Ik kook de groentehap van ons meisje zelf, en tot nu toe heb ik er kip bijgedaan of wat koolvis. Maar wat voor vlees mag nog meer? Ik lees verschillende adviezen over rundergehakt bijvoorbeeld. Mag het nu wel of niet? En hoe maken jullie dat dan? Gewoon in de pan rullen? Want gehakt koken lijkt me niet echt geslaagd.
Wij geven ook tartaar of heel gaar gekookte kalfsvlees, is ook heel mild. Je mag daarnaast inderdaad vis (weet alleen niet welke) en ham mag dacht ik ook. Onze kindjes zijn even oud zie ik , maar die van mij hebben tot nu toe dus kip, tartaat en kalfsvlees gehad.
Wij zijn begonnen met rundergehakt (8 maand, koken kan prima, vanaf 9 mnd gebakken).. En ook kip, kun je ook prima koken. Maar tot een jaar deden we gemiddeld bij 2a3 maaltijden vlees..
milan krijgt ook ham, rundvlees, zalm, koolvis, kip, kalkoen, varkensvlees. En het gaat er allemaal even snel in
Zit er eigenlijk zout in blokjes ham? Hoe hebben ze dat eigenlijk bereid? Is dat gekookt ofzo? Groetjes, Jem
De ene keer koken, andere keer roerbakken. Maar wel altijd zonder toegevoegde dingen. Dus geen vet, suiker, zout, kruiden.
Waarom mag je het gehakt niet bakken dan? Heb ik wel gedaan, lijkt me verder niet schadelijk ofzo... Zeker gehakt, want dat kan zelfs zonder olie/boter!! Ik heb het wel met olijfolie gedaan, maar mag dat dan eigenlijk niet?? Ik heb tot nu toe alleen gehakt en een stukje kipfilet gegeven. Niet zo vaak ook, vorige week een keer en gisteren een keer. Allebei gewoon in de pan gebakken...
Mag best maar is inderdaad niet nodig om gehakt te bakken. Gehakt (ook mager gehakt) bevat vrij veel vet van zichzelf en dat komt vrij bij het bakken. Extra toevoegen hoeft dus nooit. Je kunt prima bakken als je merkt dat je kindje daar goed op reageert. Gebakken vlees is veel smaakvoller dan gekookt en je wilt uiteindelijk dat je kindje leert gebakken vleess te eten. Koken biedt wel de mogelijkheid om het vlees zachter te krijgen dus het hangt ook een beetje van de eetvaardigheden van je kindje af (zeker als je op een gegeven moment stopt met pureren) Oja, je kunt ook prima kruiden gaan gebruiken (let op dat ze wel zonder zout zijn). Kruiden geven ook weer meer smaak en daardoor leert je kindje weer meer verschillende smaken waarderen. Knoflook, kerrie, etc kun je echt gewoon gebruiken. Bij pittige kruiden natuurlijk niet veel en goed opletten of je kindje er goed op reageert.
Ik heb tot nu toe kip gebruikt (gekookt) en rundergehakt (gebakken in een kleine beetje bakmargarine). Dit pureer ik dan weer met groenten en aarpappelen of rijst. Verder dan dit gaat mijn ceativiteit nog niet . (nee hoor, had hier zoveel van gemaakt dat ik nog wel een paar weken mee vooruit kan)