Hoi dames, Mijn zoontje krijgt, sinds hij ongeveer 8 maanden is, biologische pap van de AH. We zouden toen beginnen met brood smorgens maar dat weigerde hij te eten. Nog steeds is zijn papfles smorgens heilig en dat vinden we prima. We zijn toen begonnen met de 8maanden+ pap en nooit overgestapt op een vervolg variant (10 of 12+? ik weet niet eens welke het is) Reden daarvoor is dat de opvolger veel suikers en zout bevat en wij vinden het niet nodig dat hij daarvan zoveel krijgt. Gevolg is dat hij nu ruim 1.5 is en nog steeds de 8 maanden pap krijgt. Ik vroeg me af wat jullie kindjes, van rond de 1.5, smorgens te eten krijgen. Ben vooral benieuwd naar wat ze krijgen buiten brood om. Of misschien heb je tips wat ik mijn zoon als opvolgpap kan geven?
Hier zoontje van 1 jaar krijgt bv als ontbijt en uurtje erna knijpfruit van goodies Me andere kids aten ook geen brood en kregen altijd pyama papje als ontbijt
Dat vroeg ik me inderdaad nog af of Brinta ook gewoon al kan. Geen idee hoe het zit met suikers enzo, zal het eens vergelijken met z'n huidige pap
Daar ben ik destijds ook mee begonnen maar vond dat er (toen voor de leeftijd van 8 maanden) erg veel suiker in zat
Ik gaf gewone brinta inderdaad. Geloof dat ons huismerk minder zout bevatte dan de echt variant. Dat zou je nog kunnen vergelijken in de winkel.
Hier krijgt ons meisje ook nog steeds de 8+ pap. Vindt ze heerlijk. Ga zolang zij dit 's ochtends lekker vindt het niet veranderen. Eet 's middags met smaak wel 2 boterhammetjes.
Onze dochter krijgt Bambix 12mnd+ (avondfles), 'S Morgens eet ze brood met een cracker of beschuitje.
Havermout met melk, wat rozijntjes en kaneel. Geen toevoegingen, hartstikke gezond en beide kinderen smullen ervan
ben inmiddels gedeeltelijk over op pap van AH eigen merk. Heb de verschillende varianten vergeleken in de winkel en vooral de papjes voor kinderen zag ik dat er erg veel suiker en/of zout in zit. Eigen merk van AH kwam erg dichtbij de biologische 8+ wat hij normaal kreeg alleen met iets meer van alles erin. Leek mij het beste alternatief.
Precies, of rood fruit of peer of banaan of... Bedenk het maar 😊 Niet alleen lekker voor de kinderen. Ik koop de simpele havermout van 40 cent per pak ofzo en daar eten we 6-7 keer van met zn drietjes. Ik gebruik voor mezelf, bijna-kleuter en dreumes van nu 21 mnd een halve liter melk, klein snufje zout, 80 gram havermout, vaak nog een goede schep amandelmeel. En dan dus de aankleding. Zo nodig een beetje suiker of agavesiroop. Melk met de havermout onder regelmatig roeren aan de kook brengen, als het begint te bubbelen gas uit, nog heel even laten staan, aankleding erbij, en smullen maar!
Havermout Goedkoop en super gezond zonder suiker en al die dingen. Af en toe wissel ik het eens af met Brinta oid. De ene keer doe ik er wat kaneel door, de andere keer weer wat anders. Dl van 2,5 eet dit nog steeds regelmatig als ontbijt. Ik kook het trouwens vaak met water ipv melk, zelf vind ik het niet zo lekker, maar dl vindt het heerlijk
dl van 2,5 krijgt nog steeds soms de 8 maanden pap ('zonnige ontbijtpap' oid). Voedingswaarde verschilt nauwelijks met de opvolgversie. Crackers eet ze ook graag (type cracotte). En yoghurt met bosbessen. gezonde muffins of pannekoeken. etc,
Hier ' s morgens een fles dreumesmelk met bambix 12+ (die zonder smaak) Doordat het in een fles zit, is het niet heel dik, maar mijn dochter weet niet anders en heeft wel meteen wat in haar maag 's morgens. Ze vindt het prima zo
Hier krijgt hij ochtends een fles met bambix (12+), als hij die niet krijgt wordt hij hysterisch. Vaak wil hij daarna nog een (halve) boterham of een plakje ontbijtkoek.