ik heb er vanmiddag een smalle bijgekocht, ben heel benieuwd. heb al even geprobeerd, de speen is wel heel zacht en deukt soms een beetje in, maar ik denk wel dat de pap erdoor past in elk geval bedankt voor de tip, ik laat nog even weten hoe het ging
maar ik geef het voor de nacht omdat het nogal een nachtbraker is, en het helpt hem net wat beter om de nacht door te komen alleen denk ik dat dat met een lepel wat moeilijk wordt om 23.30 aangezien hij dan nog wat "dronken" is van het slapen die etos speen met dat kruisje is echt helemaal super! heb vandaag nog een extra fles gehaald bij prenatal (had alleen brede s-flessen en avent, gaan nu beide de deur uit dus is dat probleem ook gelijk opgelost)
ik vind de pap zo dun, loopt zo van de lepel af...of doe ik iets fout. maak 180+6 en dan 7 eetlepels bambix vanaf 6 maanden. dus ik doe het nu ook met een s-fles van difrax met de L-speen. gaat prima
@Sim: Wat fijn dat je zo tevreden bent met de speen van Etos! Heb ik ook es iemand kunnen helpen. Voel me meteen een ervaren mama Enne...ik blijf de pap ook lekker uit een fles geven hoor. Veels te gezellig zo 's avonds. Fynn krijgt z'n fruit en groenten met een lepel en z'n brood eet ie ook gewoon dus het komt wel goed met de mondmotoriek.
kan toch ook ze eten al genoeg van een lepel die fles pap zal het um ook niet doen toch haha ik vond het indd alleen een gehannes met het vinden van een juiste speen en daarom maar met de lepel gedaan
dat is ook zo, ben allang blij dat hij ook brood eet, want dat was bij mijn dochter wel anders, die bleef maar kokhalzen, geloof dat ik tot na een jaar nog in de melk gesopt heb. nou ik ben echt super enthousiast over die speen, en tegen de tijd dat mijn schoonzusje haar kindjes, aan de pap toe zijn zal ik deze tip zeker doorgeven
Bij mij bleef de pap ook dun, was een vreselijk geklieder dus ik deed gewoon wat minder melk. 's Avonds zou ik inderdaad ook uit een fles geven, van bordje eten worden ze veel te wakker. Vooral als ze door hebben hoe leuk het is om lepels uit handen te slaan en pap in de haren te smeren
Ik ben bij 4 mnd begonnen met Nutrix, ook omdat Jelle steeds vroeger wakker werd 's ochtends. Tot nu toe helpt het niet echt, maar hij is dan ook erg verkouden en kan dus niet goed slapen. Ik hoop dat het beter gaat als hij niet meer verkouden is.
vanaf ongeveer 4 maanden af en toe wat nutrix, met ongeveer 7 maand ben ik begonnen met wat groeipap, maar eerst een lepeltje ofzo. alleen de ontlasting is wel lastig haha, al die vezels blijven aan zijn billen plakken
Ik geef nu de bambix pap, en ik gebruik de dodie fles met de 123 speen.. Werkt hier prima!.. Groetjes Fay
@ Eve: Ik heb gisteren voor het eerst de papspeen van de Etos gebruikt (na jouw tip) en inderdaad, dat gaat super met de Nutrix! Dankjewel! Die 1-2-3 speen van Avent ging veel te snel hier.
Geef hier nutrilon 180/6 met drie lepels nutrix (rijstebloem). Geef de helft met de lepel. Dan gaat het er echt niet meer in en doe ik de rest met de avent 1,2,3 speen. Dit gaat heel goed. Je hebt ook van die speciale papspenen bij de prenatal. Misschien is dat een idee? Vanaf morgen gaat ze over op de brinta.
Ik kocht altijd een speen bij de kruitvat en knipte daar gewoon een grotere gat in zodat de pap er makkelijk doorheen ging. En zo doe ik het nu nog steeds! Nooit problemen mee gehad.
ik heb het ook al met de schaar geprobeerd eerder, maar dat werd heel hakkelig, en dat scheurde al verder er verder. nee ik zweer nu bij de etos-spenen!