Afstaand oortje aan 1 kant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luna1978, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vraagje aan jullie....

Onze zoon heeft aan 1 kant een afstaand oortje, de andere is normaal. Met de 30 weken echo, kon het hoofd niet meer gemeten worden omdat hij al was ingedaald. Bij de geboorte had hij een hele deuk in zijn wang en zijn mond stond scheef, omdat hij met zijn handje daar tegen aan had gelegen al die tijd. Dit is inmiddels weer helemaal bijgetrokken. Ik vroeg me even af of het afstaande oortje kan komen omdat die al die tijd dubbel heeft gelegen.

Ik zie op de foto's van de bevalling, dat het afstaande oortje helemaal haaks staat. Dus waarschijnlijk idd dubbel gelegen.

Zijn hoofd staat ook wat scheef en hij had een voorkeurshouding.

Zijn er meer mama's met ukkies die dit hebben (gehad)? En is dit weer bijgetrokken tzt?

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons had de kleine haar oor in de buik de hele tijd vast gehouden en toen ze eruit kwam was dat oortje heel slap, dat is weer wat beter geworden, maar het blijft een beetje een ander oortje..

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    kan ik zo slecht beoordelen zonde foto maar flapoortjes beginnen ook zo.

Ik had vroeger zelf enorme flappen en dat begon ook heel langzaam totdat ze echt gingen flappen.

Onze kleine man heeft het nu ook, het is nu afwachten hoe zich dat ontwikkeld maar gelukkig is het tegenwoordig een kleine ingreep om ze niet meer te laten flappen.....:)

4. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje met afstaande oortjes, aan een kant wat erger dan aan de andere kant, bij de geboorte nog niets te zien maar met een week of 3 viel het me pas op en vanaf toen werd het ook steeds ietsje erger. Ach, er zijn veeeeeeeeeeeel ergere dingen om je druk over te maken weet ik helaas uit ervaring. Mocht hij er later mee gepest worden mag hij er zelf voor kiezen er iets aan te laten doen, mensen zeggen er eigenlijk nooit wat van (of ze durven het niet, hihi) Geniet van je zoontje!!

5. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Hier bij de geboorte ook 1 oortje helemaal dubbel geklapt. Maar nu is het heel mooi bijgetrokken.. Is nog wel iets anders maar je moet het nu echt weten wil je het zien.

6. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    mijn zoontje heeft het ook. Volgens osteopaat komt dat omdat het schedeltje wat scheef is.

Nu hij wat ronder hoofdje krijg word oortje ook iets minder. is nog niet weg

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De oudste had (en heeft) ook een afstaand (neem aan dat je daar een 'flapoor' mee bedoeld tenminste?) en een beetje een 'dubbelgevouwen' oor. Het is wel iets minder geworden, maar je ziet het wel duidelijk. Ze heeft ook een afplatting aan haar hoofd...

8. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Hier ook één flapoortje! Mijn man had ze vroeger ook (voor de operatie) en ik helemaal niet dus hij heeft gewoon een papa-oor en een mama-oor :D Maar hij heeft idd ook vrij vast gelegen. Ze hebben met de keizersnede heel hard moeten trekken anders zat hij er nu nog. Waarschijnlijk heeft het daar mee te maken dus. Schattig toch :p

9. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de geboorte zat een oortje van mn dochter dubbelgeklapt, nu 5 maanden later nog geen kraakbeen te bekennen haha ;)
    Beetje een flapoortje, vind t wel schattig

Deel Deze Pagina