We zitten er aan te denken om in Maart aan het einde van m'n verlof een weekje naar de zon te gaan. Wie heeft er tips voor accommodaties en ervaringen met het op vakantie gaan/vliegen met een baby van 10 weken?
ik lees ook even mee , wij willen begin april ook gaan naar het zonnetje met het vliegtuig mag buiten europa zijn maar wel betaalbaar . vorig jaar zijn we in april naar fuerteventura geweest en das was wel zalig maar hebben toen toch redelijk veel bewolking gehad dus dat was soms wel een domper op onze vakantie we willen echt zon zekerheid. we hebben al eens gekeken naar cyprus ... maar dat is ook niet zeker of het dan echt goed weer is dan zal je toch echt last minute moeten boeken en het weer daar in het oog houden . kaapverdische eilanden zou ook wel mooi weer zijn ... hmm vind het moeilijk vorig jaar waren we er zeker van we zouden naar egypte gaan zon gegarandeerd... maar nu met al die incidenten durven we er absoluut niet naartoe dus wij zoeken verder benieuwd of iemand hier nog goede tips heeft
We zijn afgelopen februari met een baby van 6 maanden naar Bonaire gegaan. Rond die tijd heb je vaak aanbiedingen dus dan is het qua ticket goed te doen. Je hebt er geen inentingen voor nodig, je hebbt een AH voor evt Nutrilon oid, en verder is het lekker relaxen. We hadden een appartementje, dat was wel ideaal! Zelf koken zodat je niet elke avond ergens hoefde te eten met zo'n kleintje. Je hebt huurauto's met maxicosi, dus je kan ook makkelijk weg. 10 weken dus geen ervaring mee, maar als je je kindje goed in schaduw houdt, hoedjes op en veel drinken. Dan moet het helemaal goedkomen
Wij zijn toen onze zoon 7 weken was naar Mexico gevlogen was echt prima te doen. Idd ervoor zorgen dat je kleintje niet in de volle zo'n ligt een petje opdoet en voor het zwemmen een uv pakje kopen. Weet niet of je bv. of fv gaat geven maar ik had ondanks dat ik bv gaf wel een pak met fv bij voor de zekerheid. Wij hadden ook een deryan tentje bij zodat hij daarin kon slapen bij het zwembad zodat we daar met onze dochter wat langer konden blijven. Zaten in een all in resort en hebben heerlijk genoten. Als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen
thanks voor de reacties! wondertje1985, Mexico klinkt ook heel lekker, maar ik denk dat het budget alleen europa toelaat Egypte was qua zon ook lekker geweest als nu niet die problemen daar waren... Babylove 85, ik kreeg laatst ook Eilat als tip (badplaats in Israel). schijnt ook goed weer te zijn! en anders kom je volgens mij toch al snel op Bonaire, Curacao, etc. Misschien is de kaap in ZA wat voor je?
we hebben ons nog eens verdiept en we zijn nu tot de kaapverdische eilanden uitgekomen ... gaan morgen eens op het reisbureau informeren of dat echt wel goed is . we twijfelen tussen het eiland boa vista en het eiland Sal . zijn veel riu 5 sterren complexen en ook goed voor kindjes heb ik al gehoord en gelezen. het is een 6 tal uurtjes vliegen en het zou rond de 26 graden zijn dus we gaan zeker verder luisteren daar achter. is88 , als je binnen europa wilt blijven zijn de canarische eilanden echt super hoor !! heeel mooi en gezellig en super super mooie azuurblauwe stranden vooral in fuerteventura dan de andere eilanden weet ik niet zeker , als je voor fuerteventura zou gaan zou ik voor het uiterste zuiden gaan morro jable genaamd, heeft echt een super gezellig dorpje en is een hele mooie locatie. wij zaten in jandia toen dat is een dorpje ernaast maar konden gewoon te voet naar morro jable wandelen langs een mooie aangelegde boulevard langs het strand. als je iets dichter bij de luchthaven wil zitten is er corallejo daar kan ik zelf niets over zeggen maar ken wel mensen die daar ook naartoe gaan al jaren na elkaar en dat zou ook super zijn. ik hoop dat je een mooie bestemming vind. ik moet wel erbij zeggen wij zijn toen in april vorig jaar geweest en de temperaturen waren zeer aangenaam altijd tussen 20 en 25 gr soms iets hoger maar er was toen wel veel bewolking enkele dagen aan een stuk . dus echt zonzekerheid heb je rond die periode wel niet , wel mooie temperaturen dat zowizo !
wij hebben geboekt het is kaapverdië geworden , zou nu in opkomst zijn aangezien egypte niet meer zo veilig is de laatste tijd misschien ook wel iets voor jullie? ook perfect met kindjes volgens mij. is 6 uurtjes vliegen en het is er gegarandeerd goed weer rond de 26 graden dus perfect ! wij vertrekken begin april. dit is de link dan kan je eens kijken grtjs ClubHotel RIU Karamboa (Hotel), Kaapverdië met Arke.nl
ik weet niet of je van plan bent om al te boeken, maar misschien handig om pas te boeken nadat de kleine er is. Je weet immers nooit hoe alles gaat verlopen.. Hier de eerste 3/3,5 een huilbaby gehad ivm KMA, had echt geen doen geweest als we vliegvakantie hadden gedaan. Uiteindelijk zijn we gaan vliegen toen DL 5,5 maand was en weer lekker in haar vel zat. Heerlijke vakantie gehad in turkije. Vliegen met een kleintje ging hier heel makkelijk, we hadden een resort geboekt met alles erop en eraan. Wel is de kinderwagen gesneuveld tijdens de vliegreis..
IS88 ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is maar wij waren iets meer kwijt dan voor een vakantie naar Turkije voor een 5 sterren hotel. Je mag me natuurlijk altijd een pb sturen als je vragen hebt
@kzh we willen dan inderdaad pas op het laatste moment boeken. Ik moet eind december bevallen en het zou om begin maart gaan. @wondertje1985, is het in Maart lekker weer in Turkije? @babylove85, lekker naar Kaap Verdië!! Het ziet er goed uit
@is88 dat hoeft niet perse ligt eraan het kan mooi weer zijn maar het kan ook nog aan de frisse kant zijn. Als je echt zon zeker wilt zul je denk ik wat verder moeten gaan.
In Turkije is het in maart vaak heerlijk weer maar nog net geen zwemweer. Bovendien is de zee in maart nog vrij fris en zeker voor een kleine baby te koud om in te zwemmen, als het weer het al toelaat. Overigens ben ik het wel met kzh eens dat ik pas zou boeken als het kindje geboren is (maar TS heeft al geboekt zag ik). Onze meiden waren allebei als baby heel erg onrustig, heel veel huilen, veel behoefte aan vastigheid en ritme. We zijn wel toen ze respectievelijk 4 en 2 maanden oud waren op familiebezoek geweest in Turkije maar dat was niet echt relaxt, haha, voornamelijk bezig met ze te laten slapen en dan dus wachten tot ze weer wakker werden. Maar het waren echt kindjes die alleen in hun eigen bedje wilden slapen en absoluut niet buiten of ergens anders. Dat weet je pas als ze geboren zijn.
@Eylem Ts heeft nog niks geboekt die wacht idd totdat haar kindje is geboren. Degene onder Ts heeft al geboekt. Wij hebben idd ook gewacht met boeken tot de kleine geboren was.
inderdaad ik ga wachten tot het laatste moment, zodat we altijd nog in NL kunnen blijven of misschien gewoon lekker een weekje met z'n drieeen thuis zijn hmmm Turkije valt dus af, zou wel fijn zijn als we zouden kunnen zwemmen.
Wij zijn jaren naar de Canarische eilanden geweest in dec, super lekker en altijd goed weer gehad! In januari gaan we voor het eerst met de kleine, die Is dan 7 maand! Wel spannend hoor! Wij zijn toen de kleine 2 maand was een paar dagen weg geweest maar hij reageerde heel slecht op die verandering. Hele nachten wakker, terwijl hij bij opa en oma wel gewoon sliep. Zou dus idd wachten en kijken hoe je kindje reageert op veranderingen. Veel plezier!!
Wij zijn van afgelopen zaterdag terug uit Gran Canaria, met onze dochter van 4 en zoon van 10 weken (bij vertrek). Hebben een heerlijke week gehad! We zaten in een RIU (all-inclusive) hotel, vind ik wel een aanrader. Even jezelf laten verwennen en genieten na een drukke periode. Vlucht, verblijf in het hotel, alles is echt super gegaan. Zoon had zijn kinderwagen mee, en heeft daar overdag en s'avonds veel in geslapen. Ik vond het echt genieten, en zou zeggen; DOEN! Wij hadden trouwens wel al van te voren geboekt.