Van 5 naar 4 flessen

Discussion in 'Voeding' started by LinRo1, Jun 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LinRo1

LinRo1 Lid

Feb 15, 2015
    37
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Mijn dochtertje is 3,5 maanden oud en moet ik savonds echt wakker maken voor de laatste fles om 22.30. Ik ben hier vaak 10 minuten mee bezig en ik.vind dit zo zielig, maar weet niet zo goed of ze al naar 4 flessen mag en hoe dat ik dat dan moet doen. De laatste x op t cb vonden ze haar nog wat jong. Ze krijgt nu 5x 180 a 190 cc

Hebben jullie tips?

Liefs, LinRo

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Wakker maken is ook zo wat he? Rond die leeftijd sliep mijn dochter van 7 tot 7 en ik gaf ook 5 flessen, gewoon wat dichter op elkaar overdag, ze liet er altijd max 3 uur tussen. Rond 5 maand viel er 1 tussenuit toen ze ineens meer tijd ertussen liet. Je kan haar eens laten slapen 's avonds en zien wat er gebeurt, dan kun je overdag eventueel 1 extra fles aanbieden.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik ben van het voeden op verzoek, dus ik zou het gewoon aankijken en niet meer wakker maken. Misschien komt ze dan overdag wel vaker, misschien ook niet. Mijn dochter heeft tot 8 maanden ongeveer 6 voedingen nodig gehad (per 24 uur, dus ook s nachts) , maar was al blij als er totaal zo'n 600 cc naar binnenging. Ze heeft als ze een hele goede dag had max 800 gedronken op een dag.
    Ook mijn andere dochter is nooit boven de 800 cc per dag gekomen. Lekker toch als dat in 4 voedingen kan?
    Het ene kind heeft gewoon wat meer behoefte dan de ander.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Slaapt ze de hele nacht door? Drinkt ze haar flesje goed om 22u?
    Als ze door slaapt en niet echt veel drinkt om 22u dan zou ik stoppen met die fles en kijken hoe het gaat. Anders wel wakker maken, doen wij in ieder geval.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik heb destijds mn dochtertje altijd wakker gemaakt, maar echt wakker was ze niet. Echt een droomvoeding. Dit werkte bij ons wel goed want na de laatste fles van 23u kwam ze pas smorgrns rond 7u. Als ik haar liet doorslapen dan werd ze om 1u wakker ofzo en kreeg ze dr fles en dan gewoon om 7u weer hoor..! Is dus gewoon een beetje uitproberen.

Share This Page