Een paar maanden geleden ben ik ivm dwanggedachten en PA bij de crisisdienst terecht gekomen door de psychiatrisch veprleegkundige en de psychiater is toen een obsesieve compulsieve stoornis gediagnostiseerd nou ben ik sinds 3 weken onder behandeling van team angststoornissen wordt daarbij begeleid door een psycholoog de behamdeling wordt ook gevold door een psychiater en hij begeleid voornamelijk de medicatie nou had ik vanmorgen de eerste afspraak bij deze psychiater afspraak zou een uur duren maar zij hebben de afspraak verzet en de brief hiervan naar een verkeerd adres gestuurd stond daar dus voor jan l. Nou had ik een vraag over de medicatie dus heb gevraagd of de psychiater me dan vandaag toch even wou bellen kon me niet op alles antwoord geven...mocht hij niet omdat hij me nooit gezien heeft en de afspraak nodig is voor diagnostiek Maar de diagnose is toch al gesteld???????? Gaat hij dan weer een nieuwe diagnose stellen???????? En kom ik straks.met een lijst aan psychiatrische stoornissen weer naar buiten????!
Je hoeft er niet te werken om te weten dat hij idd niet zo de medicatie mag veranderen. Misschien kan je je huisarts opbellen en het probleem voorleggen. Van uit deze kan de ha wel contact opnemen met de psychiater en zo als artsen onder elkaar het bespreken misschien dat hij dan wel je medicatie kan aan passen of je huisarts even een nood respect laat uit schrijven voor tot de volgende afspraak. Ook al is je diagnose gesteld hij kan echt niet zo maar aan een vreemde medicatie uit schrijven. Ook denk in verband zijn beroeps geheim voor het zelfde geld heeft hij een ander aan de telefoon. Succes er mee en probeer mijn tip even. Ik las niet goed het ging niet over het krijgen van medicijnen maar. denk wel dat het klopt dat ze het niet via de telefoon gaan bespreken. Misschien toch je ha vragen om uit leg. Die weten ook wel iets.
nee het gaat idd niet om medicatie wijziging wel om het stoppen met de laatste dossering angstremmers en hoe en wat met zwanger worden en AD toen begon hij over diagnostiek en dacht ik ja heeeeee...maar die is toch 3 mnd geleden al gesteld
bij de crisisdienst heb je denk ik 1 gesprek gehad. ( iig mijn ervaring met de crisisdienst is dat ze dan ter plekke bekijken wat er aan de hand is en wat er nu moet gebeuren) Om tot een goede diagnose te komen ( toen was er sprake van een crisissituatie) vinden er vaak onderzoeken plaats dmv van vragenlijsten en misschien een uitgebreider psychologisch onderzoek. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat je meteen meer stoornissen aan je broek hebt hangen. ( snap je angst wel hoor, heb een psychologisch onderzoek gehad en bij zo'n uitslag benadrukken ze vooral je gestoorde kant en dat is behoorlijk confronterend) Wie heeft je de xanax voorgeschreven, de huisarts? misschien die even bellen over het laatste afbouwen.
Nee bij de crisisdienst heb ik meerdere gesprekken gehad omdat er een wachtlijst was bij de therapie en de xanax en AD heb ik.via hen de therapie.die ik.nu volg is via dezelfde instelling dus de psychiaters werken ook samen
Om je bij de GGZ als cliënt te kunnen 'hebben' moet er een diagnose zijn (hele rare wettelijke regels). Dus je hebt nu een soort van 'startdiagnose'. Na intake en verdere gesprekken wordt de eerste diagnose vaak bijgesteld om je verder te kunnen begeleiden. Wel vind ik het vreemd dat ze jouw vragen over de medicatie niet konden beantwoorden. Heel veel succes!
dat bedoelde ik nou eigenlijk ook te zeggen. Alleen wel vreemd dat er iemand even iets over de medicatie met je kan bespreken
De psychiater is eindverantwoordelijk voor het stellen van de diagnose en zal deze in het eerste gesprek met jou dus willen checken.
Ten eerste wat vervelend dat jij je zo voelt. Het is niet niks om een angststoornis te hebben. Ik zal proberen om je vraag te beantwoorden. Een crisisteam stelt een 'voorlopige' diagnose. Waarschijnlijk voel je je nu al weer anders als op het moment van de crisis. Dit is de reden dat de andere psychiater jou ook nog wil spreken om een 'echte' diagnose te kunnen stellen. Waarschijnlijk zal deze niet tot nauwelijks afwijken van de huidige diagnose. Helaas is de psychiatrie een verschrikkelijk log, traag en niet logisch orgaan. Met medicatie zijn ze erg voorzichtig en dat wijzigen ze alleen in uitzonderlijke gevallen via de telefoon. Helaas. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Liefs
Ja het gaat echt stukken beter als tijdens de crisis AD slaat goed aan en ben al 3 weken PA vrij vandaag ook voor t eerst weer gewerkt maar raar dat ze dan al starten net therapie voordat de diagnose bijgesteld is of niet? Maar goed....de diagnose zal niet van angstoornis in schizofreen veranderen neem ik.aan