Weeeeeer hoesten....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debor, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debor

    Debor Lid

    4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Mijn zoontje van nu ruim 2.5 jaar is vaker wel verkouden dan niet.. eigenlijk heeft hij dat ( vooral in de herfst en winter) altijd al gehad. Hij gaat gemiddeld 2x per week naar de opvang. Schijnt het ook mee te maken te hebben ? En dan vooral een echte snotneus en hoesten. En dan ook gelijk echt hoesten. Van die hoest die gewoon al pijnlijk klinkt , zegmaar . Ook uiteraard veel 's nachts. Gelukkig (nog?) geen koorts.
    Ik smeer al met luuf en zijn hoofdeinde staat een beetje hoger. Maar wie heeft nou een goeie tip voor die hoest ? Ik wil hem uiteraard graag helpen , maar meestal moet het toch vanzelf over gaan. Momenteel zijn mijn man en ik ook aan het hoesten , dus er zal wel wat heersen hier in huis. Maar wat helpt er nou echt goed bij jullie. ... ?
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Het heerst idd. Wij zijn ook al een weekje flink verkouden. Lig nu ook zelf ook wakker van het hoesten.

    Wat hier wel helpt is voor het slapen gaan douchen, lekker stomen onder de douche.
    Een ui langs 't bed wil ook nog welleens helpen.
    Zo vervelend hoe vaak die kleintjes verkouden zijn en dat het hoesten vooral 's nachts is. :(
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dat irritante kriebelhoest en snottervirus gaat inderdaad al een tijd flink rond. Wij hebben er allemaal last van. De kinderen hadden er vorige week zelfs koorts bij.

    Beterschap in elk geval!
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hier ook al sinds de zomer gedaan is. Verkouden geweest, daarna buikgriep met nog die verkoudheid. En nu waterpokken met weer een vieze hoest.
     
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft Bisolvon (met aardbeiensmaak).
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Het schijnt dat hoestdrankjes in veel gevallen nutteloos en vooral ongezond zijn.
    Mijn huisarts zei dit ook een keer.
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik kreeg het door de huisarts geadviseerd.
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik blijf er bij dat voor het hoesten een heel fijn gesnipperde ui helpt. Luuf inderdaad op de borst/rug/voeten. Overdag goed luchten. Als alles goed vast zit lekker voor het slapen gaan onder de douche of in bad (in ons geval dichte wasmand hehehe)
     
  9. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ui werkt hier inderdaad ook goed voor het hoesten snachts,
     
  10. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Veel wel ja, maar bisolvon werkt wel. Het zorgt dat het slijm dunner wordt en makkelijker kan worden opgehoest. Noscapine werkt ook goed, dat onderdrukt de hoestprikkel maar dat mag pas vanaf vier jaar.
     
  11. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Het mag vanaf 3 jaar de noscapine!
    Dat helpt hier ook bij mijn oudste.
    Voor de jongste ben ik ook nog zoekende, zij is pas 1,5.
     
  12. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    O echt, nog beter!
    Voor kinderen onder de twee is het inderdaad afzien, die mogen nog helemaal niks :(
     
  13. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    - vanaf 2 jaar neusspray
    - theelepeltje honing
    - ui bij bed
    - luuf onder voetjes met sokjes aan
    - bedje schuin
    - douchen / stomen voor naar bed gaan
    - eventueel pcm voor het slapen
     
  14. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,

    Misschien vragen om een puf? Onze jongste begon vorig jaar oktober te hoesten en het ging niet over. Blijkt peuterastma te hebben wat steeds overgaat in bronchitis. Nu vanaf oktober elke dag 2x de puffer en als hij verkouden is 4 tot 6x per dag. Daarnaast luchtvochtigheid in huis in de gaten houden (hygrometer, luchtbevochtiger). Het blijft nu steeds bij een dag droge hoest en daarna een dag of 3 wat rochelhoest. Daarna is het weer voorbij voor een paar weken.
     
  15. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ik herken het ook van mijn zoontje. Die bleef er ook echt in hangen en sinds hij 1 was in de herfst/winter aan de puf. Nu is hij 6 en sinds zijn 5e is het officieel eindelijk astma genoemd. Voor die leeftijd zeggen ze dat astma nauwelijks voorkomt, maar volgens mij willen ze het dan gewoon nog geen naam geven omdat het wellicht nog minder kan worden.
     
  16. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Hier ook een zoontje die veel hoest en 2 verschillende puffers gebruikt.
    Wat hier goed helpt is een gesneden ui op zijn kamer, luuf onder de voeten en dan warme sokken aan, neus schoonmaken met zout-oplossing (kleine flaconnetjes, geen spray) en bed schuin, maar dan met de voeten omhoog. Dan kan hij het slijm in zijn longen makkelijker ophoesten.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Mag ik vragen wat je dan precies voor zijn neus gebruikt?
     
  18. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Gewoon zout-oplossing, maar niet in spray-vorm maar in 10ml knijpflesjes. Tip in de neus en knijpen. Hebben we in het ziekenhuis geleerd toen hij met RS opgenomen lag. Zo komt de vloeistof veel dieper in zijn holtes. En voor het knijpen altijd eerst alle snotterbellen en korsten wegpoetsen.
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik ga zoeken, algemeen verkrijgbaar of bij de apotheek?
     
  20. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Bij apotheek zeker en volgens mij ook wel bij de drogist. Bexedil heet het geloof ik.
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina