Baby 4 mnd drinkt extreem wisselend

Discussion in 'Voeding' started by Corinda, Aug 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corinda

Corinda Lid

Jun 15, 2014
    31
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Rotterdam
    Dag lieve dames,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden was altijd een hongerige baby. Hij krijgt momenteel 5 flessen van 180cc+6 per dag. (Gemixt h.a. En forte voeding) Van het altijd tot de laatste druppel leegdrinken van zijn fles, (dat ik nog dacht: hoe ga ik dat redden tot 6 mnd met enkel fv?) naar zo wisselend drinken, soms wel 100 cc per fles laten staan. Opnieuw proberen, pauze, verschonen tussendoor, het heeft geen effect. Hij schreeuwt moord en brand als ik het dan weer probeer. Geef hem wel water tussendoor, waar hij een paar slokjes van drinkt. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar vraag me af wat het is? Het lijkt geen sprong, daar duurt het te lang voor. Hij heeft dan ook ineens weer dagen dat hij beter drinkt. Het is een flinke jongen, hij was een maand geleden 64 cm met een gewicht van 7,6 kg, ik schat dat hij nu zo'n 8,5 kg weegt. Ik ga vlgd week met hem naar het cb om m weer te laten wegen.
    Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie?

Groeten, Corinda

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Misschien heeft hij gewoon wat minder nodig ondertussen. Ze gaan steeds langzamer groeien en op een gegeven moment wordt de interesse voor melk gewoon wat minder.
    Heb je al een uitgeprobeerd wat er gebeurd als je een fles met alleen standaard voeding geeft?
    Laat je hem ook zelf komen voor z'n fles? Anders eens proberen wat langer tijd tussen de flessen te laten? Misschien heeft hij nog geen honger?

3. Corinda

Corinda Lid

Jun 15, 2014
    31
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Rotterdam
    Dat is wel een idee ja om hem alleen ha voeding te geven, zonder de forte. Hij laat zichzelf zeker elke 4 uur horen hoor :) maar drinkt totdat ie een boertje moet laten, of zich verslikt oid en daarna is t over.
    Dank voor de tip!!

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

Jul 22, 2014
    358
    0
    16
    Herkenbaar. Is vaak toch een fase. Rond de 4 maanden gaan baby's vaak slechter drinken ivm ontwikkeling en meer interesse voor de wereld om hen heen.
    Op een hele enkele uitzondering na nemen baby's genoeg voeding tot zich om verder te groeien.
    Na 4 maanden gaat de gewichtscurve vaak ook wat afvlakken. Zolang de lengtegroei oké is is er geen reden voor alarm.
    En zoals iemand er voor al zei ik zou de forte voeding afbouwen. Mocht hij wel weer meer willen dan kun je het alsnog weer introduceren.

Share This Page