courgette hoe te bereiden ?

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik las laatst ergens dan courget licht verteerbaar is. Ik vraag me alleen af hoe maken jullie dit voor je kindjes ? Alleen maar pure courget ? Ik heef mijn dochter alleen nog maar groente en nog geen aardappels/rijst.

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb aidan pas courgette gegeven vanaf 6 maanden maar dan in combi met met rijst geloof ik. kan je niet verder helpen sorry.

3. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo,

Senna heeft vanavond gesmuld van de courgette!
    Mijn man heeft het klaargemaakt. Courgette schillen, zaadlijsten er uit halen, gaar koken in magnetron en fijn malen in de keukenmachine. Beetje kookvocht toevoegen en klaar is kees.
    Hier vond ze het heerlijk. Senna krijgt ook nog maar alleen pure verse groenten.

Succes.

Gr. Dolfijn

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hoe merk je dat courget gaar is ? Word het ook zacht ? (ik eet namelijk nooit courget)

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi,

Ik heb Arend pas courgette gegeven. Het was heel makkelijk klaarmaken:
    - courgette wassen
    - uiteinden eraf snijden
    - doormidden snijden
    - in 4-en snijden in de lengte (dan krijg je dus langwerpige stukken)
    - koken in een laagje water (prik met een vork, als het makkelijk gaat is het gaar, duurt maar een paar minuten)
    - af laten koelen en zo geven.

Arend kon de stukken lekker goed beethouden en heeft ervan zitten smullen!

Eet smakelijk!

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik stoom alle groenten in een stomer. Inderdaad schillen maar pitjes enz heb ik wel gewoon laten zitten ook bij tomaten.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik stoomde ze ook, minuut of 6 en gaf dan plakjes of repen. Bij pureren krijg je iets dat op bijna water lijkt, dus dan moet je het indikken met een geprakte aardappel.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    cookie jij liet dus wel de schil zitten ?

haha wat een vragen he ! Ik ga zelf ook maar eens courget proeven.
    Als het te waterig is gooi ik het wel weg, want ik wil haar nog geen aardappel geven.

9. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik liet altijd de schil eraan zitten. Goed wassen, in stukjes snijden (wel de 'kontjes' eraf gesneden)en ong. 6 minuten koken. Dan de staafmixer erop, en als het wat te waterig was deed ik er wat rijstebloem bij. Gewoon, een heel klein beetje, om het dikker te maken.

10. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ja, ik laat de schil zitten. Op het bijvoedingsforum heb ik wel eens een kindje gezien dat op deze manier courgette at. Vandaar dat ik het ook zo doe.

11. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    wij lieten ook vanaf (Steven was toen 6 mnd) het begin de schil zitten. In 4en snijden (in de lengte) zaadlijst eruit halen
    koken
    en zo geven

wij doen Rapley.....

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier laatst ook courgette klaar gemaakt, en idd als je het pureert wordt het net water.
    ik heb het toen aangedikt met wat nutrix, toen werd het toch meer een papje.

volgende keer doe ik er wat rijst of een aardappeltje doorheen.
    de kleine vond het wel lekker!

joyce

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik snij de courgette in stukken, laat de schil er ook gewoon aanzitten, kook het of stoom het, pureer het en meng er wat nutrix door. Ze vindt het heerlijk.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik geef het Siem, geschild, gekookt (met zaadlijsten) en dan geprakt met een aardappel en boontjes. Alleen courgette vind ik niets, maar met een aardappel blijft er weer zo weinig van de smaak over. Met wat boontjes vind ik het lekkerder. (Ja, ik proef alles voor, wel zo eerlijk)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom geen aardappel?
    Aardappel is een van de mildste groentes die er zijn. Juist bij ernstige allergie-kans bijvoorbeeld is het een van de weinige groentes waar je zonder problemen mee kunt beginnen.

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik wil eerst dat ze alleen groente krijgt om zo de smaak van de groente goed te leren kennen. Of is dit gek ?
    Ze krijgt ook nog geen fruit omdat ik wil dat ze eerst een aantal groentes goed eet.

Ik doe het niet vanwege allergie anders had ik zeker gewacht tot 6 maanden.

Deel Deze Pagina