Welke papa voor het ontbijt?

Discussie in 'Voeding' gestart door Snowtje, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 21 maanden. Zij at altijd brood 's ochtends. Maar mama neemt 's ochtends yoghurt met muesli en nu heeft ze bedacht dat zij dat ook liever wilt ;) En ze wil dan haar eigen brood nu dus niet meer.
    Nu wilde ik voor haar dus ook iets van muesli of pap proberen 's ochtends, maar wat is nu geschikt voor een peuter van 21 maanden?
    Veel papjes zijn vanaf 12 maanden en bevatten nog opvolgmelk, terwijl ze al sinds ze 11 maanden is al gewone melk krijgt. maar om op deze leeftijd al echte brinta te geven lijkt me wat vroeg. Wie heeft er tips? Wat doen jullie? Alvast bedankt!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik geef havermout (2,5 minuut in de magno op 600 watt met melk) en dik dat in met pap van Biobim.
    ik geef pap zonder toegevoegde zoetmakers (suiker of honing) en zonder zout omdat ik dat het prettigste vind. Maar in brood zit ook zout natuurlijk.
    Je kunt ook muesli geven met yoghurt, Biobim heeft ook een babymuesli dat is een soort pap.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik geef altijd bambix poeutermuesli vanaf 12 mnd is dat...

als je kindje al allemaal kiezen heeft, zou je ook cruesli kunnen geven, desnoods wat meer verkruimelen...maar gewoon met normale yoghurt

4. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Wij geven bambix peutermuesli, bambix ontbijtpap 8 granen of die van nestle (pyamapapje 8 granen). Die kan je allemaal met gewone melk maken. Allemaal vanaf 12 mnd.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je hebt van Bambix inderdaad peutermuesli en 8 granenpap.
    Allebei vanaf 12 maanden en aan te maken met gewone melk of yoghurt.
    Gewone Brinta kan ip ook al best hoor, enige verschil met de bambix is dat aan Brinta wel zout is toegevoegd.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja en brinta is wat grover.
    Maar ik zou mooi die musli van bambix doen of de pap.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha welke papa... heeft je dochterje er meerdere dan?
    sorry foute grap. Wij geven geen pap dus kan je verder geen advies geven.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier heel lang de 8 granen pap en en muesli van bambix gegeven. Maar nu gewoon Brinta. Niet in ieder merk zit zout!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier voor haar eerste verjaardag al gewone Brinta, vindt ze heerlijk.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Brinta is echt niet te vroeg hoor met 21 maanden, dat kan prima! Je kan ook peutermuesli geven, maar ook gewoon havermout, gewone muesli, cornflakes... Een beetje letten op de suikers zou ik wel doen, maar verder kan ze lekker van alles proberen. Mijn dochter is gek op havermout met rozijntjes en abrikoosjes die ik de avond tevoren in de week zet met (haver)melk. (Havermelk ivm koemelk en soja allergie. )

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier lust ze graag volkoren cruesli.

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ontdek net ook mijn spelfout in de titel :D

bedankt voor alle tips. Ik ga denk ik eerst maar eens de mueslivariant van bambix proberen. Heb het idee dat hier wat minder suiker en zout in zit dan de volwassen varianten. En de stukjes wat kleiner zijn, ze heeft namelijk nog maar heel weinig tanden en kiezen :)

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hihi, dacht ik ook al toen ik de titel zag...
    Een papa voor bij het ontbijt, een voor bij de lunch en een voor bij het avondeten! :D;)

Deel Deze Pagina