je NOD.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kheb getest met die o zo gevoelige testen..

NOD was afgelopen vrijdag.. maandag 1e streepje.. maar paar dagen later al duidelijke posi test van matcare en kruidvat.. terwijl die zo gevoelige test net licht roze begint te kleuren. Nu paar dagen na nod met alle testen knaltesten, behalve met die gevoelige.

Dus als je eerder wilt testen, zou ik gaan voor kruidvat 2 voor 5

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb met zowel een Kruidvat als een Clear Blue vroeg getest!
    Bij één van mijn miskramen met de Clear Blue zelfs 7 dagen voor de NOD.
    Zo kan het ook :)

8. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik word een beetje bang nu ik dit zo lees ik heb vandaag positief getest vijf dagen voor nod zou de kans dat het niet zo zal zijn groot zijn?

9. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    allereerst gefeliciteerd! De kans dat het misgaat is net zo groot als bij een ander. Maar voor jezelf lijkt het me nogal belastend om te weten dat het een miskraam is die je krijgt rond je NOD ipv dat je "gewoon" ongesteld wordt.

10. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik hoop dat alles goed gaat zou mooi zijn mijn man was al aan het opscheppen vandaag haha we zijn pas twee weken bezig ik ben mijn spiraaltje verloren ongeveer een half jaar terug hebben daarna sex gehad met condoom en haaden zoiets als we nu beginnen zijn we zo ongeveer over een maandje of zes zwanger haha uhm dat was twee weken geleden

11. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dat is wel flink snel ja! Ook erg prettig dat hij nu al positief aangaf (dat er al genoeg HCG in je urine zat). Ga er gewoon vanuit dat het goed blijft gaan, in de meeste gevallen gaat alles goed, er is een percentage bij wie het niet goed gaat maar dat hoeft natuurlijk niet.

12. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik heb al een dochter van zes dat was een hele fijne zwangerschap ik hoop dat het zo blijft gaan heel vreemd ik kwam eigenlijk op het idee te testen door het volgende we zijn moslim en mijn man belde gisteren met een nichtje en die weet niet dat we bezig zijn die zei opeens tegen hem ik droomde vannacht dat allah jullie een wonder gaat schenken is je vrouw zwanger heel mooi maar eng ook

13. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    hahah dat is wel erg grappig nou komt vast goed! Ik had bij deze zwangerschap zoiets van het komt bets regelmatig voor en we hebben 2 gezonde kindjes gekregen zonder miskramen tussendoor dan zal het dit keer wel mis gaan, nou je ziet het.....ben inmiddels 35 weken zwanger.

Ik wil je een fijne zwangerschap wensen

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee hoor het kan idd altijd fout gaan!
    Ik vond het alleen wel vaag bij mezelf dat hoe vroeger ik posi testte dat het dan misging (dit zegt echter niets over jou of een ander!).
    Er zit bij mij wel een meerling in de familie en ik doe aan KID dus ze zeggen dat de kans dan groter is ofzo (?).
    Overigens heb ik bij mn jongste en deze uk 3 dagen voor de NOD posi getest.

15. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik heb sinds gisterenavond heel erg veel pijn kan bijna niet meer lopen van de pijn onder in mijn rug buik en bovenbenen en het streepje was vanmorgen lichter als gisteren

16. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    oei spannend! Was het vanmorgen wel met een test van hetzelfde merk als gisteren? Anders zou dat het streepje kunnen verklaren. Sterkte!

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb met matcare ultra een vaag (maar wel duidelijk) tweede streepje gehad op 4 of 5 dagen voor nod.

De goedkope van kruidvat (2 voor 5 euro) een dag later ook duidelijk positief, maar nog wel vaag.

Vanochtend deze van matcare ultra:

Ik vind m behoorlijk duidelijk, terwijl ik dus nog minstens 2 dagen voor nod zit.

Wel ben ik nog heel voorzichtig met blij zijn tot m'n nod... Maar ik vind ze dus wel goed, die gevoelige testen.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden. Ik zit nu in ronde 3 en heb over een week mijn nod, maar ik zit dus echt onwijs te twijfelen of ik dus wel of niet eerder ga testen! Heb dit vorige maand gedaan en had toen met sensitest wel voor mn nod 2x hele lichte 2e streepje maar werd toch ongi. Maar ik ben van nature erg nieuwsgierig en hoe erg me ook voorgenomen had om niet eerder te testen het begint toch te kriebelen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
    Marb dat is toch wel een duidelijk 2e streepje hoor meid! Gefeli!
    Die van mij met sensi was veeeel lichter.

19. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Voor mij zou een positieve test dan geen waarde meer hebben. Je weet toch niet waar je aantoe bent. Ik zou sowiezo niet vroeg testen doordat je als je ongesteld weet dat jee en miskraam hebt gehad en dat zou ik niet willen weten.

20. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Idd sensitest die is heel goed.
    Maar lang niet iedereen test dan ook echt vroeger he.
    Ik test nu ook nog heel erg wazig positief,maar goed het is positief ;)
    Maar toen ik zwanger was van mn dochtertje toen had ik ook 1x een gevoeligere test gekocht en die gaf negatief aan en op de dag van mn nod teste ik positief.
    Verchilt gewoon per mens ook.

Deel Deze Pagina