Hoi allemaal, Ik gaf 10 maanden borstvoeding maar omdat ik zwanger ben geworden is mijn bv enorm achter uit gegaan en wilde mijn zoontje ook niet meer van mij drinken. Nu ben ik overgegaan op nestle kunstvoeding maar het gaat enorm moeizaam. Hij vindt het enorm moeilijk om van de fles te drinken. Met de beker kan hij drinken maar dan weigert hij na een poosje. Iemand tips ik ben er een beetje doorheen omdat hij niet eens 300 cc wil drinken per dag . Veel liefs, Een moeder die zich zorgen maakt
Poeh lastig probleem! Hier wilde mijn dochter eerst niet van mij de fles hebben, maar wel van iemand anders. Kan je man/partner/vriend hem misschien 's ochtends en 's avonds een fles geven, zodat hij in ieder geval wat meer binnenkrijgt? Daarbij zou je kunnen kijken of hij tussen de middag dan iets uit een (tuit)beker wil drinken. Drinkt hij al ander vocht erbij? Want dat zou in ieder geval helpen om z'n vochtbalans wat op te krikken, ook al is dat dan maar weinig. Vindt hij gewone melk wel lekker? Eventueel zou je dat kunnen proberen als hij dat wel lekker vindt. Beter gewone melk dan niets!! Succes ermee..
Hoi, Wat ik als advies kreeg van het cb, omdat mijn zoontje ook de fles weigert, laat het los...... Doordat ik ( en jij dus ook) zit te stressen omdat hij goed moet drinken voelt hij dat en drinkt hij niet goed Actie reactie dus. Nu ik het heb losgelaten gaat het stukken beter, tis nog niet je van het maar goed. Ook werd mij verteld dat als hij verders goed eet ( dus brood, fruit, groenten toetje enz) hij aan 300 opvolg melk voldoende had, wel vit D bijgeven hihi. Sinds ik dit advies heb gehad ben ik een stuk relaxter en drinkt remco ook beter. Helaas is hij ziek geworden en drinkt hij helemaal geen melk maar moet meneer pyjama papjes hahahaha, hoe bedoel je eigenwijs. Ook gebruikte ik altijd brede hals flessen ( dr. Browns) maar ik had toevallig een klein flesje gekocht voor sap, nu ben ik er dus achter gekomen dat hij die kleine fijner vind dan de brede hals. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en dat er een bruikbare tip tussen zit. Maar nogmaals hoe meer jij erover inzit hoe slechter hij drinkt 300 is prima hoor. Groetjes Kim
Heb je het al geprobeerd als je zoontje op bijv. een wipper zit (of wellicht een eetstoel of iets dergelijks)? Die tip heb ik hier ook gelezen en denk dat het wel kan werken. Als je kindje op je schoot zit, zou het kunnen dat hij denkt dat hij de borst krijgt terwijl dat niet zo is. Ik hoop dat het lukt. Denk inderdaad dat als je er wat minder over inzit, wat natuurlijk moeilijk is, dat je kindje dat ook merkt en alles moeizamer gaat (wat Kim ook zei inderdaad). Succes!!
Je zoon is al 10 maanden! Die hoef je toch geen kunstvoeding meer te geven? Met 10 maanden is 375cc zuivel op een dag al genoeg, en dat kan gewoon in de vorm van yoghurt, kwark en dagmelk. Voordeel van yoghurt en kwark is dat je het gewoon met een lepeltje kunt geven. Een kind van die leeftijd zou ik ook niet meer lastig vallen met een fles. Gewoon beker. Dan maar wat kleinere porties per keer. Als hij wil kun je natuurlijk gewoon blijven aanleggen.
Geef je al een bordje pap als ontbijt ? Zo krijgen ze al snel 200 cc melk binnen. En die andere 100 cc kan je aanvullen met gewone melk of yoghurt. Ik ben met 11 maanden over gegaan om gewone melk.