7 flessen en nog niet genoeg..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moedertje1983, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedertje1983

6 jan 2008
    70
    0
    0
    hallo,

onze kleine man is nu 4 weken oud.
    hij krijgt per dag 7 flessen van 120 +4 . deze gaan helemaal leeg.vervolgens boert hij niet maar spuugt een beetje voeding uit.
    hij heeft krampjes na de voedingen (soms wel soms niet)
    ook vind ik dat hij veel lucht binnen krijgt.
    hij komt om de 3 uur (ook s nachts) behalve als we ergens zijn en hij in de wagen ligt te slapen, want dan word hij constant gewiegd, en dus slaapt meneer.
    hij krijgt tussen tijds ook nog water van mij, in de hoop de voedingen te rekken.
    Mijn vraag is: mag hij al meer voedingen hebben? of moet ik het dikker gaan maken met johannesbroodpitmeel bijv?
    alle tips zijn welkom.
    gister heb ik de laatste voeding voor de nacht opgehoogd naar 150 +5. hier heeft hij 4 uur mee geslapen. dat ging zonder mopperen.
    vanochtend heeft hij de helft weer uitgespuugd met een dikke straal.dus dat was weer teveel.

bedankt voor de tips..

groeten rian

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat zijn eigenlijk nogal wat flessen van dat formaat.. Is je zoontje ook zwaar, of niet?

Even wat vraagjes:
    - doet hij meer dan 15-20 minuten over de fles
    - helpt de fospeen niet om het te rekken?
    Dit ivm met een hoge zuigbehoefte misschien?

Anders kun je nog overwegen om hongerige baby voeding te gaan gebruiken. Dat ligt wat steviger op de maag, en kunnen ze iets langer op de flesjes.
    Er is wel een kans dat hij dan iets meer gaat spugen. En krampjes krijgt. Dus geen idee of je dat aandurft.

Ik ben zelf trouwens altijd goed geholpen door de nutrilon lijn. Misschien is dat nog een optie?

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    zo, dat is best veel hoor. ik zou voeding voro hongerige babytjes proberen idd. heeft hij echt honger als hij wakker word?

4. moedertje1983

6 jan 2008
    70
    0
    0
    ik heb net het consultatieburo gebeld.

het is een optel som van meerdere factoren. omdat de bevalling lang geduurt heeft heeft hij waarschijnlijk ook last van zijn nekje en is daarom onrustig en kan niet ontspannen.
    ook ga ik overstappen op nestle sensitive. eens kijken of dat ook werkt.
    ik ga een difrax fles kopen (s fles) om krampjes te voorkomen. en de flesopening moet kleiner zijn dan ik heb.,

hopelijk werkt dit allemaal.
    in ieder geval bedankt voor de tips ..

groeten rianne

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter had dat op die leeftijd ook.
    Heb haar een tijdje 135+4 gegeven, dat extra water vulde ook wat. En na een paar weken is ze het zelf gaan regelen, verdween de grote honger en zat ze op een mooie hoeveelheid.

Deel Deze Pagina