hoi allemaal, Wie heeft er ervaring met buikgriep tijdens de zwangerschap? Nieuwjaarsdag begonnen met buikgriep, ik heb toen ook alles eruit gegooid. Het leek rustiger maar toen kreeg ik echt velle en bonkende hoofdpijn. Dat tot gister ochtend en toen begon het ellendige gevoel weer.. heel me buik en maag gaan te keer. Heb heel de nacht opgezeten van de pijn en telkens naar de wc geweest. Wat kan ik het beste doen? Die krampen doen zoon zeer. Weet even geen raad. Groetjes een bezorgde mama
Je zal het moeten uitzitten helaas Je kan paracetamol nemen tegen de pijn. Maar verder kan je niet veel. Als je veel moet overgeven en/of diarree hebt even ors nemen. En met regelmaat een klein beetje drinken en geen volle glazen in een keer. Als je het niet vertrouwd even je huisarts bellen. Sterkte en beterschap!
Ik was echt nog maar net zwanger dat ik het kreeg (2 weken terug). Ik voelde me heel ellendig! Bij hielp het om alleen licht verteerbare dingen te eten, cracker, beschuit, klein beetje yoghurt etc. Inderdaad ook kleine slokjes drinken oer keer. Zorgen dat je niet het risico hebt op uitdrogen is erg belangrijk. Anders toch even contact met huisarts / vk wat te doen. Ors is een goede, maar als je met kleine slokjes water het redt, is dat ook prima. Af en toe een beetje bouillon drinken voor het zout. Verder is het inderdaad echt uitzitten.. niet zo fijn maar je kan er niets aan doen
Geen ervaring mee maar gelukkig kan het geen kwaad voor de baby! Genoeg blijven drinken en vooral rust nemen. Je kunt niet veel doen. Helpen droge crackertjes? Hier heeft mijn man de gehele week op de wc gezeten (het kwam er alleen van onder uit zeg maar) en het enige wat zijn maag kon verdragen waren Wasa crackers met chocopasta (hier moest ie uiteraard van poepen maar daar kreeg hij nog wel een beetje energie van). Misschien dat dit jou ook helpt?
Zwanger en buikgriep is echt het ergste dat mij t afgelopen jaar is overkomen. Ook de baby bleef maar bewegen en draaien pffff Inderdaad PCM nemen en kamille thee, ook nam ik gember capsules tegen de maagpijn en misselijkheid. Beterschap
Hier! Maandagmiddag begon ik met overgeven wat helaas in de avond erger werd met ook nog eens pijnlijke hardebuiken.. ik had het zh gebeld waar ik onder controle zit en moest eerst een bad en pcm proberen en als dat niet hielp moest ik weer bellen en langskomen... dus warm bad en pcm genomen maar helaas hielp het niet en werd het alleen maar erger.. rond half 1 in de nacht was ik in het ziekenhuis en moest ik urine inleveren, daaruit bleek dat ik aan het uitdrogen was door al het overgeven.. heb toen een infuus gekregen en hebben ze een ctg gemaakt, uit de ctg bleek ik om de 5 min een wee te hebben dus hebben ze mij daar gehouden, de hele nacht heb ik nog over moeten geven. De vk had nog een inwendige echo gemaakt en zag dat mijn baarmoeder hals 2 cm is en de baarmoedermond zacht is maar gelukkig geen ontsluiting heeft. De ochtend van dinsdag hadden ze weer een ctg gemaakt maar moest ik nog een nacht blijven omdat ze het nog niet vertrouwde,, toen ik op een andere kamer kwam moest ik ook een kweekje van mijn ontlasting geven om te kijken of ee bacteriën inzaten, en helaas bleek uit onderzoek dat ik dus het Noro virus had.. wat baalde ik zeg! Ik mocht niet naar huis toe vanwege continu overgeven, ook al waren de weeën weg.. ben nu sinds donderdag avond thuis en voel me nu helemaal beter. Helaas heerst het noro virus heel erg. Hopelijk ben je snel beter XxX
Het beste is om je vk te bellen en te vertellen wat er aan de hand is. Hij / zij kan jou het beste tips geven en aangeven of je langs moet komen.
Jeetje wat een heftig verhaal zeg!! @KleinMeisje93 geljkkig is het nu rustig! Ja ik ben dus dinsdag nog op controle geweest en toen zei de vk " ja al die vette dingen tijdens de feestdagen " lekker makkelijk gezegd dus... Ik heb met 21 weken bloedverlies gehad en weeen dus ik ben ook met elk krampje en dingetje erg alert ... Ik voel me nu wel weer goed maar mijn maag en darmen doen soms nog steeds pijn. Ik moet dinsdag weer naar de vk, mocht er wat veranderen in die tussen tijd dan bel ik natuurlijk gelijk.
Wat een rare opmerking over dat eten zeg.. de griep hangt gewoon heel erg in de lucht en als je echt veel last hebt zou ik gewoon bellen en zeggen dat je je zorgen maakt.. last van je maag en darmen kun je nog wel even houden, gewoon rustig aan doen (makkelijker gezegd dan gedaan... ik moet eigenlijk ook rustig doen vanwege hardebuiken maar heb zoveel gedaan) en een warme kruik of douche pakken.