Met 19.4 weken p94. Ik ben benieuwd wat het volgende week met 27.5 weken zal zijn. Ik heb zo'n gevoel dat het kindje boven de p94 lijn uit gaat komen.
Ja dat begrijp ik , maar ik neem aan dat als ze denken dat het niet natuurlijk kan je niet inleiden? Hopelijk verloopt het vlot!
Vanwege de groei met name en flow niet altijd goed was. Op het laatst moest ik wel verplicht rust (ben opgenomen geweest en daarna kwam er elke dag iemand thuis een ctg maken, thuismonitoring heet dat) maar heb wel gewerkt tot 31 of 32 weken.
Het gaat niet passen. Maar ze willen het liefst een natuurlijke bevalling. Maar als baby met 37/38wk niet onder de 4kilo zit ga ik dat niet doen. Ben maar 165m en heb heel smal bekken.
Tot nu toe nog helemaal niks in maatje 50. Ik vraag me dan ook heel erg af wat het gewicht ongeveer gaat worden als hij op de p94 lijn blijft groeien. p97 is dus al rond de 5 kilo.
Knap dat je zo lang hebt kunnen werken. Ik denk niet dat ik dat ga redden. Hele dag trap lopen en bukken en staan maar zien we dan wel! Fijn dat ze dat gewoon thuis komen doen.
ha ha, het zegt op zich niet alles. De gyn zei mij dat het alles te maken heeft met de kracht van de baby. Lichte baby's hebben vaak minder kracht om zelf mee te werken. Daarnaast is de hoofdomtrek en de schouderbreedte veel meer bepalend voor "of het allemaal goed past" dan het gewicht. Ik ken iemand die elke keer zonder enige haarscheur op te lopen, ruime 9 ponders op de wereld zette, binnen een paar uur na de eerste wee. Zelf heel klein, maar hoewel ze smal oogt, is het bekken een keer opgemeten (want grote beeb) en bleek dat de ruimte aan de binnenkant van het bekken, waar het dus allemaal om gaat, prima voldoende was. Ik ben zelf slank (maat S) en niet groot, twee P10 kindjes gehad met kleine koppies, maar de laatste heb ik echt wel 14 uur over gedaan... en de eerste was ook echt niet zonder kleerscheuren.
waren jou p10 kindjes wel gewoon gezond? Ik merk dat ik me toch zorgen maar omdat het zo afwijkend is van mijn zoontje. Ga er volgende afspraak wel even goed over navragen hoe het nu precies zit hopelijk brengt dat wat rust
@Lolalilly In principe wel hoor. Er waren wat dingen die niets met het geboortegewicht te maken hadden. Beide waren wel lang en dus dun en dus vlot koud. Maar ik gaf bv... en ze groeiden soms wel meer dan een kilo per maand ha ha. De bib wordt ook weer zo geschat...ik ga dus maar weer uit van een dunne beeb straks. De vk heeft mij verzekerd dat dit uitstekend bij mijn postuur past. Maar als je je zorgen maakt, vooral bespreekbaar maken!
Mijn zoon was ook p97 of p99 en is geboren met een gewicht van 4570. Overigens ging de bevalling heel goed. Met half uurtje persen was hij er al. Grote baby's gaat vaak wel makkelijker ( als het past natuurlijk) want die kunnen er maar op 1 manier uit met het hoofdje. En een kleine baby kan altijd net iets scheef liggen met het hoofdje. Word nu met 40 weken ook ingeleid deze baby wordt ook geschat op p94 p 97. En de gyn zei bij de laatste controle als het niet past merk je het vanzelf. Nou toen kreeg ik heel veel vertrouwen maar niet heus. Wat een aap die gyn hoezo niet echt tactisch tegen een zwangere vrouw.
P50 maar boog daarna af en bij geboorte p10 Verschillende groeiechos gehad. Bij de eerste ook al maar die zat bij 20 weken op p20 schoot toen omhoog, boog toen weer af en was bij geboorte weer prima.
Jeetje dat is ook groot, gelukkig ging het goed met de bevalling! Het is inderdaad logisch als je het zo zegt, ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen ( misschien komt dat als ik bijna moet bevallen) ik loop ook in het ziekenhuis daardoor vertrouw ik erop dat het goed komt. Ze krijgen in ieder geval genoeg voedingsstoffen binnen om zo hard te groeien. Hebben ze jou bekken dan niet even opgemeten? Ik ga daar wel naar vragen omdat ik nogal smal ben en het in de familie zit. Wat een onnodige uitspraak van de gyn het is nogal logisch dat je dat vanzelf merkt als het niet past, maar om dat nou op die manier te zeggen.
Nee hebben ze niet gemeten. Nouja blijkbaar had ik er weinig moeite mee Zo denk ik ook ze krijgen genoeg voedingsstoffen