en dan bedoel ik niet qua allergieen, maar het beste te verteren voor de darmpjes. Mijn zoontje leek gister krampjes te hebben, had hij de eerste keer met groenten niet. Omdat hij in de eerste 2 maanden van zn leven constant buikpijn had van obstipatie wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen dat hij dat nog een keer moet ervaren. Ben dus voorlopig even met fruit gestopt en alleen nog groente. Kreeg het ook nog maar pas. Maar als ik het over een tijdje weer wil proberen zoek ik dus de mildste fruitsoorten.
Hier ook een jongetje die snel krampjes kreeg! Wij zijn begonnen met banaan, peer, appel (eerst even koken en de zoete variant, royal galia, maar zou ik niet als eerste fruitsoort aanraden, want vond ik niet heel licht verteerbaar). Meloen en mango (met banaan) gaat hier ook goed. Nectarine zou ik je persoonlijk afraden, hier kreeg ons zoontje heel veel krampen van...
Er is een lijst op bv.com en die is erg voorzichtig deze is van stefan kleintjes. Hier ging mango goed en meloen peer banaan perzik. Gewoon een paar dagen hetzelfde geven en niet te veel. Geen nectarine, kiwi, citrusvruchten of aardbeien.