Dank allemaal! Ik heb Nestlé geschreven en gevraagd waarom er in een babyproduct (pyjamapapje) zoveel suiker zit. Het blijkt dat er in de opvolgmelk ook suiker zit en die tellen ook mee voor op het pak.
Heb je nog gekeken toevallig? Zat er namelijk ook aan te denken om over te stappen naar brintapap. Als wij beide moeten werken krijgt ze namelijk een papfles in de ochtend. Is 1 van ons, of zijn we beide vrij, dan eet ze gewoon een boterham (langzame eter, en als we haar in de ochtend nog eerder uit bed moeten halen is madam sjaggie voor de hele dag ) Nu krijgt ze bambix 12 mnd+ (8 granen is dat geloof ik) en ik zit er over na te denken om over te stappen als dit pak op is. Maar als er in brinta (of soortgelijke) zoveel zout zit dan doen we dat maar niet...
Ik heb even zitten googelen Ingredientenlijst gevonden van zowel bambix 8 granen naturel en brinta. Kijk en vergelijk:
Mijn oudste krijg altijd Brinta of havermout (zelf gemaakt van Euro Shopper havermout) gewoon met halfvolle melk. Havermout kan ook goed met water, is erg gezond!