uit een beker drinken?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blauwespeen, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi meiden,
    Vandaag een mailtje van de WIJ en daar stond in dat je vanaf 6 maanden kon gaan beginnen uit een beker te drinken. Nu heb ik dit vaker gehoord, maar ik vind het zo vroeg!!
    Dus mijn vraag: Wanneer zijn jullie begonnen uit een beker te drinken bij je kindjes en voor HOE?

Alvast bedankt voor de tips!

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Tja dat zeiden ze op het cb tegen mij toen ook.. ze zijn op de opvang wel toen al begonnen (liever daar dan thuis).

ik geloof dat ik vanaf 8 maanden ben begonnen met een klein laagje yoghurt in een doorzichtig bekertje, en dan zelf aangeven, kan je van de zijkant zien of het er al aankomt..

daarna samen en dan zelf laten probere de yoghurt loopt nog langzaam dus dat is een goeie om mee te beginnen en dan over op water, dan is een ongelukje ook nog niet zo erg.

Maar laat je niet opnaaien hoor, wij zijn ook eerst tuitbeker, rietjesbeker (pakjes) en daarna pas los..

Ik vind altijd maar dat ze zolang mogelijk klein mogen blijven..

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    oh en in bad proberen, met kraanwater uiteraard, dan kan er ook nog eens wat langs t mondje lopen!

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier kreeg zoon af en toe een slokje uit één van onze bekers, voor de rest had hij een (niet-anti-lek) tuitbeker.

Toen het rond pinksteren mooi weer was, buiten wel eens een smoothie gegeven uit een gewone beker. Kwamen er al snel achter dat hij dat zelf héél goed kon drinken (is ook wat dikker, dat scheelt). We zijn dus rond 16 maanden begonnen met een gewone beker en al snel kon hij er ook 'dunne' vloeistoffen uit drinken als melk enz. (wel nog redelijk wat ernaast, maar daar is een slabber ideaal voor).

Sindsdien krijgt hij aan tafel een gewone beker, rest van de dag een rietjes- of tuitbeker. En in bad oefenen deden we hier ook idd! (maar meer uit noodzaak, omdat zoon anders het badwater opdronk ;) )

Oftewel: zonder noemenswaardig oefenen is het hier vanzelf goed gekomen. En qua spraakontwikkeling mankeert er niks aan zoon, die kletst de oren van ons hoofd ;)

5. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben wel vroeg begonnen want mijn dochter bliefde geen enkele fles of tuitbeker. Niet met 6 maanden denk ik (toen dronk ze nog genoeg borstvoeding om aan haar vocht te komen), maar wel 'vroeg'.

Ik heb gewoon altijd water gegeven totdat ze goed kon drinken. Vlek/knoeivrijer krijg je het niet!

Eerst hield ik de beker vast, later met haar eigen handjes.

6. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wij zijn wel rond 6 maanden begonnen met slokjes water uit een beker. Wij houden het vast en het is een beetje doorzichtig. Gaat prima voorlopig.

7. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik vind een beker makkelijker dan een tuitbeker met zo'n antilek. Snappen kinderen van zes maanden dat al?!

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wel tuitbeker geprobeerd vanaf 6 maanden, maar pas bij 11 maanden ging ze er noemenwaardige hoeveelheden uit drinken.
    Al snel daarna zijn we eigenlijk begonnen met een rietjesbeker van de HEMA en dat is een groot succes!
    Vanaf 1,5 jaar drinkt ze thuis ook uit een gewone beker, maar de rietjesbeker met water staat nog altijd op tafel en wordt toch vaak uit gedronken.

Vindt 6 maanden ook erg jong om al uit een gewone beker te drinken... laat je niet opjagen en kijk naar je kindje. Als die het al wel kan en fijn vindt, gewoon lekker doen.. Zo niet, dan nog wachten!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ergens tussen de 1 jaar en de 1,5 pakte mn dochter de beker waarmee ze altijd in badje speelde en ging eruit drinken. Toen langzaam aan ook een beker aan tafel gegeven. De tussendoortjes drinkt ze nu nogsteeds uit een rietjesbeker en de maaltijd aan tafel ( boterham en warm eten ) met een gewone beker.

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Wij zijn een maandje geleden (6,5) maand met een beker begonnen. Een anti-lek tuitbeker werkte niet (ook met het anti-lek stukje eruit gehaald niet). Vanuit een beker kleine slokjes geven gaat eigenlijk heel aardig. Werkt voor ons in ieder geval het beste, want iets anders dan melk wil hij ook niet uit zijn fles. We zetten hem dan rechtop op schoot en geven kleine slokjes.

11. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij laten hem wel eens een slokje nemen uit ons glas, maar nog niet zelf.
    Thijs drinkt zijn drinken uit een gewoon speenflesje.
    Dat doen wij omdat hij een erg slechte drinker is. Een tuitbeker wil hij niet, een rietjesbeker lukt hem wel maar daar speelt hij mee, hij laat alles in straaltjes weer uit zijn mond lopen. Alleen uit een gewone speen drinkt hij zijn drinken

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor de vele reacties!
    En gebruiken jullie ook de oefenbeker van Difrax? Het lijkt mij handig maar dat wil ik dan wel eerst horen van de andere , anders is het weer een zinloze aankoop! ;)

13. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt uit een antilekbeker en rietjesbekers van difrax. Hij weet wel hoe hij uit een gewone beker moet drinken, maar op het moment dat hij de beker uit zijn mond haalt houd hij zijn mond open, met als gevolg dat alles er weer uitloopt:D.
    Heb zoiets van komt wel hoor.. Zoals het nu gaat, gaat het ook heel prima ;)

14. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje drinkt al een week of 2 af en toe uit een tuitbeker, maar als we hem water uit een beker laten drinken, dan snapt hij dat ook.
    Ja, natuurlijk knoeit hij :p Maar het wil al best aardig lukken. Rietjes snapt hij dan weer helemaal niet, daar gaat hij hardhandig op kauwen

Deel Deze Pagina